Týmy Formule 1 se dle Autosportu dočkají omezení práce s výfukovými plyny již o tomto víkendu ve Valencii - budou muset totiž použít stejné mapování motorů v kvalifikaci i v závodě.
FIA chce novou technickou směrnicí zamezit agresivnímu mapování motorů pro kvalifikaci, při němž za větší spotřeby paliva proudí z výfuku horké plyny i v momentě, kdy pilot nemá sešlápnutý plynový pedál. Bude proto zajímavé sledovat, nakolik to ovlivní výkonnost jednotlivých týmů a zda Red Bull přijde o svůj sobotní náskok.
Mapování, které týmy zvolí v kvalifikaci, budou muset použít i během Velké ceny Evropy. Kvůli o 10 - 15 % vyšší spotřebě při agresivním využívání motorů proto nebude možné jet se speciálním nastavením, jež většina týmů v kvalifikacích až doposud využívala.
Vyhraje Red Bull kvalifikaci i ve Valencii?(foto: Red Bull Racing)
K dalšímu zpřísnění potom dojde od dalšího závodu v Silverstone potom, kdy se škrticí klapka motoru bude smět otevřít na maximálně 10 % v momentě, kdy pilot sundá nohu z plynu. V této fázi bude rovněž omezeno vstřikování paliva a zapalování.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.