Jan Charouz ve dnech 13. a 14. září 2011 absolvoval dvoudenní testy v monopostu formule 1 týmu Lotus Renault GP na španělském okruhu ve Valencii. Vedle českého pilota testoval monopost britského týmu také šampión série GP2 Romain Grosjean, o kterém jsme dnes již psali.
„Jsem velmi rád, že jsem mohl s týmem absolvovat tyto dvoudenní testy, které mi opět velmi pomohly sžít se s monopostem F1. Trať ve Valencii je technická. V autě vám přijde, že zde není ani jedna rovinka, prostě si neodpočinete. Řídit monopost F1 je naprosto něco jiného, než ježdění ve formuli Renault 3.5. V F1 se všechno odehrává v daleko vyšších rychlostech, takže musíte i daleko rychleji na všechno reagovat,“ řekl oficiální náhradní a testovací jezdec týmu Lotus Renault GP Jan Charouz.
Český jezdec si od inženýrů vysloužil pochvalu za zpětnou vazbu a neustále zrychlující tempo. „Hlavním úkolem bylo, abychom se já a Romain co nejvíce sžili s monopostem týmu Lotus Renault GP. Inženýři nám například měnili tlaky v pneumatikách, a to nejen pro naši potřebu, ale především pro získávání dat pro další velké ceny. Jsem rád, že jsem to nerozbil. Všechno se odehrává v takových rychlostech, že sebemenší chybička znamená výlet mimo trať,“ rekapituluje poslední dva dny český jezdec.
Jan Charouz v monopostu Renault (ilustrační foto: BPA/Paolo Pellegrini)
Jan Charouz obkroužil ve Valencii přes šedesát kilometrů a v průměru zajížděl časy o jeden a půl vteřiny pomaleji, než jeho zkušenější týmový kolega Romain Grosjean, který má za sebou již sedm Grand Prix. „Se svým výkonem jsem spokojený a myslím si, že nejenom já. Všichni v týmu vypadali spokojeně. Po dvou dnech za volantem monopostu F1 mám pěkně bolavé krční svaly, je to neskutečná zátěž,“ dodal Jan Charouz.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.