Jak si vedli mechanici jednotlivých týmů a jak dlouho trvaly během Velké ceny Španělska zastávky v boxech? Jaké strategie volili piloti a na jakých pneumatikách jezdili v různých fázích závodu?
Jedničku s hvězdičkou si z Barcelony odvážejí mechanici Mercedesu: ve 27. kole při zastávce Nica Rosberga předvedli absolutně nejrychlejší zastávku - trvala 3 vteřiny - a mladý Němec byl také pilotem, který v boxech strávil nejkratší čas ze všech závodníků. Výbornou práci odvedli i během přezouvání Michaela Schumachera, u kterého činil průměr zastávek 3,78 sec.
Tradičně velmi dobře pracovali u Red Bullu, kde všechna Vettelova přezutí stihli do čtyř sekund. O něco horší byl McLaren, kterému se ale u Hamiltonovy druhé zastávky podařil husarský kousek - přestože jednomu z mechaniků upadla matka, dokázali přezout za 3,7 vteřiny.
Překvapivě rychlí byli také u Force Indie: Paul di Resta byl vždy přezut velmi rychle, v průměru zde byli mechanici ještě o něco rychlejší než u výše zmíněného Schumachera.
Katastrofou byly zastávky u Williamsu. Kvůli problémům se zadním zvedákem strávili v boxech jejich piloti nejvíce času: Barrichello o téměř 12 sekund více než Vettel, který stavěl rovněž čtyřikrát.
Čtrnáct z klasifikovaných pilotů zvolilo tři zastávky, zbylých sedm se v boxech objevilo čtyřikrát. Sedmnáct jich startovalo na použité měkčí sadě: pouze Barrichello se Sutilem do závodu vyrazili na nové tvrdší směsi a Jarno Trulli sice na měkčích, ale zcela nových pneumatikách.
Nejdelší stint na tvrdší sadě předvedl Fernando Alonso - celých posledních 27 kol, tj. 41 % závodu. Ferrari již v sobotu zvolilo pofidérní taktiku, když si na rozdíl od soupeřů pro závod neušetřilo ani jednu měkkou sadu. Na měkčí sadě vydrželi nejdéle Kobajaši v závěru a Glock ve svém druhém stintu - 22 kol, přesně třetinu velké ceny.
Nick Heidfeld se s pomocí strategie, s níž se předvedl Mark Webber v Číně, dostal po startu z posledního místa až na body. Pokud by závod trval o kolo či dvě déle, dostal by se zřejmě i před oba Mercedesy. Inu, na čerstvých pneumatikách se to jezdí.
Rubens Barrichello sice s Heidfeldem jako jediný jezdil výlučně na nových pneumatikách, žel kvůli pokaženým zastávkám mu to k lepším příčkám nepomohlo.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.