Toro Rosso již velmi brzy ukončí vývoj novinek pro současný vůz STR6 a zaměří se na vůz pro příští sezonu. Potvrdil to technický ředitel, Giorgio Ascanelli.
I když většina týmů obvykle začíná s vývojem vozu na další sezonu během sezony stávající, děje se tak většinou až v pozdější fázi sezony. Vzhledem k absolutní dominanci Sebastiana Vettela však Toro Rosso již velmi brzy odepíše letošní sezonu a zaměří se na vůz pro rok 2012.
"Nyní jsme na úrovni, kterou můžete očekávat od devátého týmu v pořadí," říká technický ředitel Ascanelli. "Náš cíl pro rok 2011 je osmé místo, ale jsme dokonce sedmí. Musíme být tedy spokojeni s tím, co máme, i když bude těžké si to udržet až do konce sezony. To, že jsme sedmí, ještě neznamená, že jsme taky tak dobří, jak chceme být. Udělali jsme sice pár věcí správně, ale něco také děláme špatně."
Poslední úpravy pro STR6 přiveze tým do Velké Británie, která vyžaduje speciální balík úprav pro nížší přítlak. Pak už se pozornost týmu bude ubírat k příští sezoně.
U Toro Rosso jsou připraveni se brzy zaměřit se na nový vůz - STR7
"Blíží se čas, kdy se musíme zaměřit na rok 2012. Avšak jsou tu ještě některé věci ohledně vývoje STR6. Nějaké malé úpravy přijdou v Silverstone a pak v několika dalších závodech. Pak uvidíte změny ještě v Monze, ale jen z toho důvodu, že Monza je prostě unikátní okruh, kterému je třeba věnovat pozornost. Potom už se skutečně plně zaměříme na STR7, jinak nebudeme mít příští rok žádné auto.
Momentálně jsme sedmí, ale jestli tam zůstaneme bude záviset nejen na naší práci, ale i na štěstí a na našich soupeřích, kteří stále vyvíjejí letošní vozy."
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.