Paul di Resta si pochvaluje vylepšení svého vozu, nyní podle něj mohou pomýšlet na postup před Lotus Renault GP na pátou příčku v šampionátu konstruktérů.
Di Resta v Singapuru zazářil, když využil zlepšené výkonnosti vozu a odvážné strategie a dojel šestý za Lewisem Hamiltonem. Společně s osmým místem, které vybojoval s druhým vozem Adrian Sutil, se dostali na dostřel 22 bodů za Renault, který okupuje v šampionátu konstruktérů pátou příčku.
Zatímco Renault v prvních sedmi závodech získal 60 bodů, v posledních sedmi šla jeho výkonnost prudce dolů, což doložil zisk pouhých 10 bodů. Mohlo by se Force Indii podařit jej překonat?
"Bude to těžký úkol, ale budeme-li vycházet z tohoto víkendu, nikoliv nemožný. Pokud bychom vycházely z Monzy, pak ne, ale zde [po Singapuru] ano," říká Di Resta.
"Spa by pro nás bylo taky dobré, pokud bychom neudělali chybu v kvalifikaci, zde jsme však bodovali s oběma vozy a utekli Sauberu. Je to klíčové pro náš šampionát a snad se nám podaří udržet formu, kterou máme, a Renault by so mohl ještě víc trápit. Rozhodně s nimi můžeme až do konce roku bojovat," troufá si mladý pilot Force Indie.
Force Indii se v Singapuru dařilo: Di Resta dojel šestý, Sutil osmý(foto: Force India)
Jeho důvěra pramení z nových vývojových dílů, které nasadili v Singapuru na vůz VJM04 a které fungovaly velmi dobře: "Netušili jsme, jak na tom v závodě budeme s výkonností. Přijeli jsme zde s novým balíkem a věcmi, které měly vylepšit naši závodní rychlost, což se také stalo."
"Budou nám více vyhovovat ve zbývajících závodech na okruzích vyžadujících vysoký přítlak, upravy cílené na opotřebení pneumatik také pomohly. Jsme tedy dost optimističtí, že to udržíme, a na základě tohoto výsledku se dále posuneme ve smyslu vylepšené výkonnosti. Bralo se to tak, že se jedná o naše poslední novinky, ale nikdy neříkejte nikdy," dodává Di Resta.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.