Vitalij Petrov nemá žádné obavy o svou budoucnost v týmu Renault, a to i přesto, že se spekuluje o jeho výměně pro příští sezónu.
Ruský pilot má sice s týmem Renault platnou smlouvu i pro příští rok, to mu ale podle šéfa týmu nic nezaručuje. Eric Boullier na adresu svých jezdců tento týden prohlásil, že ani platná jezdecká smlouva místo v týmu nezaručuje, protože obsahuje výstupní klauzuli. Své o tom ostatně ví i Nick Heidfeld, který byl v druhé polovině letošní sezóny nahrazen Brunem Sennou.
Vitalij Petrov odmítá, že by se ona poznámka snad mohla týkat jeho: „Myslím, že je vše v pořádku, jsou to jen novinářské nesmysly. Jak jsem řekl na začátku sezóny, podepsali jsme na dva roky a nevidím důvod, proč bych si měl dělat starosti.“ Na Boullierovo prohlášení o výstupní klauzuli pak reagoval slovy: „Všude ve světě platí, že smlouva může být ukončena, nejen kvůli špatné sezóně nebo malému počtu získaných bodů. Kontrakt může být ukončen i kvůli penězům a podobným věcem. Proto o tom mluvil. Ale když mu otázku položíte jinak, možná na ni také jinak odpoví.“
Petrov se rovněž domnívá, že se v letošním roce změnilo jeho postavení v týmu, a to poté, co si tým uvědomil, jak moc se zlepšil v porovnání s minulou sezónou: „Myslím, že si mysleli, že Heidfeld bude mít velkou roli, stejně jako Kubica, ale během začátku roku začali chápat, že mohu být lepší. A v kvalifikacích jsem se hodně zlepšil, jenže jsme někdy měli smůlu. Nyní, když máme nové díly, nechají mě je otestovat a já jim pak dám zpětnou vazbu, jaké byly.“
Oficiálně by měl vedle Vitalije Petrova pro Renault v příští sezóně jezdit Robert Kubica, tým už ale není polskému jezdci nakloněn tak jako na začátku sezóny a chce do konce října vědět, zda bude schopen znovu závodit. S týmem Renault je totiž stále častěji spojováno jméno Romaina Grosjeana, letošního vítěze GP2, který by chtěl v příštím roce uskutečnit svůj návrat do Formule 1.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.