KANADA - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINTŮ; Jak rychle pracovali mechanici jednotlivých týmů v boxech? Kdo se zdržel nejméně a jaké strategie použili piloti během deštivé Velké ceny Kanady?
Nejkratší čas včera strávil v boxech Vitalij Petrov - necelých 48 sekund. To Jarno Trulli se zdržel u mechaniků kvůli různým opravám o více než 2 minuty déle.
Nejrychlejší zastávku předvedli u Mercedesu, když Nica Rosberga odbavili poprvé za 3,3 sekundy a podruhé za 3,2 sec. Doba průjezdu boxovou uličkou se v průběhu závodu s množstvím vody měnila, s ubývajícím deštěm ke konci díky možnosti tvrději brzdit u mechaniků a lépe akcelerovat o více než vteřinu klesla.
Nejrychlejší průjezd boxy včetně zastávky zaznamenal na osychající trati v 35. kole Mark Webber, samotná výměna pneumatik však nebyla kratší než u Mercedesu. Red Bull byl rychlý také u posledního návštěvy Sebastiana Vettela.
Za výbornou zastávku je třeba pochválit také mechaniky Williamsu, kteří Rubense Barrichella poprvé přezuli za 3,5 sec.
Jak to vypadaly strategie? Sedm klasifikovaných pilotů (Barrichello, Buemi, Di Resta, Massa, Rosberg, Schumacher a Trulli) během závodu stavělo čtyřikrát, čtyři piloti třikrát (Alguersuari, Liuzzi, Vettel a Webber).
Pouze dvakrát se v boxech objevila pětice De la Rosa, Glock, Karthikeyan, Kobajaši a Petrov, naopak pětkrát se tam objevil D'Ambrosio a šestkrát vítěz závodu Jenson Button, jenž odjel parádní závod. Za šanci o boj na špici může poděkovat výjezdu safety-caru, protože po kolizi s Alonsem a následném defektu na posledního jezdce ztrácel kolem půl minuty.
Trojice klasifikovaných pilotů musela nedobrovolně projet boxy v rámci penalizací: Button za nedodržení povolené rychlosti při jízdě za safety carem, Di Resta za kolizi s Heidfeldem a D'Ambrosio kuriózně za špatné přezutí, když přechodné pneumatiky nasadil ještě před návratem safety caru do boxů.
Z grafu můžete zjistit, kdo používal v které fází závodu suché či mokré pneumatiky, jakou směs i jejich stav (nové, použité). Tentokráte jezdci využili tři různé směs: superměkkou, přechodnou a mokrou. Měkkou během závodu nikdo nenasadil.
Legenda:
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.