SINGAPUR - ZASTÁVKY V BOXECH A STINTY; Jak si vedly týmy při práci v boxech a jaké strategie naordinovaly svým jezdcům? Kdo z klasifikovaných pilotů absolvoval nejrychlejší zastávku v boxech?
Perfektní práci a velkou pochvalu si za práci v boxech zaslouží Mercedes, který Nica Rosbega odbavil vždy do 3,6 sekund, při druhé zastávce dokonce za 2,9 sec! Průměr Nicových zastávek (3,17 sec) byl o více než 0,6 sec lepší než v případě Red Bullu (Vettel - 3,81 sec).
Druzí nejrychlejší (průměr 3,48 sec) byli v Singapuru mechanici McLarenu, jež Jensona Buttona přezuli vždy pod 3,7 sec. Velmi dobře pracovali také u Ferrari na monopostu Fernanda Alonsa. Za zmínku stojí i vydařená druhá zastávka Force Indie v případě Paula di Resty - těsně nad tři vteřiny.
Nejhorší byli naopak mechanici HRT, jejichž práce v boxech odpovídá výkonům vozu na dráze.
Stratégové v Singapuru volili nejčastěji tři zastávky, pouze pětice pilotů (Barrichello, D'Ambrosio, Di Resta, Pérez a Sutil) stavěla dvakrát. Ačkoliv se u svých mechaniků objevili čtyřikrát Massa, Kobajaši, Liuzzi a Senna, u nikoho z nich to nebylo původně v plánu. Totéž platí samozřejmě pro Hamiltona, jenž se v boxech objevil celkem pětkrát.
Ten si totiž musel odpykat penalizaci v podobě průjezdu boxy za kolizi s Massou. Tentýž trest postihl také Alguersuariho za kontakt s Trullim a Kobajašiho za to, že po více než 1 kolo přes modré vlajky blokoval Buttona, který stíhal vedoucího Vettela.
Nejkratší dobu se tam zdržel Di Resta s riskantní strategií, která ho nakonec vynesla na šestou příčku - celkem 1:00,468 sec. Syn jeho manažera Anthonyho - Lewis Hamilton - v boxech strávil o 1:28 min více (celkem 2:28,522 min). Krom Skota na tvrdší sadě do závodů startovalo jen pět dalších pilotů (Alguersuari, D'Ambrosio, Kobajaši, Liuzzi a Petrov).
Nejdelší stint na tvrdší sadě předvedl Ricciardo, když na ní vydržel 34 kol, tj. 55,7 % závodu, na super-měkkých pneumatikách ujel nejvíce okruhů Kobajaši - celkem 24 (39,3 % závodu). Uprostřed tohoto stintu si je však musel schladit zmíněným trestným průjezdem boxy.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.