Po kritice z mnoha stran nalézá Lewis Hamilton zastání u svého týmového kolegy Jensona Buttona čí sportovního ředitele Mercedesu Norberta Hauga.
Naposledy se do Hamiltona obuli bývalí šampioni F1 Emerson Fittipaldi s Nikim Laudou, který žádal o dodatečné potrestání pilota McLarenu (více v tomto článku).
Button však na adresu svého kolegu pro Press Association uvádí: "Lewis je často zmiňován v hlavních titulcích - často proto, že je zatraceně dobrý. Je závodníkem, bojovníkem. To je pro mě tím důvodem, proč jsem chtěl být zde - stát proti super talentovanému pilotovi, jednomu z nejlepších ve Formuli 1, které jsem kdy viděl.
Je to fajn s ním závodit na okruhu. Vzájemně se hodně respektujeme, hodně jsme letos spolu závodili, minulý rok také, nikdy předtím nedošlo ke kontaktu. Vždy jsme jeden druhému nechali místo. Pro mě to je skvělá pozice, v níž se nacházím.
Nesouhlasím tedy s tím, co řekl Niki Lauda. Myslím, že jeho jízdní styl je agresivní a snaží se využívat mezery. Někdy to udělá správně, jindy ne - ale to platí pro každého z nás. Jen se v těch situacích ocitá častěji, než ostatní," vysvětluje Button.
Vzájemný souboj Lewise Hamiltona s Jensonem Buttonem (foto: McLaren)
Podle Norberta Hauga kritika Hamiltona pouze posílí: "Perfektně Lewise chápu a budu jej bránit. Je dobrým pilotem a kamarádem. Nesdílím kritiku vůči němu. Budeme jej podporovat, je skvělým pilotem. Existují určité fáze, kterými musíte projít.
Prožívá náročné období, ale bude podávat dobré výkony, je jedním z těch výborných kluků v poli. Samozřejmě, že je hodně kritizován, to jej však pouze posílí," dodává sportovní ředitel Mercedesu pro Autosport.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.