Druhý trénink se za proměnlivého počasí stal kořistí Marka Webbera na Red Bullu. Nejblíže mu byl Fernando Alonso na Ferrari se ztrátou 14 setin sekundy.
Odpoledne zažínalo za podobných teplot - vzduch i asfalt kolem 22 ° C - a na mokré trati. U Force Indie dostal místo Adriana Sutila příležitost Nico Hülkenberg, který ráno sledoval počínání obou závodních pilotů. Sutil byl tímto krokem týmu velmi zklamaný, což před novináři neskrýval. S vozem se tak na suchu sveze poprvé možná až zítra.
Jako první z boxů vyjel stejně jako ráno Kamuj Kobajaši na přechodných pneumatikách následován Pérezem a oběma piloty Toro Rosso. Paul di Resta stále postával v garáži a dohlížel na mechaniky, kteří mu po ranní havárii opravovali vůz.
První čas zaznamenal Kobajaši - 2:16,279, brzy jej ale překonal Mark Webber - 2:11,652 min. Schumacher byl po 5 min rádiem dotazován, zda je podle něj možný přechod na sliky. Odpověď zněla: "Ano."
Dopoledne Vettel dostal rádiem hlášení, že DRS aktivuje za Eau Rouge v Radillonu o 100 m dříve. Protože se jezdilo na mokré trati, kdy se nesmí DRS využívat, je patrné, že pilot Red Bull trénuje mačkání tlačítka, aby se mu aktivace v ten nejvhodnější okamžik dostala pod kůži. Zajímavý detail svědčící o tom, kolik pozornosti je věnováno nejmenším detailů pro dosažení co nejrychlejších časů.
Petrov je odpoledne ve Spa zatlačován do boxů - Renault do konce roku již zůstane u výfuků vpředu (foto: Lotus Renault GP)
Po 20 min se do čela posunul Alonso (2:03,953), na dráze byl hustý provoz, za znovu se objevivšího slunce kroužilo 14 pilotů. Španěla do 5 min na osychající trati překonali Hülkenberg (2:03,852), Alguersuari (2:03,741), Schumacher (2:03,549) a Button (2:02,206 min), ten alepo 10 min znovu vytáhl drápky - 1:53,942 min, tentokrát na hladkých pneu tvrdší směsi.
Pastor Maldonado před polovinou vylétl z dráhy na výjezdu z Blanchimont, kde je naštěstí vyasfaltovaná úniková zóna. Bez problému se vrací na dráhu. Na meteorologickém radaru se objevují přeháňky, které by se měli do 10 min projevit nad okruhem.
Pořadí v polovině tréninku:1. Vettel 1:51,794 min2. Schumacher + 0,1283. Rosberg + 0,1734. Pérez + 0,2655. Hamilton + 0,2726. Webber + 0,6947. Alonso + 0,798
Čtyřicet min před koncem Vettela překonávají Di Resta, Hülkenberg, Pérez, Rosberg, Button, Alonso i Webber (1:50,430 min) a začíná pršet a během chvilky mizí všichni v garáži, opět zavládá ticho.
Williams do Belgie přijel s novými zadními křídly pro nižší přítlak a upraveným difuzorem(foto: AT&T Williams F1)
Lewis Hamilton v Belgii příliš dobrou náladu nemá. Z dovolené přivezl nachlazení a stále mu není nejlépe. Vyjádřil obavy z možné dominance Red Bullu i příští rok a prozradil: "V roce 2009 jsme měli hrozné auto, vyřadili jsme ho do šrotu. Pro rok 2010 jsme postavili nové auto, to jsme zahodili a pro letošní rok postavili nové. Příští rok bychom měli mít vůz podobný tomu letošnímu, takže by měl být rychlejší."
Toro Rosso by mělo v prvním tréninku dát brzy příležitost Jeanu-Ericovi Vergnemu. Belgičan je zatím druhý ve Světové sérii Renault, která končí příští týden v Barceloně, za Robertem Wickensem. Mohl by se tedy objevit za volantem již v Monze.
První auto se znovu vydalo na trať po více než 20 přestávce - to když se odhodlal Glock s Virginem a krátce po něm i Kobajaši a Webber. V samotném závěru to zkusili také Schumacher, Maldonado, Alguersuari, Buemi a Ricciardo, na mokré trati se ale už nikdo nezlepšil, proto na čele odpolední výsledkové listiny zůstal Australan.
Přehled odjetých kol odpoledne (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Přehled maximálních rychlostí: 1. Buemi - 323 km/hod, 2. Pérez - 323, 3. Alguersuari - 323, 4. Schumacher - 322, 5. Rosberg - 321, 6. Vettel - 320.
Soupis všech časů: zde (pdf).
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.