SILVERSTONE - PŘEHLED STINTŮ A ZASTÁVEK V BOXECH; Jak si vedly týmy během Velké ceny Británie při práci v boxech? A jaké pneumatikové strategie zvolily pro své klasifikované piloty?
Nejrychlejší zastávky během Velké ceny Británie jsme mohli pozorovat u Red Bullu, kde Marka Webbera ještě na mokré trati přezuli za 3,1 sekundy a Sebastiana Vettela ke konci závodu za 3,2 sec. U úřadujícího mistra světa ale měli uprostřed závodu v boxech velké problémy - zdržel se téměř 12 sekund a Fernando Alonso ho v tu dobu připravil o vedení.
Velmi rychle své piloty dokázalo dvakrát odbavit také vítězné Ferrari - Alonsa ve 39. kole za 3,6 sec, Felipeho Massu o dvě kola později dokonce za 3,4 sec. Nejlepší průměr (3,86 sec) všech zastávek ale dosáhli u McLarenu, když Lewise Hamiltona odbavili za 3,9, 4,3 a 3,4 sec.
Velmi slušně zvládali zastávky také u Toro Rosso v případě Alguersuariho, když ho ve 12. kole vyslali zpět na trať po 3,5sec zdržení. Naopak se příliš nedařilo Mercedesu, kterému vyšla jediná zastávka, když Nicovi nasazovali ve 12. kole poprvé suché pneumatiky.
Z pohledu strategií to v Silverstone příliš pestré nebylo: 10 pilotů zvolilo dvě zastávky na závod, 9 jich stavělo třikrát - z toho Michael Schumacher jednou neplánovaně kvůli penalizaci Stop & Go. Všichni po přeháňce před závodem startovali na přechodných (intermediate), většinou nových pneumatikách. Pouze jezdci Red Bullu s Rosbergem a Liuzzim začínali na použitých.
V úvodu na přechodných pneumatikách vydrželi nejdéle Vettel s Massou, nejdelší stint ale předvedl Vitalij Petrov, jenž na použité měkké směsi pneumatik Pirelli odkroužil uprostřed závodu 27 kol - výborný výkon. O jedno kolo méně vydržel jezdit na čerstvé sadě tvrdých pneumatik Paul di Resta.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.