SPA - PŘEHLED ZASTÁVEK A STINTŮ; Nejrychlejší zastávky Velké ceny Belgie předváděli mechanici Mercedesu, kteří Michaela Schumachera ve čtvrtém kole zvládli přezout dokonce za rovné tři sekundy.
Blesková byla i jeho druhá zastávka ve 13. kole - 3,2 sec! Německý veterán se tak při každé zastávce u mechaniků zdržel 3,44 sec, což bylo nejméně ze všech závodníků. Druhým byl v tomto ohledu Mark Webber, jehož první zastávka trvala 3,8 a druhá 3,3 sec, následovaný jeho týmovým kolegou Sebastianem Vettelem s průměrnou dobou přezutí 3,88 sec.
Kromě výše uvedených jezdců jsme jednu zastávku pod čtyři vteřiny mohli pozorovat také u Fernanda Alonsa (3,9 sec), Adriana Sutila (3,8 sec), Bruna Senny (3,6 sec) a Felipeho Massy (3,8 sec). Povedenou práci mechaniků ve 30. kole ovšem Brazilec zmařil velmi nepovedeným odjezdem. Kvůli defektu si musel dát o dvě kola později repete.
Jaké strategie volili piloti? Sedm se jich objevilo v boxech třikrát (z toho Senna si jednou odpykával penalizaci, jedenáct jich stavělo dvakrát. Pouze Timo Glock projel kolem garáží čtyřikrát, v 6. kole také kvůli penalizace za kolizi v první zatáčce, kdy z boku "načechral pilíř" Paulu di Restovi.
Na měkkých pneumatikách startovalo 17 z 19 klasifikovaných pilotů: černými ovcemi byli Button a Schumacher. Zbytek zvolil opačný přístup a tvrdší sadu nasazoval až do závěrečné fáze Velké ceny Belgie.
Nejdelší stint předvedl na středně tvrdé směsi Mark Webber - po první zastávce na ní vydržel 28 kol (63,6 % závodu). Jen o jedno kolo méně vydržel kroužit na měkké sadě ve svém druhém stintu Vitantonio Liuzzi (61,4 % závodu).
Legenda:
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.