Kvůli použití ilegálního benzínu FIA diskvalifikovala Sebastiena Buemiho z kvalifikace na Nürburgringu. 16. místo na startu tak připadne jeho týmovému kolegovi.
S 16. místem v kvalifikaci na VC Německa na Nürburgringu nemohl být Buemi zrovna spokojen. Teď však byl z kvalifikace jezdec Toro Rosso vyloučen. Důvodem je, že při namátkové kontrole po kvalifikaci byla v jeho nádrži nalezena nelegální odchylka od standardního druhu paliva.
Byla tak porušena část 19.8.3. technických předpisů pravidel FIA, ve které je řádně popsána maximální možná odchylka ve složení paliva. V podstatě by se ve vozech F1 měl používat jen standardní benzín. Nicméně petrolejářské firmy se samozřejmě paliva snaží různě v rámci předpisů upravovat. Jestli partner Toro Rosso, společnost Shell, pravidla porušila úmyslně nebo jestli se prostě stala chyba, o tom se teď může jen spekulovat.
Každý tým musí na začátku sezony u FIA odevzdat vzorek benzínu. Ten je u FIA řádně přezkoumán. Namátkově odebírané vzorky se během sezony mohou od tohoto vzorku lišit jen v rámci přesně definovaných pravidel. V případě Buemiho došlo k překročení této hranice.
Buemi, který vyhrál stájový duel o pouhých 23 tisícin vteřiny, teď úplně vypadl z výsledkové listiny. Švýcar tak bude stát na posledním 24. místě i za Vitantoniem Liuzzim, který dostal penalizaci 5 míst na startu za výměnu převodovky.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.