Bývalý pilot F1 a dvojnásobný mistr světa, Mika Häkkinen, vzpomíná na trať v Německu a na nepředvídatelné počasí v pohoří Eifel.
I když Mika svoji kariéru již před nějakou dobou ukončil, tak je stále vítaným hostem v paddocku. O uplynulém víkendu se Fin nacházel v Mnichově, kde se jel závod DTM na olympijském stadionu. Nicméně teď se již teší na závod F1 na Nürburgringu.
Zde se totiž již tento víkend pojede závod F1, což si Mika nemůže nechat ujít. "Budu tam," řekl 42letý bývalý pilot. A jak Mika vzpomíná na pověstnou trať v pohoří Eifel? "Jednou jsem tam vyhrál a to bylo opravdu důležité vítězství." Bylo to v roce 1998, kdy se Häkkinen prosadil proti Schumacherovi.
Toto vítězství bylo mezníkem v cestě za prvním titulem Fina. Mika vzpomína na rozmary počasí na německé trati: "Počasí je tam tak proměnlivé, může se rychle měnit. Je to ale velkolepý závod. Atmosféra je tam dobrá, bývá tam hodně fandů. Mimo to je Nürburgring výborná trať na jízdu."
Mika Häkkinen ve Španělsku roku 1999 s McLarenem MP4-14
Srovnávat Nürburgring s Hockenheimem se však Finovi nechce, ačkoliv i na druhé německé trati vystoupal na stupně vítězů. "Myslím, že každá z těch tratí má něco dobrého a něco špatného. Člověk nemůže říci, zda-li je lepší jedna nebo druhá. O každé z těch tratí můžeme nakonec říct něco dobrého," míní Mika Häkkinen.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.