Který pilot patří v letošním roce mezi největší hříšníky? Co přimělo komisaře k udělování penalizací?
Komisaři trestali již v prvním závodě v Melbourne, jejich přísnému zraku neunikl tým Sauber, jehož piloti byli dodatečně diskvalifikování ze závodu – důvodem bylo nelegální zakřivení zadního přítlačného křídla.
Během Velké ceny Malajsie nám komisaři předvedli, jak potrestat jezdce za krásnou podívanou. Hamilton si vysloužil dvaceti sekundový trest za křížení dráhy a Alonso za následný kontakt s prvně jmenovaným.
Průjezd boxem si vykoledoval Sergio Pérez, za přílišný optimismus při předjíždění Adriana Sutila ve Velké ceně Číny. Stejný trest padl i Vitantoniovi Liuzzimu za ulitý start.
Jérôme d'Ambrosio byl potrestán již před Velkou cenou Turecka a to odsunutím o pět míst na startovním roštu a to za ignorování žlutých vlajek během tréninkových jízd.
Poměrně bohaté na penalizace bylo Monako, již v kvalifikaci si Hamilton vysloužil škrtnutí nejlepšího času za zkrácení šikany. V závodě byl pak britský pilot velice horlivý a nejprve si projel boxy za incident s Massou a posléze dostal dvacetisekundový trest za kolizi s Pastorem Maldonádem. Nebyl však jediným, koho komisaři postihli, průjezd boxy si vysloužil i jeho krajan Paul di Resta, jehož označili jako viníka v incidentu s Jaimem Alguersuarim.
Také kanadská velká cena si co do počtu penalizací s tou v Monaku nezadal, ba jí i překonala. Jenson Button si projel boxy za překročení maximálního času při jízdě za safety carem. Během doby, kdy po trati kroužil Bernd Maylände se provinil i Adrian Sutil, vysloužil si stejný trest jako Button. Paul di Resta byl pro změnu označen jako viník incidentu s Nickem Heidfeldem, komisaři ho poslali do boxové uličky, ale ani on se nesměl u svých mechaniků zastavit.
Jérôme d'Ambrosio se musel vratit stejným způsobem do boxů, protože mu mechanici nasadili slicky ještě před zajetím safety caru do boxu. Neprojetí šikany se vymstilo Narainu Karthikeyanovi, k celkovému času si připočetl ještě dvacet sekund.
Na další hříšníky jsme si museli počkat až na Nürburgring, již v kvalifikaci byl potrestán Buemi, který měl v nádrži nepovolenou směs paliva a tudíž se mu škrtaly všechny časy. Vitantonio Liuzzi musel ve svém monopostu vyměnit převodovku a za to se již tradičně dává pět míst na startovním roštu. V závodě se pak znovu prohřešil Buemi a za incident s Heidfeldem si do dalšího závodu odnesl trest v podobě propadu o pět míst na startu.
Na maďarském Hungaroringu se uděloval trest v podobě průjezdu boxy a to hned třem pilotům: Sergio Pérez si ho vysloužil za předjíždění pod žlutou vlajkou, Lewis Hamilton, když vytlačil mimo trať jiný vůz a Pastor Maldonado za nedodržení rychlostního limitu v boxech.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.