Toro Rosso již velmi brzy ukončí vývoj novinek pro současný vůz STR6 a zaměří se na vůz pro příští sezonu. Potvrdil to technický ředitel, Giorgio Ascanelli.
I když většina týmů obvykle začíná s vývojem vozu na další sezonu během sezony stávající, děje se tak většinou až v pozdější fázi sezony. Vzhledem k absolutní dominanci Sebastiana Vettela však Toro Rosso již velmi brzy odepíše letošní sezonu a zaměří se na vůz pro rok 2012.
"Nyní jsme na úrovni, kterou můžete očekávat od devátého týmu v pořadí," říká technický ředitel Ascanelli. "Náš cíl pro rok 2011 je osmé místo, ale jsme dokonce sedmí. Musíme být tedy spokojeni s tím, co máme, i když bude těžké si to udržet až do konce sezony. To, že jsme sedmí, ještě neznamená, že jsme taky tak dobří, jak chceme být. Udělali jsme sice pár věcí správně, ale něco také děláme špatně."
Poslední úpravy pro STR6 přiveze tým do Velké Británie, která vyžaduje speciální balík úprav pro nížší přítlak. Pak už se pozornost týmu bude ubírat k příští sezoně.
U Toro Rosso jsou připraveni se brzy zaměřit se na nový vůz - STR7
"Blíží se čas, kdy se musíme zaměřit na rok 2012. Avšak jsou tu ještě některé věci ohledně vývoje STR6. Nějaké malé úpravy přijdou v Silverstone a pak v několika dalších závodech. Pak uvidíte změny ještě v Monze, ale jen z toho důvodu, že Monza je prostě unikátní okruh, kterému je třeba věnovat pozornost. Potom už se skutečně plně zaměříme na STR7, jinak nebudeme mít příští rok žádné auto.
Momentálně jsme sedmí, ale jestli tam zůstaneme bude záviset nejen na naší práci, ale i na štěstí a na našich soupeřích, kteří stále vyvíjejí letošní vozy."
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.