Který pilot patří v letošním roce mezi největší hříšníky? Co přimělo komisaře k udělování penalizací?
Komisaři trestali již v prvním závodě v Melbourne, jejich přísnému zraku neunikl tým Sauber, jehož piloti byli dodatečně diskvalifikování ze závodu – důvodem bylo nelegální zakřivení zadního přítlačného křídla.
Během Velké ceny Malajsie nám komisaři předvedli, jak potrestat jezdce za krásnou podívanou. Hamilton si vysloužil dvaceti sekundový trest za křížení dráhy a Alonso za následný kontakt s prvně jmenovaným.
Průjezd boxem si vykoledoval Sergio Pérez, za přílišný optimismus při předjíždění Adriana Sutila ve Velké ceně Číny. Stejný trest padl i Vitantoniovi Liuzzimu za ulitý start.
Jérôme d'Ambrosio byl potrestán již před Velkou cenou Turecka a to odsunutím o pět míst na startovním roštu a to za ignorování žlutých vlajek během tréninkových jízd.
Poměrně bohaté na penalizace bylo Monako, již v kvalifikaci si Hamilton vysloužil škrtnutí nejlepšího času za zkrácení šikany. V závodě byl pak britský pilot velice horlivý a nejprve si projel boxy za incident s Massou a posléze dostal dvacetisekundový trest za kolizi s Pastorem Maldonádem. Nebyl však jediným, koho komisaři postihli, průjezd boxy si vysloužil i jeho krajan Paul di Resta, jehož označili jako viníka v incidentu s Jaimem Alguersuarim.
Také kanadská velká cena si co do počtu penalizací s tou v Monaku nezadal, ba jí i překonala. Jenson Button si projel boxy za překročení maximálního času při jízdě za safety carem. Během doby, kdy po trati kroužil Bernd Maylände se provinil i Adrian Sutil, vysloužil si stejný trest jako Button. Paul di Resta byl pro změnu označen jako viník incidentu s Nickem Heidfeldem, komisaři ho poslali do boxové uličky, ale ani on se nesměl u svých mechaniků zastavit.
Jérôme d'Ambrosio se musel vratit stejným způsobem do boxů, protože mu mechanici nasadili slicky ještě před zajetím safety caru do boxu. Neprojetí šikany se vymstilo Narainu Karthikeyanovi, k celkovému času si připočetl ještě dvacet sekund.
Na další hříšníky jsme si museli počkat až na Nürburgring, již v kvalifikaci byl potrestán Buemi, který měl v nádrži nepovolenou směs paliva a tudíž se mu škrtaly všechny časy. Vitantonio Liuzzi musel ve svém monopostu vyměnit převodovku a za to se již tradičně dává pět míst na startovním roštu. V závodě se pak znovu prohřešil Buemi a za incident s Heidfeldem si do dalšího závodu odnesl trest v podobě propadu o pět míst na startu.
Na maďarském Hungaroringu se uděloval trest v podobě průjezdu boxy a to hned třem pilotům: Sergio Pérez si ho vysloužil za předjíždění pod žlutou vlajkou, Lewis Hamilton, když vytlačil mimo trať jiný vůz a Pastor Maldonado za nedodržení rychlostního limitu v boxech.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.