Týmy Formule 1 se dle Autosportu dočkají omezení práce s výfukovými plyny již o tomto víkendu ve Valencii - budou muset totiž použít stejné mapování motorů v kvalifikaci i v závodě.
FIA chce novou technickou směrnicí zamezit agresivnímu mapování motorů pro kvalifikaci, při němž za větší spotřeby paliva proudí z výfuku horké plyny i v momentě, kdy pilot nemá sešlápnutý plynový pedál. Bude proto zajímavé sledovat, nakolik to ovlivní výkonnost jednotlivých týmů a zda Red Bull přijde o svůj sobotní náskok.
Mapování, které týmy zvolí v kvalifikaci, budou muset použít i během Velké ceny Evropy. Kvůli o 10 - 15 % vyšší spotřebě při agresivním využívání motorů proto nebude možné jet se speciálním nastavením, jež většina týmů v kvalifikacích až doposud využívala.
Vyhraje Red Bull kvalifikaci i ve Valencii?(foto: Red Bull Racing)
K dalšímu zpřísnění potom dojde od dalšího závodu v Silverstone potom, kdy se škrticí klapka motoru bude smět otevřít na maximálně 10 % v momentě, kdy pilot sundá nohu z plynu. V této fázi bude rovněž omezeno vstřikování paliva a zapalování.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.