Vitalij Petrov nemá žádné obavy o svou budoucnost v týmu Renault, a to i přesto, že se spekuluje o jeho výměně pro příští sezónu.
Ruský pilot má sice s týmem Renault platnou smlouvu i pro příští rok, to mu ale podle šéfa týmu nic nezaručuje. Eric Boullier na adresu svých jezdců tento týden prohlásil, že ani platná jezdecká smlouva místo v týmu nezaručuje, protože obsahuje výstupní klauzuli. Své o tom ostatně ví i Nick Heidfeld, který byl v druhé polovině letošní sezóny nahrazen Brunem Sennou.
Vitalij Petrov odmítá, že by se ona poznámka snad mohla týkat jeho: „Myslím, že je vše v pořádku, jsou to jen novinářské nesmysly. Jak jsem řekl na začátku sezóny, podepsali jsme na dva roky a nevidím důvod, proč bych si měl dělat starosti.“ Na Boullierovo prohlášení o výstupní klauzuli pak reagoval slovy: „Všude ve světě platí, že smlouva může být ukončena, nejen kvůli špatné sezóně nebo malému počtu získaných bodů. Kontrakt může být ukončen i kvůli penězům a podobným věcem. Proto o tom mluvil. Ale když mu otázku položíte jinak, možná na ni také jinak odpoví.“
Petrov se rovněž domnívá, že se v letošním roce změnilo jeho postavení v týmu, a to poté, co si tým uvědomil, jak moc se zlepšil v porovnání s minulou sezónou: „Myslím, že si mysleli, že Heidfeld bude mít velkou roli, stejně jako Kubica, ale během začátku roku začali chápat, že mohu být lepší. A v kvalifikacích jsem se hodně zlepšil, jenže jsme někdy měli smůlu. Nyní, když máme nové díly, nechají mě je otestovat a já jim pak dám zpětnou vazbu, jaké byly.“
Oficiálně by měl vedle Vitalije Petrova pro Renault v příští sezóně jezdit Robert Kubica, tým už ale není polskému jezdci nakloněn tak jako na začátku sezóny a chce do konce října vědět, zda bude schopen znovu závodit. S týmem Renault je totiž stále častěji spojováno jméno Romaina Grosjeana, letošního vítěze GP2, který by chtěl v příštím roce uskutečnit svůj návrat do Formule 1.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.