KANADA - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINTŮ; Jak rychle pracovali mechanici jednotlivých týmů v boxech? Kdo se zdržel nejméně a jaké strategie použili piloti během deštivé Velké ceny Kanady?
Nejkratší čas včera strávil v boxech Vitalij Petrov - necelých 48 sekund. To Jarno Trulli se zdržel u mechaniků kvůli různým opravám o více než 2 minuty déle.
Nejrychlejší zastávku předvedli u Mercedesu, když Nica Rosberga odbavili poprvé za 3,3 sekundy a podruhé za 3,2 sec. Doba průjezdu boxovou uličkou se v průběhu závodu s množstvím vody měnila, s ubývajícím deštěm ke konci díky možnosti tvrději brzdit u mechaniků a lépe akcelerovat o více než vteřinu klesla.
Nejrychlejší průjezd boxy včetně zastávky zaznamenal na osychající trati v 35. kole Mark Webber, samotná výměna pneumatik však nebyla kratší než u Mercedesu. Red Bull byl rychlý také u posledního návštěvy Sebastiana Vettela.
Za výbornou zastávku je třeba pochválit také mechaniky Williamsu, kteří Rubense Barrichella poprvé přezuli za 3,5 sec.
Jak to vypadaly strategie? Sedm klasifikovaných pilotů (Barrichello, Buemi, Di Resta, Massa, Rosberg, Schumacher a Trulli) během závodu stavělo čtyřikrát, čtyři piloti třikrát (Alguersuari, Liuzzi, Vettel a Webber).
Pouze dvakrát se v boxech objevila pětice De la Rosa, Glock, Karthikeyan, Kobajaši a Petrov, naopak pětkrát se tam objevil D'Ambrosio a šestkrát vítěz závodu Jenson Button, jenž odjel parádní závod. Za šanci o boj na špici může poděkovat výjezdu safety-caru, protože po kolizi s Alonsem a následném defektu na posledního jezdce ztrácel kolem půl minuty.
Trojice klasifikovaných pilotů musela nedobrovolně projet boxy v rámci penalizací: Button za nedodržení povolené rychlosti při jízdě za safety carem, Di Resta za kolizi s Heidfeldem a D'Ambrosio kuriózně za špatné přezutí, když přechodné pneumatiky nasadil ještě před návratem safety caru do boxů.
Z grafu můžete zjistit, kdo používal v které fází závodu suché či mokré pneumatiky, jakou směs i jejich stav (nové, použité). Tentokráte jezdci využili tři různé směs: superměkkou, přechodnou a mokrou. Měkkou během závodu nikdo nenasadil.
Legenda:
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.