Jezdec Citroënu Kimi Räikkönen se v MS v rally stále učí něčemu novému. Tento sport ho navíc baví, přesto má ale další aktivity v USA.
Po skončení úspěšné kariéry v F1 se Kimi začal věnovat rally. Fin se v rally učí neustále novým věcem a počet jeho chyb se snižuje. Po prvních sedmi závodech letošního roku je Iceman zatím na osmém místě průběžného pořadí i přesto, že v Argentině a na Sardinii nestartoval. Během této pauzy okusil americké NASARy. Hlavní pozornost jezdce však stále má MS v rally a jeho Team ICE1.
Jak těžké bylo po delší pauze opět usednout do Citroënu DS3 WRC? "Nebylo to zase tak lehké, protože mám pořád docela málo zkušeností. Poslední auto, se kterým jsem předtím jel, byl Nascar truck. To bylo něco kompletně jiného," říká Kimi pro wrc.com. "Nascar byla dobrá zábava. Vyžaduje to kompletně jiný jezdecký styl, ale jede se s tím dobře. Letos tam pojedu ještě nějaké závody."
"Moje hlavní koncetrace však zůstává na rally. Líbí se mi to a myslím si, že dělám pokroky. Ze zbytku sezony musíme získat maximum." Kimi se teď se svým navigátorem, Kajem Lindströmem, snaží zapracovat hlavně na rozpisu. "Abyste mohli slavit úspěchy, tak se musíte řídit zkušenostmi. Nemůžete přeskočit ten proces učení se."
"Váš rozpis musí být kompletně správný, to je ten největší rozdíl oproti F1. Tento poslední krůček dělá rozdíl. Ale je nejtěžší ho zvládnout." Na královnu motorsportu Kimi zase tak často nemyslí: "Líbí se mi Spa, je to výborná trať. Můj nejlepší závod byl v Brazílii 2007, kde jsem vyhrál titul mistra světa. Byl to nezapomenutelný závod a já ho jel celý na plný plyn."
Jako mistr světa je Kimi příkladem pro mnoho svých fandů. "Vlastně nemám žádného hrdinu. Když si tak projíždím ty obličeje, tak se mi asi líbil charakter Jamese Hunta. V rally to byl Tommi Mäkinen, je to dobrý typ." A co dělá Kimi o volných víkendech? "Volný čas trávím s přáteli na své lodi. Loď je výborná, tam vás nikdo neruší."
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.