MONAKO - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINTŮ; Jak si vedli mechanici při přezouvání klasifikovaných pilotů? Jaké strategie volily jednotlivé týmy pro své svěřence?
Nejrychlejší tentokrát byli u McLarenu - Jensona Buttona ve 48. kole odbavili za 3,6 sekundy. Pod 4 sec se vlezli také při jeho první zastávce.
Neustále se zlepšují také u Force Indie, v jejíž boxech byli Adrian Sutil i Paul di Resta odbaveni během své první zastávky za 3,8 sec. Stejně rychle zvládlo vyslat zpět na dráhu Sébastiena Buemiho Toro Rosso.
Mechanici Mercedesu sice dnes nebyli nejrychlejší, ale v případě Nica Rosberga podali nejvyrovnanější výkon, průměr zastávek mladého německého pilota dosáhl 4 vteřin.
Absolutně nejkratší dobu v boxech strávil Vitantonio Liuzzi - 28,298 sec, nejdéle se zdržel i díky penalizace Di Resta - o 1:03 min déle než pilot HRT.
Pro jedinou zastávku během Velké ceny Monaka se rozhodli pouze Liuzzi, Vettel a Kobajaši. Třikrát se v boxech objevili Rosberg, Button, Hamilton a Di Resta - z toho poslední dva kvůli penalizacím za kolize ve vlásence u hotelu Loews. Zbylých jedenáct klasifikovaných pilotů stavělo dvakrát.
Nejdelší stint předvedl Vettel, který se během závodu rozhodl změnit strategii a jednu plánovanou zastávku ubrat. Na čerstvé měkké směsi, která byla v Monaku tou tvrdší (primary), ujel 56 kol. Na superměkké vydržel nejdéle Liuzzi - 40 okruhů.
Závod byl v 72. kole přerušen, čehož využili k výměně pneumatik na startovním roštu (tyto výměny nejsou zachyceny v první tabulce, protože se nejednalo o klasické zastávky v boxech) všichni piloti s výjimkou Sutila.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.