Toro Rosso již velmi brzy ukončí vývoj novinek pro současný vůz STR6 a zaměří se na vůz pro příští sezonu. Potvrdil to technický ředitel, Giorgio Ascanelli.
I když většina týmů obvykle začíná s vývojem vozu na další sezonu během sezony stávající, děje se tak většinou až v pozdější fázi sezony. Vzhledem k absolutní dominanci Sebastiana Vettela však Toro Rosso již velmi brzy odepíše letošní sezonu a zaměří se na vůz pro rok 2012.
"Nyní jsme na úrovni, kterou můžete očekávat od devátého týmu v pořadí," říká technický ředitel Ascanelli. "Náš cíl pro rok 2011 je osmé místo, ale jsme dokonce sedmí. Musíme být tedy spokojeni s tím, co máme, i když bude těžké si to udržet až do konce sezony. To, že jsme sedmí, ještě neznamená, že jsme taky tak dobří, jak chceme být. Udělali jsme sice pár věcí správně, ale něco také děláme špatně."
Poslední úpravy pro STR6 přiveze tým do Velké Británie, která vyžaduje speciální balík úprav pro nížší přítlak. Pak už se pozornost týmu bude ubírat k příští sezoně.
U Toro Rosso jsou připraveni se brzy zaměřit se na nový vůz - STR7
"Blíží se čas, kdy se musíme zaměřit na rok 2012. Avšak jsou tu ještě některé věci ohledně vývoje STR6. Nějaké malé úpravy přijdou v Silverstone a pak v několika dalších závodech. Pak uvidíte změny ještě v Monze, ale jen z toho důvodu, že Monza je prostě unikátní okruh, kterému je třeba věnovat pozornost. Potom už se skutečně plně zaměříme na STR7, jinak nebudeme mít příští rok žádné auto.
Momentálně jsme sedmí, ale jestli tam zůstaneme bude záviset nejen na naší práci, ale i na štěstí a na našich soupeřích, kteří stále vyvíjejí letošní vozy."
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.