Bývalý pilot F1 a dvojnásobný mistr světa, Mika Häkkinen, vzpomíná na trať v Německu a na nepředvídatelné počasí v pohoří Eifel.
I když Mika svoji kariéru již před nějakou dobou ukončil, tak je stále vítaným hostem v paddocku. O uplynulém víkendu se Fin nacházel v Mnichově, kde se jel závod DTM na olympijském stadionu. Nicméně teď se již teší na závod F1 na Nürburgringu.
Zde se totiž již tento víkend pojede závod F1, což si Mika nemůže nechat ujít. "Budu tam," řekl 42letý bývalý pilot. A jak Mika vzpomíná na pověstnou trať v pohoří Eifel? "Jednou jsem tam vyhrál a to bylo opravdu důležité vítězství." Bylo to v roce 1998, kdy se Häkkinen prosadil proti Schumacherovi.
Toto vítězství bylo mezníkem v cestě za prvním titulem Fina. Mika vzpomína na rozmary počasí na německé trati: "Počasí je tam tak proměnlivé, může se rychle měnit. Je to ale velkolepý závod. Atmosféra je tam dobrá, bývá tam hodně fandů. Mimo to je Nürburgring výborná trať na jízdu."
Mika Häkkinen ve Španělsku roku 1999 s McLarenem MP4-14
Srovnávat Nürburgring s Hockenheimem se však Finovi nechce, ačkoliv i na druhé německé trati vystoupal na stupně vítězů. "Myslím, že každá z těch tratí má něco dobrého a něco špatného. Člověk nemůže říci, zda-li je lepší jedna nebo druhá. O každé z těch tratí můžeme nakonec říct něco dobrého," míní Mika Häkkinen.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.