MONAKO - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINTŮ; Jak si vedli mechanici při přezouvání klasifikovaných pilotů? Jaké strategie volily jednotlivé týmy pro své svěřence?
Nejrychlejší tentokrát byli u McLarenu - Jensona Buttona ve 48. kole odbavili za 3,6 sekundy. Pod 4 sec se vlezli také při jeho první zastávce.
Neustále se zlepšují také u Force Indie, v jejíž boxech byli Adrian Sutil i Paul di Resta odbaveni během své první zastávky za 3,8 sec. Stejně rychle zvládlo vyslat zpět na dráhu Sébastiena Buemiho Toro Rosso.
Mechanici Mercedesu sice dnes nebyli nejrychlejší, ale v případě Nica Rosberga podali nejvyrovnanější výkon, průměr zastávek mladého německého pilota dosáhl 4 vteřin.
Absolutně nejkratší dobu v boxech strávil Vitantonio Liuzzi - 28,298 sec, nejdéle se zdržel i díky penalizace Di Resta - o 1:03 min déle než pilot HRT.
Pro jedinou zastávku během Velké ceny Monaka se rozhodli pouze Liuzzi, Vettel a Kobajaši. Třikrát se v boxech objevili Rosberg, Button, Hamilton a Di Resta - z toho poslední dva kvůli penalizacím za kolize ve vlásence u hotelu Loews. Zbylých jedenáct klasifikovaných pilotů stavělo dvakrát.
Nejdelší stint předvedl Vettel, který se během závodu rozhodl změnit strategii a jednu plánovanou zastávku ubrat. Na čerstvé měkké směsi, která byla v Monaku tou tvrdší (primary), ujel 56 kol. Na superměkké vydržel nejdéle Liuzzi - 40 okruhů.
Závod byl v 72. kole přerušen, čehož využili k výměně pneumatik na startovním roštu (tyto výměny nejsou zachyceny v první tabulce, protože se nejednalo o klasické zastávky v boxech) všichni piloti s výjimkou Sutila.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.