Jan Charouz ve dnech 13. a 14. září 2011 absolvoval dvoudenní testy v monopostu formule 1 týmu Lotus Renault GP na španělském okruhu ve Valencii. Vedle českého pilota testoval monopost britského týmu také šampión série GP2 Romain Grosjean, o kterém jsme dnes již psali.
„Jsem velmi rád, že jsem mohl s týmem absolvovat tyto dvoudenní testy, které mi opět velmi pomohly sžít se s monopostem F1. Trať ve Valencii je technická. V autě vám přijde, že zde není ani jedna rovinka, prostě si neodpočinete. Řídit monopost F1 je naprosto něco jiného, než ježdění ve formuli Renault 3.5. V F1 se všechno odehrává v daleko vyšších rychlostech, takže musíte i daleko rychleji na všechno reagovat,“ řekl oficiální náhradní a testovací jezdec týmu Lotus Renault GP Jan Charouz.
Český jezdec si od inženýrů vysloužil pochvalu za zpětnou vazbu a neustále zrychlující tempo. „Hlavním úkolem bylo, abychom se já a Romain co nejvíce sžili s monopostem týmu Lotus Renault GP. Inženýři nám například měnili tlaky v pneumatikách, a to nejen pro naši potřebu, ale především pro získávání dat pro další velké ceny. Jsem rád, že jsem to nerozbil. Všechno se odehrává v takových rychlostech, že sebemenší chybička znamená výlet mimo trať,“ rekapituluje poslední dva dny český jezdec.
Jan Charouz v monopostu Renault (ilustrační foto: BPA/Paolo Pellegrini)
Jan Charouz obkroužil ve Valencii přes šedesát kilometrů a v průměru zajížděl časy o jeden a půl vteřiny pomaleji, než jeho zkušenější týmový kolega Romain Grosjean, který má za sebou již sedm Grand Prix. „Se svým výkonem jsem spokojený a myslím si, že nejenom já. Všichni v týmu vypadali spokojeně. Po dvou dnech za volantem monopostu F1 mám pěkně bolavé krční svaly, je to neskutečná zátěž,“ dodal Jan Charouz.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.