TURECKO - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINTŮ; V přehršli 82 zastávek ty nejrychlejší během Velké ceny Turecka předváděl Red Bull. Vítěze závodu Sebastiana Vettela odbavil hned dvakrát za dobu kratší než tři vteřiny.
Absolutně nejrychlejší zastávku od zavedení zákazu tankování během závodu předvedla včera mistrovská stáj ve 25. kole - 2,8 sec. Průměr Vettelových zastávek činil 3 sekundy. Red Bull pracoval velmi dobře také při odbavování jeho kolegy Marka Webbera.
Bleskovou zastávku také předvedl Mercedes při poslední výměně pneumatik Nica Rosberga - lehce přes 3 sec. Pochvalu za zlepšení práce v boxech zaslouží také mechanici Force Indie - průměr zastávek Adriana Sutil byl stejný jako v případě Rosberga.
Nejkratší dobu se v boxech zdržel Jerome D'Ambrosio s Virginem, který jako jediný včera vsadil pouze na dvě zastávky - 47,6 sec. Jeho soupeř z HRT Vitantonio Liuzzi tam strávil o 62 vteřin více.
Krom Belgičana stavělo během závodu 8 pilotů třikrát, zbylých 13 jezdců čtyřikrát. Do grafu klasifikovaných pilotů jsem nově zařadil kromě odlišení druhů směsi také jejich stav - s hvězdičkou v kolečku jsou vyznačeny čerstvé, před závodem nepoužité směsi.
Z klasifikovaných pilotů drtivá většina zvolila pro start měkčí pneumatiky - pouze Kobajaši s Alguersuarim startovali na tvrdších. U Japonce jsme na rozdíl od Španěla tvrdší sadu až do konce závodu už neviděli.
Z prvních desíti jezdců předvedli zajímavou strategii Rosberg s piloty Renaultu - po startu na měkčích pneumatikách při první i druhé (u Heidfelda s Petrovem dokonce i u třetí) zastávky obouvali tvrdší sadu, zatímco ostatní si ji nechávali většinou až na závěr velké ceny.
D'Ambrosio byl včera mužem, který v Turecku předvedl nejdelší stint - obdivuhodných 25 kol (43 % závodu) na tvrdší sadě. Na té měkčí ujel nejdelší vzdálenost Kamuj Kobajaši - 20 kol.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.