Před sezonou Williams věřil, že vůz FW33 bude dobrý. První polovina sezony to ale nepotvrdila, Barrichello s Maldonadem jezdí téměř pořád uprostřed pole, během sezony získali jen 4 body...Přesto se však legendární britská stáj nevzdává.
Ředitel Williamsu, Adam Parr, má jasno. Williams nevzdává sezonu 2011, i když má pouze 4 body a za nimi jsou v Poháru konstruktérů pouze loňští nováčci, tedy Lotus, Virgin a HRT.
"Jsme teprve v polovině sezony," říká Parr. "Musíme prostě dělat lepší práci. Nikdo se v tomto týmu nevzdává, budeme tvrdě pracovat, dokud se nezlepšíme. To je vše, co mohu říct."
Nebylo by však lepší letošní sezonu nechat být a soustředit se na vůz pro rok 2012? Podle Parra již práce na novém voze začaly.
"Ano, nový vůz vyvíjíme, ale letošní sezonu nevzdáváme."
Od příštího roku se také obnoví spojení Williams - Renault. Při vyslovení tohoto spojení se starším fanouškům nejspíše vybaví 90. léta minulého století, kdy Williams s motory Renault zažíval své nejlepší období. Williams v té době získal čtyři tituly mezi jezdci a pět mezi konstruktéry. Motory Renault tak nahradí současné Cosworthy.
Jisté je také to, že po letošní VC Jižní Koreji definitivně opustí post technického ředitele týmu Sam Michael.
"Do budoucna jsme optimističtí. Všichni v týmu jsou potěšeni, že bylo spojení s Renaultem obnoveno. Myslím, že potřebovali pocítit změnu.
Není to tak, že by nás neměli rádi, naopak, myslím, že lidé mají rádi lidi, kteří vedli tým v posledních letech. Sice jsme neměli nejlepší výsledky, ale lidem se líbí to, co děláme a kam směřujeme."
Podle Parra nebyl špatným rozhodnutím ani vstup týmu na burzu, i když se jim momentálně nedaří.
"Jediné, čeho můžeme litovat, je špatný vstup do letošní sezoně s výkonností, která je neakceptovatelná. Ne že bych si myslel, že můžeme vyhrát šampionát, ale čekal jsem, že se oproti loňskému roku zlepšíme. Ke konci loňské sezony bylo vidět zlepšení.
Jsem zklamaný vývojem našich akcií, ale odráží to naší výkonnost na trati. Z mnoha důvodů to musíme napravit."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.