Odpoledne nejrychlejším časem v Silverstone zaujal Felipe Masssa, který v samotném závěru předstihl druhého Rosberga o téměř 8 desetin.
Také odpolední trénink v Silverstone začal za deště. Ve 14 hod se rozsvítila světla na konci boxové uličky, ale nikdo se na trať nehrnul – všichni vyčkávali na lepší podmínky. Tribuny však i přesto byli zaplněné, pořadatelé v pátek očekávali kolem 90 tisíc diváků.
Rubens Barrichello – třetí nejrychlejší muž dopoledního tréninku – byl s účinkováním Williamsu spokojený: „Jezdilo nám to docela dobře, ale když trať osychala, tak ne všichni byli na trati… uvidíme.“ McLaren označil časy z prvního tréninku za „nicneříkající.“ U Sauberu odvedli bravurní práci mechanici, když zvládli opravit zdemolovaný vůz Kobajašiho, který boural před závěrem dopolední části.
Jako první se po třech minutách vydal prozkoumat podmínky Timo Glock se svým Virginem. Po jednom kole za houstnoucího deště však zamířil zpět do tepla své garáže, na trati jej nahradili oba piloti Toro Rosso. Na trati se vytvářely kaluže stojící vody, Alguersuari přesto hned zahájil druhé kolo. V místech, kudy se ráno prohnal Webber třísetkilometrovou rychlostí, mu čidlo naměřilo pouze 182 km/hod. Oba vozy ale brzy zmizely v boxech a na dráze zavládlo znovu ticho.
Po pěti minutách vyzkoušel opravený vůz Kobajaši a hned zase zmizel v garáži, moc se toho nedělo.
Před začátkem druhého tréninku počasí ještě vypadalo slibně,žel opět do značné míry ovlivnilo odpolední průběh
Pro týmy nemělo v takových podmínkách význam ani testování nových dílů, protože získaná data nejsou plně reprezentativní, navíc je třeba šetřit pneumatiky. Každý pilot má pro víkend pouze 5 sad přechodných pneumatik (jednu musí dnes vrátit) a tři sady mokrých. V sobotu by však již počasí mělo být mnohem příznivější.
Po první půlhodině měla čtveřice pilotů na kontě dohromady pět kol. A déšť sílil - přesně tohle týmy pro testování svých nových dílů a mapování motorů nepotřebovaly. Na trať znovu vyjeli Alguersuari se Sutilem až v polovině druhého tréninku, půl hodiny se nic nedělo.
Za ustávajícího dešti vyrazili také Barrichello, Kobajaši, Pérez a Buemi. První měřené kolo si připsal Alguersuari v 52. min od začátku – 2:04,096, Sutil po něm přesně o vteřinu pomaleji za 2:05,096 min. Přední týmy stále vyčkávaly, týmy ze středu pole ale konečně začaly více kroužit, jenže po obloze se blížily další těžké mraky.
Na čele se na chvíli objevil Schumacher (1:55,175), ale postupně jej překonali Maldonado, Alguersuari, Sutil i Buemi (1:53,619 min). Čtvrthodiny před koncem se stále neukázal Liuzzi, Massa ani žádný z pilotů McLarenu.
Button využíval neplánovaného odpočinku a chopil se oficiálního Twitter účtu McLarenu, který během deště odpovídal na zajímavé dotazy fanoušků. Skvělá věc, jejíž využívání je žel u Ferrari zakázáno. Jenson vyjel s parádním novým křídlem, které měl větší část k dispozici jeho kolega Hamilton, z garáže až na posledních 14 min, stejně jako Massa.
V závěrečné desetiminutovce znovu začalo pršet, ale provoz pořádně zhoustl a piloti se začali přetahovat o nejrychlejší čas. Na dráze se konečně objevil i Hamilton s Liuzzim. Pořadí se v posledních vteřinách neustále měnilo, nakonec se z nejrychlejšího kola radoval Felipe Massa před Rosbergem a Kobajašim.
Počty ujetých kol odpoledne (vlevo) a za oba páteční tréninky celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Hamilton - 290 km/hod; 2. Heidfeld - 288; 3. Rosberg - 288; 4. Button - 287; 5. Di Resta - 287; 6. Petrov - 286.
Soupis všech časů druhého tréninku: zde.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.