Druhý trénink se za proměnlivého počasí stal kořistí Marka Webbera na Red Bullu. Nejblíže mu byl Fernando Alonso na Ferrari se ztrátou 14 setin sekundy.
Odpoledne zažínalo za podobných teplot - vzduch i asfalt kolem 22 ° C - a na mokré trati. U Force Indie dostal místo Adriana Sutila příležitost Nico Hülkenberg, který ráno sledoval počínání obou závodních pilotů. Sutil byl tímto krokem týmu velmi zklamaný, což před novináři neskrýval. S vozem se tak na suchu sveze poprvé možná až zítra.
Jako první z boxů vyjel stejně jako ráno Kamuj Kobajaši na přechodných pneumatikách následován Pérezem a oběma piloty Toro Rosso. Paul di Resta stále postával v garáži a dohlížel na mechaniky, kteří mu po ranní havárii opravovali vůz.
První čas zaznamenal Kobajaši - 2:16,279, brzy jej ale překonal Mark Webber - 2:11,652 min. Schumacher byl po 5 min rádiem dotazován, zda je podle něj možný přechod na sliky. Odpověď zněla: "Ano."
Dopoledne Vettel dostal rádiem hlášení, že DRS aktivuje za Eau Rouge v Radillonu o 100 m dříve. Protože se jezdilo na mokré trati, kdy se nesmí DRS využívat, je patrné, že pilot Red Bull trénuje mačkání tlačítka, aby se mu aktivace v ten nejvhodnější okamžik dostala pod kůži. Zajímavý detail svědčící o tom, kolik pozornosti je věnováno nejmenším detailů pro dosažení co nejrychlejších časů.
Petrov je odpoledne ve Spa zatlačován do boxů - Renault do konce roku již zůstane u výfuků vpředu (foto: Lotus Renault GP)
Po 20 min se do čela posunul Alonso (2:03,953), na dráze byl hustý provoz, za znovu se objevivšího slunce kroužilo 14 pilotů. Španěla do 5 min na osychající trati překonali Hülkenberg (2:03,852), Alguersuari (2:03,741), Schumacher (2:03,549) a Button (2:02,206 min), ten alepo 10 min znovu vytáhl drápky - 1:53,942 min, tentokrát na hladkých pneu tvrdší směsi.
Pastor Maldonado před polovinou vylétl z dráhy na výjezdu z Blanchimont, kde je naštěstí vyasfaltovaná úniková zóna. Bez problému se vrací na dráhu. Na meteorologickém radaru se objevují přeháňky, které by se měli do 10 min projevit nad okruhem.
Pořadí v polovině tréninku:1. Vettel 1:51,794 min2. Schumacher + 0,1283. Rosberg + 0,1734. Pérez + 0,2655. Hamilton + 0,2726. Webber + 0,6947. Alonso + 0,798
Čtyřicet min před koncem Vettela překonávají Di Resta, Hülkenberg, Pérez, Rosberg, Button, Alonso i Webber (1:50,430 min) a začíná pršet a během chvilky mizí všichni v garáži, opět zavládá ticho.
Williams do Belgie přijel s novými zadními křídly pro nižší přítlak a upraveným difuzorem(foto: AT&T Williams F1)
Lewis Hamilton v Belgii příliš dobrou náladu nemá. Z dovolené přivezl nachlazení a stále mu není nejlépe. Vyjádřil obavy z možné dominance Red Bullu i příští rok a prozradil: "V roce 2009 jsme měli hrozné auto, vyřadili jsme ho do šrotu. Pro rok 2010 jsme postavili nové auto, to jsme zahodili a pro letošní rok postavili nové. Příští rok bychom měli mít vůz podobný tomu letošnímu, takže by měl být rychlejší."
Toro Rosso by mělo v prvním tréninku dát brzy příležitost Jeanu-Ericovi Vergnemu. Belgičan je zatím druhý ve Světové sérii Renault, která končí příští týden v Barceloně, za Robertem Wickensem. Mohl by se tedy objevit za volantem již v Monze.
První auto se znovu vydalo na trať po více než 20 přestávce - to když se odhodlal Glock s Virginem a krátce po něm i Kobajaši a Webber. V samotném závěru to zkusili také Schumacher, Maldonado, Alguersuari, Buemi a Ricciardo, na mokré trati se ale už nikdo nezlepšil, proto na čele odpolední výsledkové listiny zůstal Australan.
Přehled odjetých kol odpoledne (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Přehled maximálních rychlostí: 1. Buemi - 323 km/hod, 2. Pérez - 323, 3. Alguersuari - 323, 4. Schumacher - 322, 5. Rosberg - 321, 6. Vettel - 320.
Soupis všech časů: zde (pdf).
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.