MONZA – 3. TRENINK;Sebastian Vettel s vozem Red Bull udávla tempo i v sobotním tréniku na Velkou cenu Itálie a naznačil tak rozložení sil do dnešní kvalifikace.
Teplé a slunečné počasí přivítalo účastníky třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, která se již tradičně odehraje v královském parku v Monze na předměstí Milána. Teplota vzduchu je 27°C a ta na povrchu tratě se pohybuje jen lehce pod hranicí třicítky.
První se do výsledkové tabule zapsal Fin Kovalainen časem 1:29,327 min, kterého však vzápětí překonává stájový kolega Jarno Trulli (1:28,776). Pořadí se mění téměř s každým projetím dalších vozů, nejrychlejší čas si na svou stranu přetahuje Michael Schumacher (1:26,943), který tak překonává Péreze (1:27,106). Nico Rosberg, je hned v první zatáčce dlouhý a je nucen ji projet mimo označenou část. Ve stejném místě chybuje i druhý Mercedes, jen Michael průjezd nezvládl podobným způsobem jako jeho mladý kolega, a udělal hodiny.
Poučen z předchozí chyby zajíždí Rosberg další kolo bez chyb a ujímá se dočasně vedení (1:24,688), Webber je druhý, třetí místo patří Hamiltonovi, čtvrtý je Button a pátý Maldonádo - pořadí první dvacetiminutovky sobotního tréninku.
Na trať se vydávají vozy Red Bull a pořadi se mněni v jejich prospěch, do čela jde australský pilot Mark Webber s časem 1:24,468 min. Jen těsně ho atakuje Button, který však ztrácí pouhé dvě setiny na Webbera. Hamilton ztratil další setinu na Buttona a je zatím třetí, čtvrtý je Rosberg.
Před polovinou tréninku jsou jedinými piloty, kteří ještě nezajeli měřené kolo jezdci domácí stáje Ferrari. Ze záběrů je patrné, že Alonso se na svůj první pokus právě chystá. Mezitím se do čela posouvá Vettel s čistým časem 1:24,000, zatímco Alonsův první čas je hluboko za očekáváním (1:26,027) a stačí na jedenácté místo. V dalším kole se Alonso posouvá na sedmou pozici (1:25,767).
V průběhu velice rušného třetího tréninku se zlepšuje i Button a postupuje na třetí příčku. Schází 27 minut do konce tréninku a zdá se, že oba vozy Red Bull se všem vzdálily. Překvapivě Alguersuari s vozem Toro Rosso již v této časti tréninku, krouží na měkké směsi. Felipe Massa zaznamenal šestý čas a zdá se, že Ferrari je pozadu v porovnání s vozy McLaren a Red Bull. Což následně potvrzuje Alonsův čas, který stačí pouze na stájového kolegu Felipeho Massu.
Lehké vyjetí mimo trať potkalo Kobajašiho ve druhé zatáčce Lesmo, pro japonského pilota vše dopadlo dobře i když jeho nejlepší čas v dnešním dni stačí zatím jen na sedmnácté místo. Na trati je znovu Bruno Senna, ale také on se nedokázal zlepšit a nadále okupuje příčku těsně za Kobajašim. Určitou spojitost s Japoncem prokazuje ve druhé zatáčce Lesmo, kde kopíruje jeho počínání.
V paddocku je vidět Flavio Briattore, a hlasy o jeho nástupu k Ferrari v roce 2013 jsou čím dál intenzivnější. Zdá se, že Michael Schumacher se v Belgii namlsal a je v nevídané formě, tady zajíždí třetí čas 1:24,114. Zatímco Michael je na trati aktivní, obě Ferrari jsou v garážích.
Nico Rosberg pokořil hranici 1:24 a dostal se do vedení (1:23,875) před Vettela a Schumachera. Mark Webber je čtvrtý před oběma vozy McLaren.
Počet kol ujetých ve třetím tréninku
Na trať se vydal Fernando Alonso na měkké sadě pneumatik a vyhoupl se na čtvrtou příčku. Zlepšuje se i Massa na šestou příčku. Button si vzal příklad z počínání Ferrari a vyrazil na dráhu se žlutě označenými pneumatikami a vyneslo mu to druhou příčku.
Na trati je znovu rušno a řada favoritu je rozjeta k dalším rychlým kolům, do čela jde Mark Webber (1:23,569), Massa je jen těsně druhý s časem 1:23,668. S dalším průjezdem se Mark dokázal zlepšit na 1:23,534. Zatímco jeho týmový kolega vytváří chybu ve Variante della Roggia a projíždí jí napřímo. Chyba je pro německého pilota vzpruhou a následně zajíždí nejrychlejší kolo za 1:23,170, které již nikdo ze soupeřů nedokázal překonat.
Maximální rychlosti: 1. Senna - 347 km/hod, 2. Petrov - 346, 3. Buemi - 341, 4. Alguersuari - 341, 5. Kobajaši - 341, 6. Massa - 340.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.