Proměnlivé počasí promluvilo do výsledků dnešní kvalifikace. S téměř půl vteřinovým náskokem ji vyhrál Vettel před Hamiltonem. Druhou řadu obsadí Webber s Massou. Výborným výkonem se prezentoval Alguersuari, který do zítřejšího závodu odstartuje ze šestého místa za Rosbergem. Alonso až osmý.
Po letní přestávce Vás opět vítám při kvalifikaci na VC Belgie ve Spa Frankorchamps. Po tři tréninky, které doprovázelo dosti nevyzpytatelné počasí, tak specifické pro tuto trať, nemůžeme s jistotou říct, kdo z předních týmů zde má nejlepší výkonnost. Samozřejmě musíme stejně jako v předšlích kvalifikacích počítat jak s oběma vozy Red Bullu, tak i s Hamiltonem, či Alonsem. Zajímavostí je dvacáté výročí sedminásobného šampiona F1 Michaela Schumachera od doby, kdy jako nováček nastoupil do této velké ceny.První část kvalifikace: V Ardenském pohoří, kde se trať nachází je zatím slunečno, leč počasí se tu mění s každou minutou. Proto můžeme očekávat boj o nejlepší zajetý čas hned od počátku kvalifikace. Vozy vyjíždějí na trať, a co se stalo hned po několika zatáčkách, je celkem šok. Schumacher ve svém zaváděcím kole na výjezdu ze zatáčky dostal hodiny a svůj monopost poškodil natolik, že v kvalifikaci končí. Po deseti minutách se pořadí neustále mění díky osychající trati. Pořadí se nám ustálilo osm minut před koncem první části, a to tak že: 1. Button, 2. Hamilton, 3. Webber, 4. Sutil, 5. Vettel. Force India, které tato trať opravdu svědčí má podle časů na to, se dostat s oběma vozy do Q3. Bruno Senna, který nahradil u Renaultu Heidfelda, pro jeho neuspokojivé výsledky, prozatím na výborném pátém místě. Tři minuty před koncem na nepostupových pozicích: 18. Kovalainen, 19. Trulli, 20. D Ambrosio, 21. Ricciardo, 22. Liuzzi, 23. Glock a na posledním místě s nezajetým časem již zmiňovaný Schumacher. Co ale stojí za zmínku, jsou časy jezdců od dvacátého místa a dále, kteří nesplňují pravidlo 107%, podle kterého by se ani nekvalifikovali do zítřejšího závodu. Glock se v zápětí posunul na dvacáté místo a zajel čas potřebný pro kvalifikování se do závodu. Q1 končí a pořadí prvních pěti: 1. Button, 2. Webber, 3. Hamilton, 4. Vettel, 5. Alonso. Zklamáním je osmnácté místo Di Resti, který dostal hodiny a nepostoupil tak s konkurenceschopným vozem do Q2 na úkor druhého Lotusu Heikiho Kovalainena, který postoupil.Nepostupující: 24. M. Schumacher, 23. D. Ricciardo, 22. V. Liuzzi, 21. J. D Ambrosio, 20. T. Glock, 19. J. Trulli, 18. P. Di RestaDruhá část kvalifikace: Jak jsme mohli předvídat, počasí se rapidně změnilo a trať zkrápí hustý déšť. Všichni jezdci bez výjimky bojují se svými silnými monoposty, co se výkonnosti motorů týče, a snaží se tyto „bestie“ krotit co to jde. Prvním kdo svůj vůz za těchto podmínek nezvládl je Sutil na druhém monopostu Force Indie, a tak po velkých očekáváních přichází ještě větší zklamání. Sedm minut před koncem druhé části, na trati vyvěšeny červené vlajky a kvalifikace je tak pozastavena. Když vezmeme v úvahu, že jedno měřené kolo piloti zvládnou v průměru za dvě minuty a osm vteřin budou mít k dispozici po restartu jeden, maximálně dva ostré pokusy. Kvalifikace je znovu odstartována a vláček pilotů vyjíždí z boxové uličky. Své časy postupně vylepšuji Alonso, Vettel, Webber, Button a Massa, kteří okupují prvních pět míst. Před posledními pokusy nepostupují oba piloti Williamsu, Perez, Kovalainen, Senna, Hamilton a samozřejmě Adrian Sutil. Vše je ale ještě velmi otevřené. Pořadí se nakonec změnilo od základu, když Q2 vyhrál: 1. Alonso, 2. Perez, 3. Webber, 4. Massa, 5. Vettel. Na trati ještě došlo k vyřizování účtů mezi Maldonadem a Hamiltonem, když se dostali do kontaktu a Hamilton si poškodil přední křídlo. Zřejmě to bylo vyústěním posledního měřeného kola, kdy se Brit dostal v poslední zatáčce před Maldonada a ten to psychicky neunesl. Ve stínu těchto událostí jsem málem zapomněl zmínit nepostup Jensona Buttona, který zajel čas na třínácté místo.Nepostupující: 17. H. Kovalainen, 16. P. Maldonado, 15. A. Sutil, 14. R. Barrichello, 13. J. Button, 12. K. Kobajaši, 11. S. Buemi Třetí část kvalifikace: Rozhodující část je tu a piloti na osychající trati jedou vstříc prvním pokusům. Mezičasy odpovídají zlepšení o deset vteřin oproti zajetým časům v druhé části. Prozatímní pořadí: 1. Webber, 2. Vettel, 3. Hamilton, 4. Massa, 5. Alguersuari, 6. Perez, 7. Senna, 8. Alonso, 9. Rosberg, 10. Petrov. Časy se ale stále rapidně zlepšují!!! Po bláznivém konci pole position s přehledem vyhrál Sebastian Vettel. S ním v první řadě pro zítřejší závod bude stát Lewis Hamilton následovaný Webberem, Massou, Rosbergem a Alguersuarim. Mladý Španěl dokázal zajet čas na šesté místo a je tak dnešní největší senzací. Na druhou stranu o zklamání se dá mluvit ve Ferrari respektive u Fernanda Alonsa, který nezvládl závěr kvalifikace a osmé místo určitě neni to, s čím do dnešní kvalifikace nastupoval. Porazil jej i znovu navrátilec do kolotoče F1 Brunno Senna, který tak porazil i svého týmového kolegu Petrova který skončil desátý. Peréz na devátém místě bude určitě spokojený.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.