Jan Charouz ve dnech 13. a 14. září 2011 absolvoval dvoudenní testy v monopostu formule 1 týmu Lotus Renault GP na španělském okruhu ve Valencii. Vedle českého pilota testoval monopost britského týmu také šampión série GP2 Romain Grosjean, o kterém jsme dnes již psali.
„Jsem velmi rád, že jsem mohl s týmem absolvovat tyto dvoudenní testy, které mi opět velmi pomohly sžít se s monopostem F1. Trať ve Valencii je technická. V autě vám přijde, že zde není ani jedna rovinka, prostě si neodpočinete. Řídit monopost F1 je naprosto něco jiného, než ježdění ve formuli Renault 3.5. V F1 se všechno odehrává v daleko vyšších rychlostech, takže musíte i daleko rychleji na všechno reagovat,“ řekl oficiální náhradní a testovací jezdec týmu Lotus Renault GP Jan Charouz.
Český jezdec si od inženýrů vysloužil pochvalu za zpětnou vazbu a neustále zrychlující tempo. „Hlavním úkolem bylo, abychom se já a Romain co nejvíce sžili s monopostem týmu Lotus Renault GP. Inženýři nám například měnili tlaky v pneumatikách, a to nejen pro naši potřebu, ale především pro získávání dat pro další velké ceny. Jsem rád, že jsem to nerozbil. Všechno se odehrává v takových rychlostech, že sebemenší chybička znamená výlet mimo trať,“ rekapituluje poslední dva dny český jezdec.
Jan Charouz v monopostu Renault (ilustrační foto: BPA/Paolo Pellegrini)
Jan Charouz obkroužil ve Valencii přes šedesát kilometrů a v průměru zajížděl časy o jeden a půl vteřiny pomaleji, než jeho zkušenější týmový kolega Romain Grosjean, který má za sebou již sedm Grand Prix. „Se svým výkonem jsem spokojený a myslím si, že nejenom já. Všichni v týmu vypadali spokojeně. Po dvou dnech za volantem monopostu F1 mám pěkně bolavé krční svaly, je to neskutečná zátěž,“ dodal Jan Charouz.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.