Sebastian Vettel si mohl z kokpitu vychutnat absolutně nejrychlejší práci mechaniků v boxech - ti ho odbavili za tři sekundy. Většina pilotů jela jen na dvě zastávky, nejdelší stint na měkčí sadě předvedl Barrichello - ujel na ní 58,5 % závodu.
Druzí nejrychlejší byli při zastávkách v boxech mechanici McLarenu: všechny zastávky zvládli pod čtyři vteřiny, tu první Buttonovu dokonce za 3,3 sec. Bezchybnou práci si po delší době mohl pochvalovat také Felipe Massa, který u garáže svého týmu strávil čtvrtý nejkratší čas.
Výborný výkon Jaimeho Alguersuariho, jenž si v Monze dojel pro čtyři body, tentokrát skvěle podpořili jeho mechanici, když obě zastávky zvládli do čtyř sekund, což se jim podařilo letos vůbec poprvé.
Jednu velmi rychlou zastávku absolvovali také Fernando Alonso u Ferrari a Paul di Resta u Force Indie, v obou případech trvala 3,5 sec.
Výhodná strategie byla včera jasná: dvě zastávky, pouze Bruno Senna jel z klasifikovaných pilotů na tři. Tento tah se Renaultu vyplatil, protože se v úvodu "zbavil" pomalejší středně tvrdé směsi a po zbytek závodu mohl obouvat byť opotřebované, přesto rychlejší měkčí směsi, které mu pomohly k prvním bodům v kariéře. Společně s Brazilcem startovali na tvrdší směsi oba Saubery, Sutil i Rosberg, ti však cílovou vlajku nespatřili.
Jedinou zastávku měl v plánu šetřílek Sergio Pérez, ve 33. kole (do té doby v boxech nebyl) musel ale svůj vůz odstavit kvůli poruše převodovky.
Nejdelší jízdu na měkčí sadě předvedl z klasifikovaných pilotů Rubens Barrichello. Svůj prostřední stint na měkčí sadě natáhl na celých 31 kol, na středně tvrdé by zřejmě nebyl problém ujet celý závod. Na této směsi, kterou si téměř všichni nechávali na poslední fázi závodu, vydržel kroužit nejdéle Jarno Trulli (27 kol)
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.