Kimi Räikkönen si zisk titulu ve formuli 1 nezasloužil. Přesně tohle si myslí Jacques Villeneuve, který je přesvědčen, že ho Fin získal jen díky sledu šťastných okolností.
Kimi Räikkönen, získal svůj jediný titul v roce 2007 ve své první sezóně ve Ferrari, když v posledních dvou závodech zvítězil a vymazal tak 17 bodovou ztrátu na Hamiltona. Podle Villeneuvea si titul zasloužil spíše jeho týmový kolega Felipe Massa.
„Kimi, získal titul jen díky štěstěně, která stála na jeho straně, ale jistě si ho nezasloužil,“ prohlásil Villeneuve pro brazilský časopis Total Race. „Felipe by si ho zasloužil mnohem více, byl o hodně schopnější než Kimi,“ prohlásil kanadský pilot po závodě stock car, který se uskutečnil na trati Interlagos.
Bývalý mistr světa řekl tisku, že nerozumí kritice, která se snáší na hlavu brazilského pilota, který je v letošním roce pravidelně porážen Fernandem Alonsem.
„ Problém je, že přišel Alonso, který si rychle získal lidi ve Ferrari“, řekl Villeneuve. „ Pokud se přihodí něco nepříznivého, v týmu se koncentruje energie, kterou lidé přenesou na tebe, v tomto případě na Alonsa. Zdá se, že pokud je vůz vítězný je to právě ten jeho. To samozřejmě vytváří obtížnou situaci pro druhého pilota, který má více úkolů. To je to co se přihodilo Felipemu. Je rychlý. Je schopný řídit na vysoké úrovni a pracovat na voze. O tom nemám žádných pochyb. Ale musí stále pracovat mnohem více, aby v týmu Alonsa byl vidět, je to normální věc, když jste ve dvojici s dvojnásobným mistrem světa. Taková je logika, tým se přirozeně soustředí na Alonsa. Massa zvítězil v závodech, téměř získal titul, možná dva. Je to skvělý pilot, i dnes jezdí pro Ferrari velmi konkurenceschopně, proto nechápu kritiku, která padá na jeho hlavu.“
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.