Jediný nezávislý výrobce motorů Formule 1 tvrdí, že odchod Lotusu ani Williamsu nebude mít vliv na jejich budoucnost v motosportu.
Lotus již loni přešel na agregáty Renault, podobné rozhodnutí nedávno oznámil i Williams. Cosworthu tak v příští sezóně zůstanou pouze dva zákazníci - HRT a Virgin.
Podle generálního manažera Marka Gallagera ale Cosworth vždy ve svých plánech počítal, že by v horším případě dokázal fungovat pouze se dvěma týmy. To, že se později přidali Williams a Lotus popisuje jako nečekaný bonus.
"Neovlivní to naši budoucnosti. Při návratu jsme uzavřeli smlouvu se třemi nováčky na jaře roku 2009: s Virginem/Manorem, Camposem a USF1. Pak se v září nečekaně přidal tým Lotus a v listopadu nečekaně také Williams, takže jsme během krátkého období měli pět týmů."
"Nepředpokládali jsme, že bychom se do F1 vrátili s Williamsem. Představovali jsme si, že budeme mít tři nováčky. Naše plány jsme založili na nejhorším scénáři, že jeden z nových týmů se bude trápit a možná se z byznysu vytratí," vysvětluje Gallagher pro ManipeF1.
Podle něj budou v zisku i příští rok, když budou zásobovat pouze dva výše zmíněné týmy: "Každá smlouva na dodávku motorů s každým týmem je ve skutečnosti zisková."
A co v roce 2014, kdy vstoupí v platnost nová pravidla týkající se motorů? Cosworthu by k zákazníkům pomohla FOTA, aby nebyla ohrožena jeho existence: "FOTA se rozhodla spolupracovat se čtyřmi existujícími výrobci, aby byli zákazníci dobře rozptýleni, takže [v roce 2014] rozhodně nezůstaneme bez zákazníků. Týmy a výrobci motorů si samozřejmě své pozice budou muset dojednat."
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.