Mark Webber ovládl první trénink na zrekonstruovaném Silverstonu. Druhý nejrychlejší čas zajel Michael Schumacher s Mercedesem.
Závodní víkend v Silverstone začal za deštivého a chladného počasí. Teplota vzduchu i asfaltu se pohybovala kolem 15 °C. Týmy se budou poprvé muset vyrovnat se zákazem foukání horkých plynů při brzdění: o skutečném dopadu však budeme mít přehled až po zítřejší kvalifikaci, kdy budou muset všichni odkrýt své karty.
Na trať v 10 hod jako první vyrazili jezdci Toro Rosso s D’Ambrosiem. Následoval je Ricciardo, ovšem nikoliv ve voze Toro Rosso, ale v Hispánii, s nímž by měl v neděli také závodit (pokud postoupí z kvalifikace). Většina pilotů pro začátek volila mokré pneumatiky, s ubývajícím množstvím vody později volila přechodné. V polovině tréninku opět začalo pršet a podmínky na dráze se zhoršily.
Do prvního tréninku zasáhli také dva testovací piloti: u Lotusu Karun Chandhok a u Force Indie Nico Hülkenberg.
Loga nového hlavního sponzora Lotusu - společnosti GE - na zadním křídle(foto: Team Lotus)
Fernando Alonso se vozem Ferrari po pěti minutách objevil na dráze s novým zadním křídlem, podlahou, výfuky a upravenou kapotáží, zatímco Lewis Hamilton vyjel poprvé až po 10 min na přechodných pneumatikách.
Pirelli týmům poskytlo pro každý páteční trénink jednu sadu středně tvrdých pneumatik (bílá barva) navíc. Pro kvalifikaci a závod ale budou k dispozici pouze tvrdé a měkké směsi hladkých pneumatik.
Hamilton před tréninkem pro BBC uvedl, že změna pravidel se projeví zejména v nájezdech do pomalých zatáček. Jeho McLaren kroužil s novým zadním křídlem (konečně), které se vyznačuje menší horní klapkou, což umožňuje dosáhnout vyšší maximální rychlosti při aktivaci DRS. Zdálo se však, že měl s tímto novým prvkem problémy.
Na voze jsme postřehli také nové brzdové kanálky a změny v zavěšení v honbě za vyšším přítlakem a omezení vlivu nových regulí. Hamilton na adresu nových dílů dodal: „Kluci odvedli úžasnou práci, když sem dostali novinky, které byly původně plánovány až pro příští závod. Doufám, že budeme konkurenceschopní a rozhodně před oběma Ferrari. Musíme si však počkat, uvidíme.“
Na piloty čekalo během prvního tréninku deštivé počasí(foto: P. Windsor)
Zajímavý postřeh ohledně Renaultu měl Mike Gascoyne z Lotusu: „Renault se svými výfuky vpředu nyní zní v boxové uličce mnohem normálněji.“ Subjektivně se mi zdálo, že ne pouze Renault, ale všechna auta při zpomalování do zatáček zněla čistěji. Nick Heidfeldovi se změny v konfigurace dráhy nezamlouvají. „Nechápu, proč ho měnili,“ řekl otevřeně.
První měřený čas stanovil po čtvrt hodině D’Ambrosio – 2:03,001. Druhé letmé kolo na osychající dráze předvedl po dalších 10 min Nico Rosberg – 1:51,590 min. Krátce nato jej překonali Alonso (1:50,571), Button (1:49,651) i Webber (1:50,032).
Problémy má Webber při nájezdu na cílovou rovinku, krajinu kolem dráhy prozkoumali i oba jezdci Sauberu, Pérez projel štěrkovou zónou ve Woodcote.
Pořadí v polovině tréninku bylo následující:1. Schumacher 1:48,388 min2. Vettel +,0406 sec3. Massa +0,7864. Button +0,8155. Hamilton +1,0416. Rosberg +1,5947. Webber +1,644Po hodině tréninků se do čela posunul Alonso – 1:48,161 min. Začínalo pršet stále hustěji, a proto se časy nelepšily. Vettel přesto dokázal stanovit rekord v prvním sektoru, ve velmi rychlém druhém ovšem ztratil a Španěla nepřekonal.
Nové výfuky Mercedesu směřují k vnějšímu okraji difuzoru(foto: C. Malbranque)
Koabajaši 15 min před koncem tvrdě havaroval v poslední zatáčce, když na kluzkém obrubníku ztratil kontrolu nad svým vozem a pravým bokem narazil do bariéry naproti boxů.
Zajímavá informace přišla od FIA kvůli krátké boxové uličce, jejímž průjezdem se pilot navíc vyhnou dvěma pomalým zatáčkám. Charlie Whiting informoval týmy o tom, že pokud pilot dostane trest v podobě průjezdu boxy (drive-through penalty), bude muset také zastavit (stop-go), aby nezískal výhodu.
Kobajašiho havárie
Ke konci déšť opět ustával, čehož využil Webber. Kolo zvládl za 1:46,603 min a posunul se do čela. V závěrečné přetlačované jej již nikdo nepřekonal, ale Australan zůstal na dráze a do boxů nedojel. Christian Horner vysvětlil, že jeho zastavení bylo preventivním opatřením. Že by Red Bull opět zlobil KERS?
Maximální rychlosti: 1. Webber - 300 km/hod; 2. Heidfeld - 292; 3. Schumacher - 291; 4. Barrichello - 290; 5. Petrov - 289; 6. Rosberg - 288.
Soupis všech časů prvního tréninku: zde.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.