TURECKO - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINTŮ; V přehršli 82 zastávek ty nejrychlejší během Velké ceny Turecka předváděl Red Bull. Vítěze závodu Sebastiana Vettela odbavil hned dvakrát za dobu kratší než tři vteřiny.
Absolutně nejrychlejší zastávku od zavedení zákazu tankování během závodu předvedla včera mistrovská stáj ve 25. kole - 2,8 sec. Průměr Vettelových zastávek činil 3 sekundy. Red Bull pracoval velmi dobře také při odbavování jeho kolegy Marka Webbera.
Bleskovou zastávku také předvedl Mercedes při poslední výměně pneumatik Nica Rosberga - lehce přes 3 sec. Pochvalu za zlepšení práce v boxech zaslouží také mechanici Force Indie - průměr zastávek Adriana Sutil byl stejný jako v případě Rosberga.
Nejkratší dobu se v boxech zdržel Jerome D'Ambrosio s Virginem, který jako jediný včera vsadil pouze na dvě zastávky - 47,6 sec. Jeho soupeř z HRT Vitantonio Liuzzi tam strávil o 62 vteřin více.
Krom Belgičana stavělo během závodu 8 pilotů třikrát, zbylých 13 jezdců čtyřikrát. Do grafu klasifikovaných pilotů jsem nově zařadil kromě odlišení druhů směsi také jejich stav - s hvězdičkou v kolečku jsou vyznačeny čerstvé, před závodem nepoužité směsi.
Z klasifikovaných pilotů drtivá většina zvolila pro start měkčí pneumatiky - pouze Kobajaši s Alguersuarim startovali na tvrdších. U Japonce jsme na rozdíl od Španěla tvrdší sadu až do konce závodu už neviděli.
Z prvních desíti jezdců předvedli zajímavou strategii Rosberg s piloty Renaultu - po startu na měkčích pneumatikách při první i druhé (u Heidfelda s Petrovem dokonce i u třetí) zastávky obouvali tvrdší sadu, zatímco ostatní si ji nechávali většinou až na závěr velké ceny.
D'Ambrosio byl včera mužem, který v Turecku předvedl nejdelší stint - obdivuhodných 25 kol (43 % závodu) na tvrdší sadě. Na té měkčí ujel nejdelší vzdálenost Kamuj Kobajaši - 20 kol.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.