SILVERSTONE - PŘEHLED STINTŮ A ZASTÁVEK V BOXECH; Jak si vedly týmy během Velké ceny Británie při práci v boxech? A jaké pneumatikové strategie zvolily pro své klasifikované piloty?
Nejrychlejší zastávky během Velké ceny Británie jsme mohli pozorovat u Red Bullu, kde Marka Webbera ještě na mokré trati přezuli za 3,1 sekundy a Sebastiana Vettela ke konci závodu za 3,2 sec. U úřadujícího mistra světa ale měli uprostřed závodu v boxech velké problémy - zdržel se téměř 12 sekund a Fernando Alonso ho v tu dobu připravil o vedení.
Velmi rychle své piloty dokázalo dvakrát odbavit také vítězné Ferrari - Alonsa ve 39. kole za 3,6 sec, Felipeho Massu o dvě kola později dokonce za 3,4 sec. Nejlepší průměr (3,86 sec) všech zastávek ale dosáhli u McLarenu, když Lewise Hamiltona odbavili za 3,9, 4,3 a 3,4 sec.
Velmi slušně zvládali zastávky také u Toro Rosso v případě Alguersuariho, když ho ve 12. kole vyslali zpět na trať po 3,5sec zdržení. Naopak se příliš nedařilo Mercedesu, kterému vyšla jediná zastávka, když Nicovi nasazovali ve 12. kole poprvé suché pneumatiky.
Z pohledu strategií to v Silverstone příliš pestré nebylo: 10 pilotů zvolilo dvě zastávky na závod, 9 jich stavělo třikrát - z toho Michael Schumacher jednou neplánovaně kvůli penalizaci Stop & Go. Všichni po přeháňce před závodem startovali na přechodných (intermediate), většinou nových pneumatikách. Pouze jezdci Red Bullu s Rosbergem a Liuzzim začínali na použitých.
V úvodu na přechodných pneumatikách vydrželi nejdéle Vettel s Massou, nejdelší stint ale předvedl Vitalij Petrov, jenž na použité měkké směsi pneumatik Pirelli odkroužil uprostřed závodu 27 kol - výborný výkon. O jedno kolo méně vydržel jezdit na čerstvé sadě tvrdých pneumatik Paul di Resta.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.