Vitalij Petrov včera v 68. kole Velké ceny Monaka havaroval. Zdálo se, že se jedná o menší nehodu, kvůli bolesti však z vozu dlouho nevystupoval, a proto jej museli vyprostit až lékaři. Naštěstí se mu nic vážnějšího nestalo.
Vitaliji, jak ti je?Vitalij Petrov: Je mi dobře, díky. Byl to velký náraz, ale jsem v pořádku. Nejprve bych chtěl poděkovat všem svým fanouškům za jejich přání, týmu lékařů na okruhu, nemocnici za jejich efektivní a přátelskou pomoc a týmu za jeho zájem.
Po nárazu jsem moc necítil nohy. Myslel jsem si, že bude nejlépe, když mi z vozu pomohou lékaři, protože se mi těžce hýbalo s nohama a navíc byly uvězněny v kokpitu. Neztratil jsem vědomí, ale hodně uvnitř vozu jsem prožíval docela velkou bolest.
Mohl jsi v Monaku získat čtvrté místo.VP: Je to škoda, protože se mi podařilo dobře odstartovat a hned jsem získal dvě místa. Po mé zastávce jsem se zasekl za Kamuje Kobajašim, který byl velmi pomalý, a Adrianem Sutilem, jenž bránil svou pozici opravdu až příliš agresivně. Byl jsem však opatrný, protože na této trati se předjíždí velmi obtížně. Pak se stala ta nehoda. Je to škoda, protože jsme mohli získat o víkendu dost bodů.
Jsi v pořádku pro Montreal?VP: Samozřejmě. Vlastně se už do Montrealu těším. Musíme vyřešit některé své kvalifikační problémy a brzy získáme dobré výsledky, protože naše závodní rychlost bývá obvykle velmi dobrá.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.