Sebastian Vettel si mohl z kokpitu vychutnat absolutně nejrychlejší práci mechaniků v boxech - ti ho odbavili za tři sekundy. Většina pilotů jela jen na dvě zastávky, nejdelší stint na měkčí sadě předvedl Barrichello - ujel na ní 58,5 % závodu.
Druzí nejrychlejší byli při zastávkách v boxech mechanici McLarenu: všechny zastávky zvládli pod čtyři vteřiny, tu první Buttonovu dokonce za 3,3 sec. Bezchybnou práci si po delší době mohl pochvalovat také Felipe Massa, který u garáže svého týmu strávil čtvrtý nejkratší čas.
Výborný výkon Jaimeho Alguersuariho, jenž si v Monze dojel pro čtyři body, tentokrát skvěle podpořili jeho mechanici, když obě zastávky zvládli do čtyř sekund, což se jim podařilo letos vůbec poprvé.
Jednu velmi rychlou zastávku absolvovali také Fernando Alonso u Ferrari a Paul di Resta u Force Indie, v obou případech trvala 3,5 sec.
Výhodná strategie byla včera jasná: dvě zastávky, pouze Bruno Senna jel z klasifikovaných pilotů na tři. Tento tah se Renaultu vyplatil, protože se v úvodu "zbavil" pomalejší středně tvrdé směsi a po zbytek závodu mohl obouvat byť opotřebované, přesto rychlejší měkčí směsi, které mu pomohly k prvním bodům v kariéře. Společně s Brazilcem startovali na tvrdší směsi oba Saubery, Sutil i Rosberg, ti však cílovou vlajku nespatřili.
Jedinou zastávku měl v plánu šetřílek Sergio Pérez, ve 33. kole (do té doby v boxech nebyl) musel ale svůj vůz odstavit kvůli poruše převodovky.
Nejdelší jízdu na měkčí sadě předvedl z klasifikovaných pilotů Rubens Barrichello. Svůj prostřední stint na měkčí sadě natáhl na celých 31 kol, na středně tvrdé by zřejmě nebyl problém ujet celý závod. Na této směsi, kterou si téměř všichni nechávali na poslední fázi závodu, vydržel kroužit nejdéle Jarno Trulli (27 kol)
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.