Vitalij Petrov včera v 68. kole Velké ceny Monaka havaroval. Zdálo se, že se jedná o menší nehodu, kvůli bolesti však z vozu dlouho nevystupoval, a proto jej museli vyprostit až lékaři. Naštěstí se mu nic vážnějšího nestalo.
Vitaliji, jak ti je?Vitalij Petrov: Je mi dobře, díky. Byl to velký náraz, ale jsem v pořádku. Nejprve bych chtěl poděkovat všem svým fanouškům za jejich přání, týmu lékařů na okruhu, nemocnici za jejich efektivní a přátelskou pomoc a týmu za jeho zájem.
Po nárazu jsem moc necítil nohy. Myslel jsem si, že bude nejlépe, když mi z vozu pomohou lékaři, protože se mi těžce hýbalo s nohama a navíc byly uvězněny v kokpitu. Neztratil jsem vědomí, ale hodně uvnitř vozu jsem prožíval docela velkou bolest.
Mohl jsi v Monaku získat čtvrté místo.VP: Je to škoda, protože se mi podařilo dobře odstartovat a hned jsem získal dvě místa. Po mé zastávce jsem se zasekl za Kamuje Kobajašim, který byl velmi pomalý, a Adrianem Sutilem, jenž bránil svou pozici opravdu až příliš agresivně. Byl jsem však opatrný, protože na této trati se předjíždí velmi obtížně. Pak se stala ta nehoda. Je to škoda, protože jsme mohli získat o víkendu dost bodů.
Jsi v pořádku pro Montreal?VP: Samozřejmě. Vlastně se už do Montrealu těším. Musíme vyřešit některé své kvalifikační problémy a brzy získáme dobré výsledky, protože naše závodní rychlost bývá obvykle velmi dobrá.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace