Paul di Resta si pochvaluje vylepšení svého vozu, nyní podle něj mohou pomýšlet na postup před Lotus Renault GP na pátou příčku v šampionátu konstruktérů.
Di Resta v Singapuru zazářil, když využil zlepšené výkonnosti vozu a odvážné strategie a dojel šestý za Lewisem Hamiltonem. Společně s osmým místem, které vybojoval s druhým vozem Adrian Sutil, se dostali na dostřel 22 bodů za Renault, který okupuje v šampionátu konstruktérů pátou příčku.
Zatímco Renault v prvních sedmi závodech získal 60 bodů, v posledních sedmi šla jeho výkonnost prudce dolů, což doložil zisk pouhých 10 bodů. Mohlo by se Force Indii podařit jej překonat?
"Bude to těžký úkol, ale budeme-li vycházet z tohoto víkendu, nikoliv nemožný. Pokud bychom vycházely z Monzy, pak ne, ale zde [po Singapuru] ano," říká Di Resta.
"Spa by pro nás bylo taky dobré, pokud bychom neudělali chybu v kvalifikaci, zde jsme však bodovali s oběma vozy a utekli Sauberu. Je to klíčové pro náš šampionát a snad se nám podaří udržet formu, kterou máme, a Renault by so mohl ještě víc trápit. Rozhodně s nimi můžeme až do konce roku bojovat," troufá si mladý pilot Force Indie.
Force Indii se v Singapuru dařilo: Di Resta dojel šestý, Sutil osmý(foto: Force India)
Jeho důvěra pramení z nových vývojových dílů, které nasadili v Singapuru na vůz VJM04 a které fungovaly velmi dobře: "Netušili jsme, jak na tom v závodě budeme s výkonností. Přijeli jsme zde s novým balíkem a věcmi, které měly vylepšit naši závodní rychlost, což se také stalo."
"Budou nám více vyhovovat ve zbývajících závodech na okruzích vyžadujících vysoký přítlak, upravy cílené na opotřebení pneumatik také pomohly. Jsme tedy dost optimističtí, že to udržíme, a na základě tohoto výsledku se dále posuneme ve smyslu vylepšené výkonnosti. Bralo se to tak, že se jedná o naše poslední novinky, ale nikdy neříkejte nikdy," dodává Di Resta.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.