Jak si vedli mechanici jednotlivých týmů a jak dlouho trvaly během Velké ceny Španělska zastávky v boxech? Jaké strategie volili piloti a na jakých pneumatikách jezdili v různých fázích závodu?
Jedničku s hvězdičkou si z Barcelony odvážejí mechanici Mercedesu: ve 27. kole při zastávce Nica Rosberga předvedli absolutně nejrychlejší zastávku - trvala 3 vteřiny - a mladý Němec byl také pilotem, který v boxech strávil nejkratší čas ze všech závodníků. Výbornou práci odvedli i během přezouvání Michaela Schumachera, u kterého činil průměr zastávek 3,78 sec.
Tradičně velmi dobře pracovali u Red Bullu, kde všechna Vettelova přezutí stihli do čtyř sekund. O něco horší byl McLaren, kterému se ale u Hamiltonovy druhé zastávky podařil husarský kousek - přestože jednomu z mechaniků upadla matka, dokázali přezout za 3,7 vteřiny.
Překvapivě rychlí byli také u Force Indie: Paul di Resta byl vždy přezut velmi rychle, v průměru zde byli mechanici ještě o něco rychlejší než u výše zmíněného Schumachera.
Katastrofou byly zastávky u Williamsu. Kvůli problémům se zadním zvedákem strávili v boxech jejich piloti nejvíce času: Barrichello o téměř 12 sekund více než Vettel, který stavěl rovněž čtyřikrát.
Čtrnáct z klasifikovaných pilotů zvolilo tři zastávky, zbylých sedm se v boxech objevilo čtyřikrát. Sedmnáct jich startovalo na použité měkčí sadě: pouze Barrichello se Sutilem do závodu vyrazili na nové tvrdší směsi a Jarno Trulli sice na měkčích, ale zcela nových pneumatikách.
Nejdelší stint na tvrdší sadě předvedl Fernando Alonso - celých posledních 27 kol, tj. 41 % závodu. Ferrari již v sobotu zvolilo pofidérní taktiku, když si na rozdíl od soupeřů pro závod neušetřilo ani jednu měkkou sadu. Na měkčí sadě vydrželi nejdéle Kobajaši v závěru a Glock ve svém druhém stintu - 22 kol, přesně třetinu velké ceny.
Nick Heidfeld se s pomocí strategie, s níž se předvedl Mark Webber v Číně, dostal po startu z posledního místa až na body. Pokud by závod trval o kolo či dvě déle, dostal by se zřejmě i před oba Mercedesy. Inu, na čerstvých pneumatikách se to jezdí.
Rubens Barrichello sice s Heidfeldem jako jediný jezdil výlučně na nových pneumatikách, žel kvůli pokaženým zastávkám mu to k lepším příčkám nepomohlo.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.