Odpoledne ve Spa nejrychlejší Webber

Red Bull
Red Bull, foto: Red Bull Racing
Petr Hlawiczka 26. srpna 2011 15:30
Sdílej:

Druhý trénink se za proměnlivého počasí stal kořistí Marka Webbera na Red Bullu. Nejblíže mu byl Fernando Alonso na Ferrari se ztrátou 14 setin sekundy.

Odpoledne zažínalo za podobných teplot - vzduch i asfalt kolem 22 ° C - a na mokré trati. U Force Indie dostal místo Adriana Sutila příležitost Nico Hülkenberg, který ráno sledoval počínání obou závodních pilotů. Sutil byl tímto krokem týmu velmi zklamaný, což před novináři neskrýval. S vozem se tak na suchu sveze poprvé možná až zítra.

Jako první z boxů vyjel stejně jako ráno Kamuj Kobajaši na přechodných pneumatikách následován Pérezem a oběma piloty Toro Rosso. Paul di Resta stále postával v garáži a dohlížel na mechaniky, kteří mu po ranní havárii opravovali vůz.

První čas zaznamenal Kobajaši - 2:16,279, brzy jej ale překonal Mark Webber - 2:11,652 min. Schumacher byl po 5 min rádiem dotazován, zda je podle něj možný přechod na sliky. Odpověď zněla: "Ano."

Dopoledne Vettel dostal rádiem hlášení, že DRS aktivuje za Eau Rouge v Radillonu o 100 m dříve. Protože se jezdilo na mokré trati, kdy se nesmí DRS využívat, je patrné, že pilot Red Bull trénuje mačkání tlačítka, aby se mu aktivace v ten nejvhodnější okamžik dostala pod kůži. Zajímavý detail svědčící o tom, kolik pozornosti je věnováno nejmenším detailů pro dosažení co nejrychlejších časů.

Petrov je odpoledne ve Spa zatlačován do boxů - Renault do konce roku již zůstane u výfuků vpředu (foto: Lotus Renault GP)

Po 20 min se do čela posunul Alonso (2:03,953), na dráze byl hustý provoz, za znovu se objevivšího slunce kroužilo 14 pilotů. Španěla do 5 min na osychající trati překonali Hülkenberg (2:03,852), Alguersuari (2:03,741), Schumacher (2:03,549) a Button (2:02,206 min), ten alepo 10 min znovu vytáhl drápky - 1:53,942 min, tentokrát na hladkých pneu tvrdší směsi.

Pastor Maldonado před polovinou vylétl z dráhy na výjezdu z Blanchimont, kde je naštěstí vyasfaltovaná úniková zóna. Bez problému se vrací na dráhu. Na meteorologickém radaru se objevují přeháňky, které by se měli do 10 min projevit nad okruhem.

Pořadí v polovině tréninku:1. Vettel   1:51,794 min2. Schumacher + 0,1283. Rosberg       + 0,1734. Pérez           + 0,2655. Hamilton      + 0,2726. Webber        + 0,6947. Alonso         + 0,798

Čtyřicet min před koncem Vettela překonávají Di Resta, Hülkenberg, Pérez, Rosberg, Button, Alonso i Webber (1:50,430 min) a začíná pršet a během chvilky mizí všichni v garáži, opět zavládá ticho.

Williams do Belgie přijel s novými zadními křídly pro nižší přítlak a upraveným difuzorem(foto: AT&T Williams F1)

Lewis Hamilton v Belgii příliš dobrou náladu nemá. Z dovolené přivezl nachlazení a stále mu není nejlépe. Vyjádřil obavy z možné dominance Red Bullu i příští rok a prozradil: "V roce 2009 jsme měli hrozné auto, vyřadili jsme ho do šrotu. Pro rok 2010 jsme postavili nové auto, to jsme zahodili a pro letošní rok postavili nové. Příští rok bychom měli mít vůz podobný tomu letošnímu, takže by měl být rychlejší."

Toro Rosso by mělo v prvním tréninku dát brzy příležitost Jeanu-Ericovi Vergnemu. Belgičan je zatím druhý ve Světové sérii Renault, která končí příští týden v Barceloně, za Robertem Wickensem. Mohl by se tedy objevit za volantem již v Monze.

První auto se znovu vydalo na trať po více než 20 přestávce - to když se odhodlal Glock s Virginem a krátce po něm i Kobajaši a Webber. V samotném závěru to zkusili také Schumacher, Maldonado, Alguersuari, Buemi a Ricciardo, na mokré trati se ale už nikdo nezlepšil, proto na čele odpolední výsledkové listiny zůstal Australan.

Přehled odjetých kol odpoledne (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)

Přehled maximálních rychlostí: 1. Buemi - 323 km/hod, 2. Pérez - 323, 3. Alguersuari - 323, 4. Schumacher - 322, 5. Rosberg - 321, 6. Vettel - 320.

Soupis všech časů: zde (pdf).

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.