SPA - PŘEHLED ZASTÁVEK A STINTŮ; Nejrychlejší zastávky Velké ceny Belgie předváděli mechanici Mercedesu, kteří Michaela Schumachera ve čtvrtém kole zvládli přezout dokonce za rovné tři sekundy.
Blesková byla i jeho druhá zastávka ve 13. kole - 3,2 sec! Německý veterán se tak při každé zastávce u mechaniků zdržel 3,44 sec, což bylo nejméně ze všech závodníků. Druhým byl v tomto ohledu Mark Webber, jehož první zastávka trvala 3,8 a druhá 3,3 sec, následovaný jeho týmovým kolegou Sebastianem Vettelem s průměrnou dobou přezutí 3,88 sec.
Kromě výše uvedených jezdců jsme jednu zastávku pod čtyři vteřiny mohli pozorovat také u Fernanda Alonsa (3,9 sec), Adriana Sutila (3,8 sec), Bruna Senny (3,6 sec) a Felipeho Massy (3,8 sec). Povedenou práci mechaniků ve 30. kole ovšem Brazilec zmařil velmi nepovedeným odjezdem. Kvůli defektu si musel dát o dvě kola později repete.
Jaké strategie volili piloti? Sedm se jich objevilo v boxech třikrát (z toho Senna si jednou odpykával penalizaci, jedenáct jich stavělo dvakrát. Pouze Timo Glock projel kolem garáží čtyřikrát, v 6. kole také kvůli penalizace za kolizi v první zatáčce, kdy z boku "načechral pilíř" Paulu di Restovi.
Na měkkých pneumatikách startovalo 17 z 19 klasifikovaných pilotů: černými ovcemi byli Button a Schumacher. Zbytek zvolil opačný přístup a tvrdší sadu nasazoval až do závěrečné fáze Velké ceny Belgie.
Nejdelší stint předvedl na středně tvrdé směsi Mark Webber - po první zastávce na ní vydržel 28 kol (63,6 % závodu). Jen o jedno kolo méně vydržel kroužit na měkké sadě ve svém druhém stintu Vitantonio Liuzzi (61,4 % závodu).
Legenda:
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.