Jerome D'Ambrosio si chce podle vlastních slov vychutnat každý okamžik z VC Belgie, která je jeho domácím závodem.
"Na svou první Velkou cenu Belgie jsem čekal velmi, velmi dlouho," říká 25 letý D'Ambrosio. "Nyní ten víkend konečně přijde a musím říct, že je to opravdu vzrušující. Nemůžu se dočkat závodění před domácími fanoušky."
Zážitek to bude i pro belgické fanoušky, naposledy viděli ve Spa-Francorchamps domácího jezdce v roce 1994. Byl jím Phillippe Adams, který v té sezoně odjel dva závody pro Team Lotus. V 15. kole však vyletěl z trati a do cíle nedojel. D'Ambrosio by si ale chtěl počínat lépe než před 17 lety Adams.
"Je to již velmi dlouho, co byl ve Formuli 1 poslední Belgičan, proto to bude pro mě i pro fanoušky velmi vzrušující víkend. Budu si z něj chtít užít každý okamžik.
Neexistuje nic lepšího než domácí závod, navíc, okruh Spa-Francorchamps patří mezi moje nejoblíbenější. Nabízí úplně všechno, co jen může jezdec chtít - rychlé zatáčky, kopce i dlouhé rovinky. Je to jeden z nejlepších okruhů na světě. A samozřejmě nesmíme zapomenout na legendární Eau Rouge, to je prostě skvělá zatáčka."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.