KANADA - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINTŮ; Jak rychle pracovali mechanici jednotlivých týmů v boxech? Kdo se zdržel nejméně a jaké strategie použili piloti během deštivé Velké ceny Kanady?
Nejkratší čas včera strávil v boxech Vitalij Petrov - necelých 48 sekund. To Jarno Trulli se zdržel u mechaniků kvůli různým opravám o více než 2 minuty déle.
Nejrychlejší zastávku předvedli u Mercedesu, když Nica Rosberga odbavili poprvé za 3,3 sekundy a podruhé za 3,2 sec. Doba průjezdu boxovou uličkou se v průběhu závodu s množstvím vody měnila, s ubývajícím deštěm ke konci díky možnosti tvrději brzdit u mechaniků a lépe akcelerovat o více než vteřinu klesla.
Nejrychlejší průjezd boxy včetně zastávky zaznamenal na osychající trati v 35. kole Mark Webber, samotná výměna pneumatik však nebyla kratší než u Mercedesu. Red Bull byl rychlý také u posledního návštěvy Sebastiana Vettela.
Za výbornou zastávku je třeba pochválit také mechaniky Williamsu, kteří Rubense Barrichella poprvé přezuli za 3,5 sec.
Jak to vypadaly strategie? Sedm klasifikovaných pilotů (Barrichello, Buemi, Di Resta, Massa, Rosberg, Schumacher a Trulli) během závodu stavělo čtyřikrát, čtyři piloti třikrát (Alguersuari, Liuzzi, Vettel a Webber).
Pouze dvakrát se v boxech objevila pětice De la Rosa, Glock, Karthikeyan, Kobajaši a Petrov, naopak pětkrát se tam objevil D'Ambrosio a šestkrát vítěz závodu Jenson Button, jenž odjel parádní závod. Za šanci o boj na špici může poděkovat výjezdu safety-caru, protože po kolizi s Alonsem a následném defektu na posledního jezdce ztrácel kolem půl minuty.
Trojice klasifikovaných pilotů musela nedobrovolně projet boxy v rámci penalizací: Button za nedodržení povolené rychlosti při jízdě za safety carem, Di Resta za kolizi s Heidfeldem a D'Ambrosio kuriózně za špatné přezutí, když přechodné pneumatiky nasadil ještě před návratem safety caru do boxů.
Z grafu můžete zjistit, kdo používal v které fází závodu suché či mokré pneumatiky, jakou směs i jejich stav (nové, použité). Tentokráte jezdci využili tři různé směs: superměkkou, přechodnou a mokrou. Měkkou během závodu nikdo nenasadil.
Legenda:
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.