Odpoledne nejrychlejším časem v Silverstone zaujal Felipe Masssa, který v samotném závěru předstihl druhého Rosberga o téměř 8 desetin.
Také odpolední trénink v Silverstone začal za deště. Ve 14 hod se rozsvítila světla na konci boxové uličky, ale nikdo se na trať nehrnul – všichni vyčkávali na lepší podmínky. Tribuny však i přesto byli zaplněné, pořadatelé v pátek očekávali kolem 90 tisíc diváků.
Rubens Barrichello – třetí nejrychlejší muž dopoledního tréninku – byl s účinkováním Williamsu spokojený: „Jezdilo nám to docela dobře, ale když trať osychala, tak ne všichni byli na trati… uvidíme.“ McLaren označil časy z prvního tréninku za „nicneříkající.“ U Sauberu odvedli bravurní práci mechanici, když zvládli opravit zdemolovaný vůz Kobajašiho, který boural před závěrem dopolední části.
Jako první se po třech minutách vydal prozkoumat podmínky Timo Glock se svým Virginem. Po jednom kole za houstnoucího deště však zamířil zpět do tepla své garáže, na trati jej nahradili oba piloti Toro Rosso. Na trati se vytvářely kaluže stojící vody, Alguersuari přesto hned zahájil druhé kolo. V místech, kudy se ráno prohnal Webber třísetkilometrovou rychlostí, mu čidlo naměřilo pouze 182 km/hod. Oba vozy ale brzy zmizely v boxech a na dráze zavládlo znovu ticho.
Po pěti minutách vyzkoušel opravený vůz Kobajaši a hned zase zmizel v garáži, moc se toho nedělo.
Před začátkem druhého tréninku počasí ještě vypadalo slibně,žel opět do značné míry ovlivnilo odpolední průběh
Pro týmy nemělo v takových podmínkách význam ani testování nových dílů, protože získaná data nejsou plně reprezentativní, navíc je třeba šetřit pneumatiky. Každý pilot má pro víkend pouze 5 sad přechodných pneumatik (jednu musí dnes vrátit) a tři sady mokrých. V sobotu by však již počasí mělo být mnohem příznivější.
Po první půlhodině měla čtveřice pilotů na kontě dohromady pět kol. A déšť sílil - přesně tohle týmy pro testování svých nových dílů a mapování motorů nepotřebovaly. Na trať znovu vyjeli Alguersuari se Sutilem až v polovině druhého tréninku, půl hodiny se nic nedělo.
Za ustávajícího dešti vyrazili také Barrichello, Kobajaši, Pérez a Buemi. První měřené kolo si připsal Alguersuari v 52. min od začátku – 2:04,096, Sutil po něm přesně o vteřinu pomaleji za 2:05,096 min. Přední týmy stále vyčkávaly, týmy ze středu pole ale konečně začaly více kroužit, jenže po obloze se blížily další těžké mraky.
Na čele se na chvíli objevil Schumacher (1:55,175), ale postupně jej překonali Maldonado, Alguersuari, Sutil i Buemi (1:53,619 min). Čtvrthodiny před koncem se stále neukázal Liuzzi, Massa ani žádný z pilotů McLarenu.
Button využíval neplánovaného odpočinku a chopil se oficiálního Twitter účtu McLarenu, který během deště odpovídal na zajímavé dotazy fanoušků. Skvělá věc, jejíž využívání je žel u Ferrari zakázáno. Jenson vyjel s parádním novým křídlem, které měl větší část k dispozici jeho kolega Hamilton, z garáže až na posledních 14 min, stejně jako Massa.
V závěrečné desetiminutovce znovu začalo pršet, ale provoz pořádně zhoustl a piloti se začali přetahovat o nejrychlejší čas. Na dráze se konečně objevil i Hamilton s Liuzzim. Pořadí se v posledních vteřinách neustále měnilo, nakonec se z nejrychlejšího kola radoval Felipe Massa před Rosbergem a Kobajašim.
Počty ujetých kol odpoledne (vlevo) a za oba páteční tréninky celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Hamilton - 290 km/hod; 2. Heidfeld - 288; 3. Rosberg - 288; 4. Button - 287; 5. Di Resta - 287; 6. Petrov - 286.
Soupis všech časů druhého tréninku: zde.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.