McLaren se podle svého hlavního inženýra Philip Prewa bude snažit ještě vylepšit současný monopost MP4-26, než se začne naplno věnovat tomu pro příští rok.
"Vždy je to o vyvážení, ale s tím, jak se blížíme ke konci sezóny, začneme klást větší důraz na MP4-27," popisuje postupnou změnu priorit ve vývoji McLarenu Prew. "Stále se však můžeme s MP4-26 hodně věcí neučit při současných plánech vývoje."
"Měli bychom se zaměřit na komponenty, které zlepšují časy na kolo a které snad budeme moci přenést do příštího roku, jako například přední a zadní křídla, jež jsou za současných změn v pravidlech přímo přenositelné. Snad z nich tedy budeme moci těžit v obou sezónách," doufá v letošní i budoucí úspěch inženýr McLarenu.
Tým z Wokingu přivezl do Belgie novou verzi svého křídla, které představil již na Silverstonu. Jednalo se o specifikaci pro nízký přítlak, pro jejíž nasazení do kvalifikace i závodu se nakonec rozhodli oba piloti.
Křídlo obsahuje zajímavě řešenou zadní klapku, která je uchycena vzadu k bočnicím křídla, v oblasti, která je pro celkovou výkonnost křídla kritická. Velmi komplikovaný tok vzduchu, které v těchto místech opouští křídlo, si při optimalizaci žádá mnoho hodin strávených CFD analýzou.
McLaren do Belgie přivezl zbrusu nové zadní křídlo (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Průřezy, díky nimž může vzduch v těchto místech odtékat, společně s horizontálními otvory v bočnici nad povrchem křídla, vedou ke zmenšení rozdílů mezi tlakem a rychlostí vzduchu proudícího zevnitř ven.
Dochází tím k omezení velkého víru, který vzniká v rozích křídla na vnějšku - toho, který je viditelný na konci rovinek za vlhkých podmínek (například na konci cílové rovinky v Maďarsku). Redukce tohoto víření má za následek nižší odpor, což zvyšuje efektivitu tohoto složitého aerodynamického prvku.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.