Proměnlivé počasí promluvilo do výsledků dnešní kvalifikace. S téměř půl vteřinovým náskokem ji vyhrál Vettel před Hamiltonem. Druhou řadu obsadí Webber s Massou. Výborným výkonem se prezentoval Alguersuari, který do zítřejšího závodu odstartuje ze šestého místa za Rosbergem. Alonso až osmý.
Po letní přestávce Vás opět vítám při kvalifikaci na VC Belgie ve Spa Frankorchamps. Po tři tréninky, které doprovázelo dosti nevyzpytatelné počasí, tak specifické pro tuto trať, nemůžeme s jistotou říct, kdo z předních týmů zde má nejlepší výkonnost. Samozřejmě musíme stejně jako v předšlích kvalifikacích počítat jak s oběma vozy Red Bullu, tak i s Hamiltonem, či Alonsem. Zajímavostí je dvacáté výročí sedminásobného šampiona F1 Michaela Schumachera od doby, kdy jako nováček nastoupil do této velké ceny.První část kvalifikace: V Ardenském pohoří, kde se trať nachází je zatím slunečno, leč počasí se tu mění s každou minutou. Proto můžeme očekávat boj o nejlepší zajetý čas hned od počátku kvalifikace. Vozy vyjíždějí na trať, a co se stalo hned po několika zatáčkách, je celkem šok. Schumacher ve svém zaváděcím kole na výjezdu ze zatáčky dostal hodiny a svůj monopost poškodil natolik, že v kvalifikaci končí. Po deseti minutách se pořadí neustále mění díky osychající trati. Pořadí se nám ustálilo osm minut před koncem první části, a to tak že: 1. Button, 2. Hamilton, 3. Webber, 4. Sutil, 5. Vettel. Force India, které tato trať opravdu svědčí má podle časů na to, se dostat s oběma vozy do Q3. Bruno Senna, který nahradil u Renaultu Heidfelda, pro jeho neuspokojivé výsledky, prozatím na výborném pátém místě. Tři minuty před koncem na nepostupových pozicích: 18. Kovalainen, 19. Trulli, 20. D Ambrosio, 21. Ricciardo, 22. Liuzzi, 23. Glock a na posledním místě s nezajetým časem již zmiňovaný Schumacher. Co ale stojí za zmínku, jsou časy jezdců od dvacátého místa a dále, kteří nesplňují pravidlo 107%, podle kterého by se ani nekvalifikovali do zítřejšího závodu. Glock se v zápětí posunul na dvacáté místo a zajel čas potřebný pro kvalifikování se do závodu. Q1 končí a pořadí prvních pěti: 1. Button, 2. Webber, 3. Hamilton, 4. Vettel, 5. Alonso. Zklamáním je osmnácté místo Di Resti, který dostal hodiny a nepostoupil tak s konkurenceschopným vozem do Q2 na úkor druhého Lotusu Heikiho Kovalainena, který postoupil.Nepostupující: 24. M. Schumacher, 23. D. Ricciardo, 22. V. Liuzzi, 21. J. D Ambrosio, 20. T. Glock, 19. J. Trulli, 18. P. Di RestaDruhá část kvalifikace: Jak jsme mohli předvídat, počasí se rapidně změnilo a trať zkrápí hustý déšť. Všichni jezdci bez výjimky bojují se svými silnými monoposty, co se výkonnosti motorů týče, a snaží se tyto „bestie“ krotit co to jde. Prvním kdo svůj vůz za těchto podmínek nezvládl je Sutil na druhém monopostu Force Indie, a tak po velkých očekáváních přichází ještě větší zklamání. Sedm minut před koncem druhé části, na trati vyvěšeny červené vlajky a kvalifikace je tak pozastavena. Když vezmeme v úvahu, že jedno měřené kolo piloti zvládnou v průměru za dvě minuty a osm vteřin budou mít k dispozici po restartu jeden, maximálně dva ostré pokusy. Kvalifikace je znovu odstartována a vláček pilotů vyjíždí z boxové uličky. Své časy postupně vylepšuji Alonso, Vettel, Webber, Button a Massa, kteří okupují prvních pět míst. Před posledními pokusy nepostupují oba piloti Williamsu, Perez, Kovalainen, Senna, Hamilton a samozřejmě Adrian Sutil. Vše je ale ještě velmi otevřené. Pořadí se nakonec změnilo od základu, když Q2 vyhrál: 1. Alonso, 2. Perez, 3. Webber, 4. Massa, 5. Vettel. Na trati ještě došlo k vyřizování účtů mezi Maldonadem a Hamiltonem, když se dostali do kontaktu a Hamilton si poškodil přední křídlo. Zřejmě to bylo vyústěním posledního měřeného kola, kdy se Brit dostal v poslední zatáčce před Maldonada a ten to psychicky neunesl. Ve stínu těchto událostí jsem málem zapomněl zmínit nepostup Jensona Buttona, který zajel čas na třínácté místo.Nepostupující: 17. H. Kovalainen, 16. P. Maldonado, 15. A. Sutil, 14. R. Barrichello, 13. J. Button, 12. K. Kobajaši, 11. S. Buemi Třetí část kvalifikace: Rozhodující část je tu a piloti na osychající trati jedou vstříc prvním pokusům. Mezičasy odpovídají zlepšení o deset vteřin oproti zajetým časům v druhé části. Prozatímní pořadí: 1. Webber, 2. Vettel, 3. Hamilton, 4. Massa, 5. Alguersuari, 6. Perez, 7. Senna, 8. Alonso, 9. Rosberg, 10. Petrov. Časy se ale stále rapidně zlepšují!!! Po bláznivém konci pole position s přehledem vyhrál Sebastian Vettel. S ním v první řadě pro zítřejší závod bude stát Lewis Hamilton následovaný Webberem, Massou, Rosbergem a Alguersuarim. Mladý Španěl dokázal zajet čas na šesté místo a je tak dnešní největší senzací. Na druhou stranu o zklamání se dá mluvit ve Ferrari respektive u Fernanda Alonsa, který nezvládl závěr kvalifikace a osmé místo určitě neni to, s čím do dnešní kvalifikace nastupoval. Porazil jej i znovu navrátilec do kolotoče F1 Brunno Senna, který tak porazil i svého týmového kolegu Petrova který skončil desátý. Peréz na devátém místě bude určitě spokojený.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.