Kvůli použití ilegálního benzínu FIA diskvalifikovala Sebastiena Buemiho z kvalifikace na Nürburgringu. 16. místo na startu tak připadne jeho týmovému kolegovi.
S 16. místem v kvalifikaci na VC Německa na Nürburgringu nemohl být Buemi zrovna spokojen. Teď však byl z kvalifikace jezdec Toro Rosso vyloučen. Důvodem je, že při namátkové kontrole po kvalifikaci byla v jeho nádrži nalezena nelegální odchylka od standardního druhu paliva.
Byla tak porušena část 19.8.3. technických předpisů pravidel FIA, ve které je řádně popsána maximální možná odchylka ve složení paliva. V podstatě by se ve vozech F1 měl používat jen standardní benzín. Nicméně petrolejářské firmy se samozřejmě paliva snaží různě v rámci předpisů upravovat. Jestli partner Toro Rosso, společnost Shell, pravidla porušila úmyslně nebo jestli se prostě stala chyba, o tom se teď může jen spekulovat.
Každý tým musí na začátku sezony u FIA odevzdat vzorek benzínu. Ten je u FIA řádně přezkoumán. Namátkově odebírané vzorky se během sezony mohou od tohoto vzorku lišit jen v rámci přesně definovaných pravidel. V případě Buemiho došlo k překročení této hranice.
Buemi, který vyhrál stájový duel o pouhých 23 tisícin vteřiny, teď úplně vypadl z výsledkové listiny. Švýcar tak bude stát na posledním 24. místě i za Vitantoniem Liuzzim, který dostal penalizaci 5 míst na startu za výměnu převodovky.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.