Před sezonou Williams věřil, že vůz FW33 bude dobrý. První polovina sezony to ale nepotvrdila, Barrichello s Maldonadem jezdí téměř pořád uprostřed pole, během sezony získali jen 4 body...Přesto se však legendární britská stáj nevzdává.
Ředitel Williamsu, Adam Parr, má jasno. Williams nevzdává sezonu 2011, i když má pouze 4 body a za nimi jsou v Poháru konstruktérů pouze loňští nováčci, tedy Lotus, Virgin a HRT.
"Jsme teprve v polovině sezony," říká Parr. "Musíme prostě dělat lepší práci. Nikdo se v tomto týmu nevzdává, budeme tvrdě pracovat, dokud se nezlepšíme. To je vše, co mohu říct."
Nebylo by však lepší letošní sezonu nechat být a soustředit se na vůz pro rok 2012? Podle Parra již práce na novém voze začaly.
"Ano, nový vůz vyvíjíme, ale letošní sezonu nevzdáváme."
Od příštího roku se také obnoví spojení Williams - Renault. Při vyslovení tohoto spojení se starším fanouškům nejspíše vybaví 90. léta minulého století, kdy Williams s motory Renault zažíval své nejlepší období. Williams v té době získal čtyři tituly mezi jezdci a pět mezi konstruktéry. Motory Renault tak nahradí současné Cosworthy.
Jisté je také to, že po letošní VC Jižní Koreji definitivně opustí post technického ředitele týmu Sam Michael.
"Do budoucna jsme optimističtí. Všichni v týmu jsou potěšeni, že bylo spojení s Renaultem obnoveno. Myslím, že potřebovali pocítit změnu.
Není to tak, že by nás neměli rádi, naopak, myslím, že lidé mají rádi lidi, kteří vedli tým v posledních letech. Sice jsme neměli nejlepší výsledky, ale lidem se líbí to, co děláme a kam směřujeme."
Podle Parra nebyl špatným rozhodnutím ani vstup týmu na burzu, i když se jim momentálně nedaří.
"Jediné, čeho můžeme litovat, je špatný vstup do letošní sezoně s výkonností, která je neakceptovatelná. Ne že bych si myslel, že můžeme vyhrát šampionát, ale čekal jsem, že se oproti loňskému roku zlepšíme. Ke konci loňské sezony bylo vidět zlepšení.
Jsem zklamaný vývojem našich akcií, ale odráží to naší výkonnost na trati. Z mnoha důvodů to musíme napravit."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.