Druhý trénink se za proměnlivého počasí stal kořistí Marka Webbera na Red Bullu. Nejblíže mu byl Fernando Alonso na Ferrari se ztrátou 14 setin sekundy.
Odpoledne zažínalo za podobných teplot - vzduch i asfalt kolem 22 ° C - a na mokré trati. U Force Indie dostal místo Adriana Sutila příležitost Nico Hülkenberg, který ráno sledoval počínání obou závodních pilotů. Sutil byl tímto krokem týmu velmi zklamaný, což před novináři neskrýval. S vozem se tak na suchu sveze poprvé možná až zítra.
Jako první z boxů vyjel stejně jako ráno Kamuj Kobajaši na přechodných pneumatikách následován Pérezem a oběma piloty Toro Rosso. Paul di Resta stále postával v garáži a dohlížel na mechaniky, kteří mu po ranní havárii opravovali vůz.
První čas zaznamenal Kobajaši - 2:16,279, brzy jej ale překonal Mark Webber - 2:11,652 min. Schumacher byl po 5 min rádiem dotazován, zda je podle něj možný přechod na sliky. Odpověď zněla: "Ano."
Dopoledne Vettel dostal rádiem hlášení, že DRS aktivuje za Eau Rouge v Radillonu o 100 m dříve. Protože se jezdilo na mokré trati, kdy se nesmí DRS využívat, je patrné, že pilot Red Bull trénuje mačkání tlačítka, aby se mu aktivace v ten nejvhodnější okamžik dostala pod kůži. Zajímavý detail svědčící o tom, kolik pozornosti je věnováno nejmenším detailů pro dosažení co nejrychlejších časů.
Petrov je odpoledne ve Spa zatlačován do boxů - Renault do konce roku již zůstane u výfuků vpředu (foto: Lotus Renault GP)
Po 20 min se do čela posunul Alonso (2:03,953), na dráze byl hustý provoz, za znovu se objevivšího slunce kroužilo 14 pilotů. Španěla do 5 min na osychající trati překonali Hülkenberg (2:03,852), Alguersuari (2:03,741), Schumacher (2:03,549) a Button (2:02,206 min), ten alepo 10 min znovu vytáhl drápky - 1:53,942 min, tentokrát na hladkých pneu tvrdší směsi.
Pastor Maldonado před polovinou vylétl z dráhy na výjezdu z Blanchimont, kde je naštěstí vyasfaltovaná úniková zóna. Bez problému se vrací na dráhu. Na meteorologickém radaru se objevují přeháňky, které by se měli do 10 min projevit nad okruhem.
Pořadí v polovině tréninku:1. Vettel 1:51,794 min2. Schumacher + 0,1283. Rosberg + 0,1734. Pérez + 0,2655. Hamilton + 0,2726. Webber + 0,6947. Alonso + 0,798
Čtyřicet min před koncem Vettela překonávají Di Resta, Hülkenberg, Pérez, Rosberg, Button, Alonso i Webber (1:50,430 min) a začíná pršet a během chvilky mizí všichni v garáži, opět zavládá ticho.
Williams do Belgie přijel s novými zadními křídly pro nižší přítlak a upraveným difuzorem(foto: AT&T Williams F1)
Lewis Hamilton v Belgii příliš dobrou náladu nemá. Z dovolené přivezl nachlazení a stále mu není nejlépe. Vyjádřil obavy z možné dominance Red Bullu i příští rok a prozradil: "V roce 2009 jsme měli hrozné auto, vyřadili jsme ho do šrotu. Pro rok 2010 jsme postavili nové auto, to jsme zahodili a pro letošní rok postavili nové. Příští rok bychom měli mít vůz podobný tomu letošnímu, takže by měl být rychlejší."
Toro Rosso by mělo v prvním tréninku dát brzy příležitost Jeanu-Ericovi Vergnemu. Belgičan je zatím druhý ve Světové sérii Renault, která končí příští týden v Barceloně, za Robertem Wickensem. Mohl by se tedy objevit za volantem již v Monze.
První auto se znovu vydalo na trať po více než 20 přestávce - to když se odhodlal Glock s Virginem a krátce po něm i Kobajaši a Webber. V samotném závěru to zkusili také Schumacher, Maldonado, Alguersuari, Buemi a Ricciardo, na mokré trati se ale už nikdo nezlepšil, proto na čele odpolední výsledkové listiny zůstal Australan.
Přehled odjetých kol odpoledne (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Přehled maximálních rychlostí: 1. Buemi - 323 km/hod, 2. Pérez - 323, 3. Alguersuari - 323, 4. Schumacher - 322, 5. Rosberg - 321, 6. Vettel - 320.
Soupis všech časů: zde (pdf).
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.