Sebastian Vettel získává po desáté v této sezoně pole position, a to stylem nevídaným. O necelou půl vteřinu porazil Lewise Hamiltona, který ve svém závěrečném kole chyboval. I tak ale může být s pokojený s druhým místem. Druhou řadu obsadí pro zítřejší závod Button s Alonsem. Z pátého a šestého místa odstartují Webber a Massa.
Vítám Vás opět při kvalifikaci, tentokrát na Monze, legendární to trati v Itálii. Tento okruh patří až na jednu výjimku od počátku této série do kalendáře F1 a je to domácí okruh Ferrari. Tudíž otázkou je, zda maranelští dokáží předčit své soupeře a ovládnout dnešní kvalifikaci. Budou to mít ale nesmírně těžké, jelikož během tréninku nestačili na nejlepší, kterými tu byly týmy McLaren a Red Bull. Obzvláště úřadující mistr F1 Sebastian Vettel dokázal vyhrát dva ze tří tréninků.První část kvalifikace: Zelené světlo na konci boxové uličky se rozsvítilo do zelené barvy a první ze tří částí kvalifikace začala. V Itálii máme příjemné podmínky a oproti minulé velké ceně, která se jela v Belgii, tu neočekáváme změnu ve formě dešťové přeháňky. Deset minut před koncem Q1 krouží piloti ve svých monopostech a snaží se zajíždět rychlá kola. Jak se jim to daří? Tady je odpověď: 1. Vettel, 2. Button, 3. Alonso, 4. Hamilton, 5. Massa. Jak ale pokaždé zmiňuji, v Q1 jsou důležité pozice na chvostu startovního pole. Důvod je jasný. Piloti kteří se chtějí kvalifikovat do druhé fáze kvalifikace, musí skončit lépe jak osmnáctí. Pět minut před koncem první části se to nedaří: 18. Trulli, 19. Kovalainen, 20. Glock, 21. D Ambrosio, 22. Liuzzi, 23. Ricciardo a na posledním místě Maldonado ve Williamsu. Venezuelan udělal na výjezdu na rovinku hodiny a poškodil, naštěstí pro něj, jen přední křídlo. Tím pádem ještě bude mít možnost se zlepšit. Prvních sedm jezdců již zůstává v boxech, jelikož jejich zajeté časy jim dávají jistotu postupu do Q2. Pastor Maldonado svým prvním měřeným pokusem poskočil dopředu, ale je na nejistém šestnáctém místě. Kdo tedy dostane černého Petra v podobě prvního nepostupového místa? Před posledními pokusy jej drží ve svých rukou Buemi na Toro Rosso. Tuto nešťastnou kartu po něm přebírá jeho týmový kolega Alguersuari a stává se tedy prvním nepostupujícím.Nepostupující: 24. V. Liuzzi, 23. D. Ricciardo, 22. J. D Ambrosio, 21. T. Glock, 20. H. Kovalainen, 19. J. Trulli, 18. J. AlguersuariDruhá část kvalifikace: Q2 trvající čtvrthodinku načal svým časem Maldonado, kterému se ale jeho první měřený pokus nepovedl. Jeho týmový kolega Barrichello jej napodobil, a tak je oba překonal Bruno Senna na Renaultu. Na trati ale již i jezdci předních týmů, a tak si chvíli počkáme, než nám i oni zajedou nějaký ten čas. Tak se i stalo a pět minut před koncem na prvních pěti místech: 1. Vettel, 2. Button, 3. Rosberg, 4. Alonso, 5. Webber. Nepostupové pozice prozatím nemůžu nijak shrnout, jelikož ještě tři jezdci, kteří by mohli na tyto pozice patřit, nemají zajetý žádný čas. Na jedenáctém a horším místě před posledními pokusy tito piloti: 11. Senna, 12. Sutil, 13. Barrichello, 14. Maldonado, 15. Buemi, 16. Perez, 17. Kobajaši. Jediným, který se z těchto sedmi pilotů dokázal dostat do první desítky je Bruno Senna,. O šest tisícin sekundy porazil do té doby desátého Di Restu na Force Indii a byl tak po právu pochválen svým týmem. Ještě stojí za zmínku první šestice, mezi kterou byl rozdíl pouhé čtyři desetiny vteřiny. Nepostupující: 17. K. Kobajaši, 16. S. Buemi, 15. S. Perez, 14. P. Maldonado, 13. R. Barrichello, 12. A. Sutil, 11. P. Di Resta Třetí část kvalifikace: Závěrečná desetiminutovka je tu a prvními, kteří vyráží na trať, jsou oba piloti domácího týmu Ferrari. Toto samozřejmě nemohli opomenout fanoušci v rudém a dali to jasně najevo svým potleskem. Na prvním mezičase byl o dvě desetiny vteřiny rychlejší Alonso, leč ve druhém sektoru mu to Massa vrací. Třetí sektor patřil opět Fernandu Alonsovi, který zajel o tři desetiny rychleji. Ferrari tu ale nemá potřebnou rychlost, a tak oba piloty vzápětí překonává jak Vettel na Red Bullu, tak i Hamilton a Button na McLarenech. Pořadí po prvních pokusech: 1. Vettel, 2. Hamilton, 3. Button, 4. Alonso, 5. Massa. Závodníci zahřívají své pneumatiky a vyráží ke svým závěrečným pokusům. První sektor zajel absolutně nejrychleji Alonso. Co je zajímavé, tak oba McLareny vypustili poslední pokusy a zajeli do boxů. Vettel ještě vylepšíl svůj už tak výborný čas a o necelou půl vteřinku porazil druhého Hamiltona. Webber přeskočil Massu a posunul se na páté místo. Brunno Senna nezajel žádný čas a pošetřil tak pneumatiky. Rosberg jel v Q3 na tvrdší sadě a tak dnes sice skončil na deváté pozici, ale má o jednu nepoužitou sadu měkčí směsy pro zítřejší závod.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.