VALENCIE - ZASTÁVKY V BOXECH A STINTY; Absolutně nejrychlejší zastávku včera během Velké ceny Evropy předvedli u Ferrari, když Fernandovi Alonsovi nasadili středně tvrdou směs pneumatik za 3,4 sekundy.
První přezutí v případě Alonsa ale bylo pomalé, trvalo o 1,3 sec déle. A za rámeček si Scuderia rozhodně nedá druhou přes 8 vteřin trvající zastávku v případě Felipeho Massy, díky které přišel o čtvrté místo v závodě.
Pokud bychom měli hodnotit celkovou práci mechaniků, zlato by si odnesl Red Bull, zvlášť za práci na voze Marka Webbera, jehož průměr zastávek se pohyboval pod 3,6 sec. Krom prvního průměrného zastavení Vettela byla ostatní dvě velmi rychlá.
Za 3,5 sekundy se podařilo v boxech odbavit McLarenu Jensona Buttona ve 30. i Lewise Hamiltona ve 42. kole a také Force Indii Ariana Sutila při jeho druhé zastávce.
Týmy včera prokázaly výjimečnou spolehlivost, když bylo v cíli klasifikováno všech 24 pilotů. Pouze Sergio Pérez zvolil strategii jedné zastávky, pět pilotů - Alguersuari, D'Ambrosio, Glock, Kobajaši a Trulli - stavělo dvakrát, zbylých 18 jezdců jelo na tři zastávky.
Nejdelší stint na měkké sadě pneumatik Pirelli předvedl pochopitelně Pérez, jenž na ní ve druhé části odjel 32 kol (56,14 % závodu). Na středně tvrdé směsi vydržel nejdéle v závěru kroužit Michael Schumacher - celých 26 kol.
Kromě Péreze, Petrova a Maldonada startovali všichni na měkčích pneumatikách, tvrdší - přibližně o 1,5 sec pomalejší směs - si krom Kobajašiho nechali až na poslední stint.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.