McLaren se podle svého hlavního inženýra Philip Prewa bude snažit ještě vylepšit současný monopost MP4-26, než se začne naplno věnovat tomu pro příští rok.
"Vždy je to o vyvážení, ale s tím, jak se blížíme ke konci sezóny, začneme klást větší důraz na MP4-27," popisuje postupnou změnu priorit ve vývoji McLarenu Prew. "Stále se však můžeme s MP4-26 hodně věcí neučit při současných plánech vývoje."
"Měli bychom se zaměřit na komponenty, které zlepšují časy na kolo a které snad budeme moci přenést do příštího roku, jako například přední a zadní křídla, jež jsou za současných změn v pravidlech přímo přenositelné. Snad z nich tedy budeme moci těžit v obou sezónách," doufá v letošní i budoucí úspěch inženýr McLarenu.
Tým z Wokingu přivezl do Belgie novou verzi svého křídla, které představil již na Silverstonu. Jednalo se o specifikaci pro nízký přítlak, pro jejíž nasazení do kvalifikace i závodu se nakonec rozhodli oba piloti.
Křídlo obsahuje zajímavě řešenou zadní klapku, která je uchycena vzadu k bočnicím křídla, v oblasti, která je pro celkovou výkonnost křídla kritická. Velmi komplikovaný tok vzduchu, které v těchto místech opouští křídlo, si při optimalizaci žádá mnoho hodin strávených CFD analýzou.
McLaren do Belgie přivezl zbrusu nové zadní křídlo (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Průřezy, díky nimž může vzduch v těchto místech odtékat, společně s horizontálními otvory v bočnici nad povrchem křídla, vedou ke zmenšení rozdílů mezi tlakem a rychlostí vzduchu proudícího zevnitř ven.
Dochází tím k omezení velkého víru, který vzniká v rozích křídla na vnějšku - toho, který je viditelný na konci rovinek za vlhkých podmínek (například na konci cílové rovinky v Maďarsku). Redukce tohoto víření má za následek nižší odpor, což zvyšuje efektivitu tohoto složitého aerodynamického prvku.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.