Německá média spekulují o odchodu australského pilota Marka Webbera z týmu F1 Red Bull a jako možnou náhradu vidí bývalého šampiona Kimiho Räikkönena z Finska. Zprávu přinesl v úterý server sport.de.
Webber Němce pohněval, když v závěru nedělní Velké ceny Velké Británie na okruhu Silverstonu nerespektoval pokyny z boxové zídky a útočil na druhé místo svého německého stájového kolegy, mistra světa Sebastiana Vettela. Šéf stáje Christian Horner reagoval prohlášením, že tým je důležitější než jednotlivec a že si s Webberem bude muset promluvit mezi čtyřma očima.
Podle serveru sport.de mají už v Red Bullu náhradu - mistra světa z roku 2007 Räikkönena. Po návratu Michaela Schumachera by šlo o další senzační comeback do F1. Podle informací listu Bild-Zeitung se o Räikkönenovi u Red Bullu mluví jako o horkém kandidátovi na Webberův kokpit.
Jedenatřicetiletý Fin od svého odchodu z F1 v roce 2009 závodí v rally za Citröen a hlavním sponzorem francouzského týmu je právě rakouský Red Bull. Říká se, že Räikkönen, který letos jezdí i v americké truckové sérii NASCAR, už má svého výletu do rallyového sportu plné zuby a pošilhává po královské třídě motorismu. A nabídku z mistrovského týmu, který jasně vévodí letošní sezoně, by možná neodmítl.
Horner však zřejmě nemíní říct čtyřiatřicetiletému Webberovi, až si ho pozve na kobereček, že s ním nadále nepočítá. Räikkönena si sice velmi cení a považuje ho za špičkového pilota, není si však jistý, zda je bývalá hvězda Ferrari k návratu připravená. "Řekl bych, že F1 je pro něj uzavřená kapitola. Ovšem Kimi je vynikající jezdec," prohlásil Horner v Silverstonu.
Také Christian Danner, expert televize RTL pro F1, si nedovede Räikkönenův návrat představit. "Považuji to za vyloučené, ale to je jen můj názor," prohlásil Němec. Podle něho je složení Vettel - Webber ideální i pro příští rok. "Tahle konstelace je vynikající, perfektně to pasuje," dodal třiapadesátiletý bývalý závodník.
Faktem ovšem je, že Red Bull bude muset dříve či později náhradu za Webbera hledat. Australan oslaví v srpnu pětatřicáté narozeniny a v poslední době obnovuje kontrakty vždy jen na jeden rok. Red Bull má nadějného jezdce ve dvaadvacetiletém Webberovu krajanovi Danielu Ricciardovi, který vzešel z juniorského programu týmu. "Pokud bude jezdit dobře, je to pro Red Bull určitě možnost. Ale nejdřív musí něco ukázat," soudí Danner. Ricciardo právě získává zkušenosti v týmu Hispania, kde zatím neoficiálně nahradil Inda Naraina Karthikeyana.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.