Po kritice z mnoha stran nalézá Lewis Hamilton zastání u svého týmového kolegy Jensona Buttona čí sportovního ředitele Mercedesu Norberta Hauga.
Naposledy se do Hamiltona obuli bývalí šampioni F1 Emerson Fittipaldi s Nikim Laudou, který žádal o dodatečné potrestání pilota McLarenu (více v tomto článku).
Button však na adresu svého kolegu pro Press Association uvádí: "Lewis je často zmiňován v hlavních titulcích - často proto, že je zatraceně dobrý. Je závodníkem, bojovníkem. To je pro mě tím důvodem, proč jsem chtěl být zde - stát proti super talentovanému pilotovi, jednomu z nejlepších ve Formuli 1, které jsem kdy viděl.
Je to fajn s ním závodit na okruhu. Vzájemně se hodně respektujeme, hodně jsme letos spolu závodili, minulý rok také, nikdy předtím nedošlo ke kontaktu. Vždy jsme jeden druhému nechali místo. Pro mě to je skvělá pozice, v níž se nacházím.
Nesouhlasím tedy s tím, co řekl Niki Lauda. Myslím, že jeho jízdní styl je agresivní a snaží se využívat mezery. Někdy to udělá správně, jindy ne - ale to platí pro každého z nás. Jen se v těch situacích ocitá častěji, než ostatní," vysvětluje Button.
Vzájemný souboj Lewise Hamiltona s Jensonem Buttonem (foto: McLaren)
Podle Norberta Hauga kritika Hamiltona pouze posílí: "Perfektně Lewise chápu a budu jej bránit. Je dobrým pilotem a kamarádem. Nesdílím kritiku vůči němu. Budeme jej podporovat, je skvělým pilotem. Existují určité fáze, kterými musíte projít.
Prožívá náročné období, ale bude podávat dobré výkony, je jedním z těch výborných kluků v poli. Samozřejmě, že je hodně kritizován, to jej však pouze posílí," dodává sportovní ředitel Mercedesu pro Autosport.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.