Sebastian Vettel získává po desáté v této sezoně pole position, a to stylem nevídaným. O necelou půl vteřinu porazil Lewise Hamiltona, který ve svém závěrečném kole chyboval. I tak ale může být s pokojený s druhým místem. Druhou řadu obsadí pro zítřejší závod Button s Alonsem. Z pátého a šestého místa odstartují Webber a Massa.
Vítám Vás opět při kvalifikaci, tentokrát na Monze, legendární to trati v Itálii. Tento okruh patří až na jednu výjimku od počátku této série do kalendáře F1 a je to domácí okruh Ferrari. Tudíž otázkou je, zda maranelští dokáží předčit své soupeře a ovládnout dnešní kvalifikaci. Budou to mít ale nesmírně těžké, jelikož během tréninku nestačili na nejlepší, kterými tu byly týmy McLaren a Red Bull. Obzvláště úřadující mistr F1 Sebastian Vettel dokázal vyhrát dva ze tří tréninků.První část kvalifikace: Zelené světlo na konci boxové uličky se rozsvítilo do zelené barvy a první ze tří částí kvalifikace začala. V Itálii máme příjemné podmínky a oproti minulé velké ceně, která se jela v Belgii, tu neočekáváme změnu ve formě dešťové přeháňky. Deset minut před koncem Q1 krouží piloti ve svých monopostech a snaží se zajíždět rychlá kola. Jak se jim to daří? Tady je odpověď: 1. Vettel, 2. Button, 3. Alonso, 4. Hamilton, 5. Massa. Jak ale pokaždé zmiňuji, v Q1 jsou důležité pozice na chvostu startovního pole. Důvod je jasný. Piloti kteří se chtějí kvalifikovat do druhé fáze kvalifikace, musí skončit lépe jak osmnáctí. Pět minut před koncem první části se to nedaří: 18. Trulli, 19. Kovalainen, 20. Glock, 21. D Ambrosio, 22. Liuzzi, 23. Ricciardo a na posledním místě Maldonado ve Williamsu. Venezuelan udělal na výjezdu na rovinku hodiny a poškodil, naštěstí pro něj, jen přední křídlo. Tím pádem ještě bude mít možnost se zlepšit. Prvních sedm jezdců již zůstává v boxech, jelikož jejich zajeté časy jim dávají jistotu postupu do Q2. Pastor Maldonado svým prvním měřeným pokusem poskočil dopředu, ale je na nejistém šestnáctém místě. Kdo tedy dostane černého Petra v podobě prvního nepostupového místa? Před posledními pokusy jej drží ve svých rukou Buemi na Toro Rosso. Tuto nešťastnou kartu po něm přebírá jeho týmový kolega Alguersuari a stává se tedy prvním nepostupujícím.Nepostupující: 24. V. Liuzzi, 23. D. Ricciardo, 22. J. D Ambrosio, 21. T. Glock, 20. H. Kovalainen, 19. J. Trulli, 18. J. AlguersuariDruhá část kvalifikace: Q2 trvající čtvrthodinku načal svým časem Maldonado, kterému se ale jeho první měřený pokus nepovedl. Jeho týmový kolega Barrichello jej napodobil, a tak je oba překonal Bruno Senna na Renaultu. Na trati ale již i jezdci předních týmů, a tak si chvíli počkáme, než nám i oni zajedou nějaký ten čas. Tak se i stalo a pět minut před koncem na prvních pěti místech: 1. Vettel, 2. Button, 3. Rosberg, 4. Alonso, 5. Webber. Nepostupové pozice prozatím nemůžu nijak shrnout, jelikož ještě tři jezdci, kteří by mohli na tyto pozice patřit, nemají zajetý žádný čas. Na jedenáctém a horším místě před posledními pokusy tito piloti: 11. Senna, 12. Sutil, 13. Barrichello, 14. Maldonado, 15. Buemi, 16. Perez, 17. Kobajaši. Jediným, který se z těchto sedmi pilotů dokázal dostat do první desítky je Bruno Senna,. O šest tisícin sekundy porazil do té doby desátého Di Restu na Force Indii a byl tak po právu pochválen svým týmem. Ještě stojí za zmínku první šestice, mezi kterou byl rozdíl pouhé čtyři desetiny vteřiny. Nepostupující: 17. K. Kobajaši, 16. S. Buemi, 15. S. Perez, 14. P. Maldonado, 13. R. Barrichello, 12. A. Sutil, 11. P. Di Resta Třetí část kvalifikace: Závěrečná desetiminutovka je tu a prvními, kteří vyráží na trať, jsou oba piloti domácího týmu Ferrari. Toto samozřejmě nemohli opomenout fanoušci v rudém a dali to jasně najevo svým potleskem. Na prvním mezičase byl o dvě desetiny vteřiny rychlejší Alonso, leč ve druhém sektoru mu to Massa vrací. Třetí sektor patřil opět Fernandu Alonsovi, který zajel o tři desetiny rychleji. Ferrari tu ale nemá potřebnou rychlost, a tak oba piloty vzápětí překonává jak Vettel na Red Bullu, tak i Hamilton a Button na McLarenech. Pořadí po prvních pokusech: 1. Vettel, 2. Hamilton, 3. Button, 4. Alonso, 5. Massa. Závodníci zahřívají své pneumatiky a vyráží ke svým závěrečným pokusům. První sektor zajel absolutně nejrychleji Alonso. Co je zajímavé, tak oba McLareny vypustili poslední pokusy a zajeli do boxů. Vettel ještě vylepšíl svůj už tak výborný čas a o necelou půl vteřinku porazil druhého Hamiltona. Webber přeskočil Massu a posunul se na páté místo. Brunno Senna nezajel žádný čas a pošetřil tak pneumatiky. Rosberg jel v Q3 na tvrdší sadě a tak dnes sice skončil na deváté pozici, ale má o jednu nepoužitou sadu měkčí směsy pro zítřejší závod.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.