Proměnlivé počasí promluvilo do výsledků dnešní kvalifikace. S téměř půl vteřinovým náskokem ji vyhrál Vettel před Hamiltonem. Druhou řadu obsadí Webber s Massou. Výborným výkonem se prezentoval Alguersuari, který do zítřejšího závodu odstartuje ze šestého místa za Rosbergem. Alonso až osmý.
Po letní přestávce Vás opět vítám při kvalifikaci na VC Belgie ve Spa Frankorchamps. Po tři tréninky, které doprovázelo dosti nevyzpytatelné počasí, tak specifické pro tuto trať, nemůžeme s jistotou říct, kdo z předních týmů zde má nejlepší výkonnost. Samozřejmě musíme stejně jako v předšlích kvalifikacích počítat jak s oběma vozy Red Bullu, tak i s Hamiltonem, či Alonsem. Zajímavostí je dvacáté výročí sedminásobného šampiona F1 Michaela Schumachera od doby, kdy jako nováček nastoupil do této velké ceny.První část kvalifikace: V Ardenském pohoří, kde se trať nachází je zatím slunečno, leč počasí se tu mění s každou minutou. Proto můžeme očekávat boj o nejlepší zajetý čas hned od počátku kvalifikace. Vozy vyjíždějí na trať, a co se stalo hned po několika zatáčkách, je celkem šok. Schumacher ve svém zaváděcím kole na výjezdu ze zatáčky dostal hodiny a svůj monopost poškodil natolik, že v kvalifikaci končí. Po deseti minutách se pořadí neustále mění díky osychající trati. Pořadí se nám ustálilo osm minut před koncem první části, a to tak že: 1. Button, 2. Hamilton, 3. Webber, 4. Sutil, 5. Vettel. Force India, které tato trať opravdu svědčí má podle časů na to, se dostat s oběma vozy do Q3. Bruno Senna, který nahradil u Renaultu Heidfelda, pro jeho neuspokojivé výsledky, prozatím na výborném pátém místě. Tři minuty před koncem na nepostupových pozicích: 18. Kovalainen, 19. Trulli, 20. D Ambrosio, 21. Ricciardo, 22. Liuzzi, 23. Glock a na posledním místě s nezajetým časem již zmiňovaný Schumacher. Co ale stojí za zmínku, jsou časy jezdců od dvacátého místa a dále, kteří nesplňují pravidlo 107%, podle kterého by se ani nekvalifikovali do zítřejšího závodu. Glock se v zápětí posunul na dvacáté místo a zajel čas potřebný pro kvalifikování se do závodu. Q1 končí a pořadí prvních pěti: 1. Button, 2. Webber, 3. Hamilton, 4. Vettel, 5. Alonso. Zklamáním je osmnácté místo Di Resti, který dostal hodiny a nepostoupil tak s konkurenceschopným vozem do Q2 na úkor druhého Lotusu Heikiho Kovalainena, který postoupil.Nepostupující: 24. M. Schumacher, 23. D. Ricciardo, 22. V. Liuzzi, 21. J. D Ambrosio, 20. T. Glock, 19. J. Trulli, 18. P. Di RestaDruhá část kvalifikace: Jak jsme mohli předvídat, počasí se rapidně změnilo a trať zkrápí hustý déšť. Všichni jezdci bez výjimky bojují se svými silnými monoposty, co se výkonnosti motorů týče, a snaží se tyto „bestie“ krotit co to jde. Prvním kdo svůj vůz za těchto podmínek nezvládl je Sutil na druhém monopostu Force Indie, a tak po velkých očekáváních přichází ještě větší zklamání. Sedm minut před koncem druhé části, na trati vyvěšeny červené vlajky a kvalifikace je tak pozastavena. Když vezmeme v úvahu, že jedno měřené kolo piloti zvládnou v průměru za dvě minuty a osm vteřin budou mít k dispozici po restartu jeden, maximálně dva ostré pokusy. Kvalifikace je znovu odstartována a vláček pilotů vyjíždí z boxové uličky. Své časy postupně vylepšuji Alonso, Vettel, Webber, Button a Massa, kteří okupují prvních pět míst. Před posledními pokusy nepostupují oba piloti Williamsu, Perez, Kovalainen, Senna, Hamilton a samozřejmě Adrian Sutil. Vše je ale ještě velmi otevřené. Pořadí se nakonec změnilo od základu, když Q2 vyhrál: 1. Alonso, 2. Perez, 3. Webber, 4. Massa, 5. Vettel. Na trati ještě došlo k vyřizování účtů mezi Maldonadem a Hamiltonem, když se dostali do kontaktu a Hamilton si poškodil přední křídlo. Zřejmě to bylo vyústěním posledního měřeného kola, kdy se Brit dostal v poslední zatáčce před Maldonada a ten to psychicky neunesl. Ve stínu těchto událostí jsem málem zapomněl zmínit nepostup Jensona Buttona, který zajel čas na třínácté místo.Nepostupující: 17. H. Kovalainen, 16. P. Maldonado, 15. A. Sutil, 14. R. Barrichello, 13. J. Button, 12. K. Kobajaši, 11. S. Buemi Třetí část kvalifikace: Rozhodující část je tu a piloti na osychající trati jedou vstříc prvním pokusům. Mezičasy odpovídají zlepšení o deset vteřin oproti zajetým časům v druhé části. Prozatímní pořadí: 1. Webber, 2. Vettel, 3. Hamilton, 4. Massa, 5. Alguersuari, 6. Perez, 7. Senna, 8. Alonso, 9. Rosberg, 10. Petrov. Časy se ale stále rapidně zlepšují!!! Po bláznivém konci pole position s přehledem vyhrál Sebastian Vettel. S ním v první řadě pro zítřejší závod bude stát Lewis Hamilton následovaný Webberem, Massou, Rosbergem a Alguersuarim. Mladý Španěl dokázal zajet čas na šesté místo a je tak dnešní největší senzací. Na druhou stranu o zklamání se dá mluvit ve Ferrari respektive u Fernanda Alonsa, který nezvládl závěr kvalifikace a osmé místo určitě neni to, s čím do dnešní kvalifikace nastupoval. Porazil jej i znovu navrátilec do kolotoče F1 Brunno Senna, který tak porazil i svého týmového kolegu Petrova který skončil desátý. Peréz na devátém místě bude určitě spokojený.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.