VALENCIE - ZASTÁVKY V BOXECH A STINTY; Absolutně nejrychlejší zastávku včera během Velké ceny Evropy předvedli u Ferrari, když Fernandovi Alonsovi nasadili středně tvrdou směs pneumatik za 3,4 sekundy.
První přezutí v případě Alonsa ale bylo pomalé, trvalo o 1,3 sec déle. A za rámeček si Scuderia rozhodně nedá druhou přes 8 vteřin trvající zastávku v případě Felipeho Massy, díky které přišel o čtvrté místo v závodě.
Pokud bychom měli hodnotit celkovou práci mechaniků, zlato by si odnesl Red Bull, zvlášť za práci na voze Marka Webbera, jehož průměr zastávek se pohyboval pod 3,6 sec. Krom prvního průměrného zastavení Vettela byla ostatní dvě velmi rychlá.
Za 3,5 sekundy se podařilo v boxech odbavit McLarenu Jensona Buttona ve 30. i Lewise Hamiltona ve 42. kole a také Force Indii Ariana Sutila při jeho druhé zastávce.
Týmy včera prokázaly výjimečnou spolehlivost, když bylo v cíli klasifikováno všech 24 pilotů. Pouze Sergio Pérez zvolil strategii jedné zastávky, pět pilotů - Alguersuari, D'Ambrosio, Glock, Kobajaši a Trulli - stavělo dvakrát, zbylých 18 jezdců jelo na tři zastávky.
Nejdelší stint na měkké sadě pneumatik Pirelli předvedl pochopitelně Pérez, jenž na ní ve druhé části odjel 32 kol (56,14 % závodu). Na středně tvrdé směsi vydržel nejdéle v závěru kroužit Michael Schumacher - celých 26 kol.
Kromě Péreze, Petrova a Maldonada startovali všichni na měkčích pneumatikách, tvrdší - přibližně o 1,5 sec pomalejší směs - si krom Kobajašiho nechali až na poslední stint.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.