Jak to bude vypadat s možnostmi pro využívání nastavitelných zadních křídel (DRS) ve Valencii? Stejně jako v Kanadě budou k dispozici dvě místa pro aktivaci DRS, obě budou sdílet společné místo detekce časových odstupů mezi vozy.
První DRS zóna bude ve Valencii začínat 285 m za zatáčkou č. 10 (za mostem), druhá potom 35 m za zatáčkou č. 14. Místo detekce se bude nacházet před mostem, resp. 130 m před zatáčkou č. 8.
Co to znamená? Pokud se vozu podaří předjet soupeře před sebou již v první DRS zóně, bude moci ve druhé zóně kvůli jedinému místu detekce dále zvýšit svůj náskok.
Mapa okruhu ve Valencii (zdroj podkladu: formula1.com)
Ačkoliv toto řešení vyvolalo v Montrealu jisté kontroverze, někteří piloti jej nahlas obhajovali. Jedním z nich byl i Nick Heidfeld, kterému se tento experiment FIA zamlouval.
"Můžete argumentovat tím, že to je možná příliš, mít dvě DRS zóny. Je však dobrý nápad to alespoň vyzkoušet, pak to budeme moci lépe posoudit. Nemusíme se k tomu vracet, ale můžeme. Podle mě je jedna [DRS zóna] dostatečná, ale proč to alespoň nezkusit?" uvedl Heidfeld v Kanadě pro Autosport.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.