SILVERSTONE - PŘEHLED STINTŮ A ZASTÁVEK V BOXECH; Jak si vedly týmy během Velké ceny Británie při práci v boxech? A jaké pneumatikové strategie zvolily pro své klasifikované piloty?
Nejrychlejší zastávky během Velké ceny Británie jsme mohli pozorovat u Red Bullu, kde Marka Webbera ještě na mokré trati přezuli za 3,1 sekundy a Sebastiana Vettela ke konci závodu za 3,2 sec. U úřadujícího mistra světa ale měli uprostřed závodu v boxech velké problémy - zdržel se téměř 12 sekund a Fernando Alonso ho v tu dobu připravil o vedení.
Velmi rychle své piloty dokázalo dvakrát odbavit také vítězné Ferrari - Alonsa ve 39. kole za 3,6 sec, Felipeho Massu o dvě kola později dokonce za 3,4 sec. Nejlepší průměr (3,86 sec) všech zastávek ale dosáhli u McLarenu, když Lewise Hamiltona odbavili za 3,9, 4,3 a 3,4 sec.
Velmi slušně zvládali zastávky také u Toro Rosso v případě Alguersuariho, když ho ve 12. kole vyslali zpět na trať po 3,5sec zdržení. Naopak se příliš nedařilo Mercedesu, kterému vyšla jediná zastávka, když Nicovi nasazovali ve 12. kole poprvé suché pneumatiky.
Z pohledu strategií to v Silverstone příliš pestré nebylo: 10 pilotů zvolilo dvě zastávky na závod, 9 jich stavělo třikrát - z toho Michael Schumacher jednou neplánovaně kvůli penalizaci Stop & Go. Všichni po přeháňce před závodem startovali na přechodných (intermediate), většinou nových pneumatikách. Pouze jezdci Red Bullu s Rosbergem a Liuzzim začínali na použitých.
V úvodu na přechodných pneumatikách vydrželi nejdéle Vettel s Massou, nejdelší stint ale předvedl Vitalij Petrov, jenž na použité měkké směsi pneumatik Pirelli odkroužil uprostřed závodu 27 kol - výborný výkon. O jedno kolo méně vydržel jezdit na čerstvé sadě tvrdých pneumatik Paul di Resta.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.