Německá média spekulují o odchodu australského pilota Marka Webbera z týmu F1 Red Bull a jako možnou náhradu vidí bývalého šampiona Kimiho Räikkönena z Finska. Zprávu přinesl v úterý server sport.de.
Webber Němce pohněval, když v závěru nedělní Velké ceny Velké Británie na okruhu Silverstonu nerespektoval pokyny z boxové zídky a útočil na druhé místo svého německého stájového kolegy, mistra světa Sebastiana Vettela. Šéf stáje Christian Horner reagoval prohlášením, že tým je důležitější než jednotlivec a že si s Webberem bude muset promluvit mezi čtyřma očima.
Podle serveru sport.de mají už v Red Bullu náhradu - mistra světa z roku 2007 Räikkönena. Po návratu Michaela Schumachera by šlo o další senzační comeback do F1. Podle informací listu Bild-Zeitung se o Räikkönenovi u Red Bullu mluví jako o horkém kandidátovi na Webberův kokpit.
Jedenatřicetiletý Fin od svého odchodu z F1 v roce 2009 závodí v rally za Citröen a hlavním sponzorem francouzského týmu je právě rakouský Red Bull. Říká se, že Räikkönen, který letos jezdí i v americké truckové sérii NASCAR, už má svého výletu do rallyového sportu plné zuby a pošilhává po královské třídě motorismu. A nabídku z mistrovského týmu, který jasně vévodí letošní sezoně, by možná neodmítl.
Horner však zřejmě nemíní říct čtyřiatřicetiletému Webberovi, až si ho pozve na kobereček, že s ním nadále nepočítá. Räikkönena si sice velmi cení a považuje ho za špičkového pilota, není si však jistý, zda je bývalá hvězda Ferrari k návratu připravená. "Řekl bych, že F1 je pro něj uzavřená kapitola. Ovšem Kimi je vynikající jezdec," prohlásil Horner v Silverstonu.
Také Christian Danner, expert televize RTL pro F1, si nedovede Räikkönenův návrat představit. "Považuji to za vyloučené, ale to je jen můj názor," prohlásil Němec. Podle něho je složení Vettel - Webber ideální i pro příští rok. "Tahle konstelace je vynikající, perfektně to pasuje," dodal třiapadesátiletý bývalý závodník.
Faktem ovšem je, že Red Bull bude muset dříve či později náhradu za Webbera hledat. Australan oslaví v srpnu pětatřicáté narozeniny a v poslední době obnovuje kontrakty vždy jen na jeden rok. Red Bull má nadějného jezdce ve dvaadvacetiletém Webberovu krajanovi Danielu Ricciardovi, který vzešel z juniorského programu týmu. "Pokud bude jezdit dobře, je to pro Red Bull určitě možnost. Ale nejdřív musí něco ukázat," soudí Danner. Ricciardo právě získává zkušenosti v týmu Hispania, kde zatím neoficiálně nahradil Inda Naraina Karthikeyana.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.