TURECKO - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINTŮ; V přehršli 82 zastávek ty nejrychlejší během Velké ceny Turecka předváděl Red Bull. Vítěze závodu Sebastiana Vettela odbavil hned dvakrát za dobu kratší než tři vteřiny.
Absolutně nejrychlejší zastávku od zavedení zákazu tankování během závodu předvedla včera mistrovská stáj ve 25. kole - 2,8 sec. Průměr Vettelových zastávek činil 3 sekundy. Red Bull pracoval velmi dobře také při odbavování jeho kolegy Marka Webbera.
Bleskovou zastávku také předvedl Mercedes při poslední výměně pneumatik Nica Rosberga - lehce přes 3 sec. Pochvalu za zlepšení práce v boxech zaslouží také mechanici Force Indie - průměr zastávek Adriana Sutil byl stejný jako v případě Rosberga.
Nejkratší dobu se v boxech zdržel Jerome D'Ambrosio s Virginem, který jako jediný včera vsadil pouze na dvě zastávky - 47,6 sec. Jeho soupeř z HRT Vitantonio Liuzzi tam strávil o 62 vteřin více.
Krom Belgičana stavělo během závodu 8 pilotů třikrát, zbylých 13 jezdců čtyřikrát. Do grafu klasifikovaných pilotů jsem nově zařadil kromě odlišení druhů směsi také jejich stav - s hvězdičkou v kolečku jsou vyznačeny čerstvé, před závodem nepoužité směsi.
Z klasifikovaných pilotů drtivá většina zvolila pro start měkčí pneumatiky - pouze Kobajaši s Alguersuarim startovali na tvrdších. U Japonce jsme na rozdíl od Španěla tvrdší sadu až do konce závodu už neviděli.
Z prvních desíti jezdců předvedli zajímavou strategii Rosberg s piloty Renaultu - po startu na měkčích pneumatikách při první i druhé (u Heidfelda s Petrovem dokonce i u třetí) zastávky obouvali tvrdší sadu, zatímco ostatní si ji nechávali většinou až na závěr velké ceny.
D'Ambrosio byl včera mužem, který v Turecku předvedl nejdelší stint - obdivuhodných 25 kol (43 % závodu) na tvrdší sadě. Na té měkčí ujel nejdelší vzdálenost Kamuj Kobajaši - 20 kol.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.