Domácí hrdinové Michael Schumacher a Sebastian Vettel jsou prvními jistými účastníky Závod šampionů (ROC), kterého se společně zúčastní již popáté v řadě, tentokrát ve frankfurtské Commerzbank Areně.
Každoroční posezónní dostaveníčko přiláká ty nejlepší piloty Formule 1, rally, cestovních vozů, Le Mans a NASCAR. 3. prosince se znovu utkají muž proti muži se stejnou technikou.
Michael Schumacher tuto zprávu potvrzuje: "Je pro nás důležité být doma, takže se opravdu těšíme na řádění s krásnými auty na okruhu ve Frankfurtu v prosinci. Minulý rok jsme zažili parádní atmosféru. Jste tak blízko fanouškům, že je můžete slyšet i přes hluk motorů. Ve Frankfurtu to určitě bude ještě lepší.
Máme silnou jezdeckou sestavu pro ROC Pohár národů, ale ostatní národy budou bezpochyby hodně motivováni k tomu, aby nás konečně porazili.
Žel závod jednotlivců se koná v poslední den a my vždy po vítězství Německa [v sobotu] pořádáme skvělou party, takže asi nebudu v úplně nejlepší formě... Zkusím na tom letos zapracovat. Hodně se těším na obrovskou podporu. Potřebujeme spoustu povzbuzení a fandění, takže se prosím přijďte podívat!"
Závod šampionů 2011 se uskuteční na speciálně sestavené asfaltové trati se dvěma paralelními dráhami, které se budou proplétat vnitřní části frankfurtské Commerzbank Areny, původně známé jako Waldstadion, který v roce 2006 hostil Světový pohár FIFA. Stadion je vybavený plně uzavíratelou střechou, kapacita dosahuje 50 000 míst - všechna ale k dispozici kvůli speciálním požadavkům tohoto unikátního závodu nebudou.
Loni se ho zúčastnila řada velký osobností motosportu včetně Sébastiena Loeba, Toma Kristensena, Andyho Priaulxe, Alaina Prosta, Micka Doohana, Carla Edwardse či Travise Pastrany. Organizátoři kromě Schumachera s Vettelem zatím další jména nepotvrdili.
(Atmosféru loňského Závodu šampionů si můžete přiblížit prostřednictvím této fotogalerie čítající 118 snímků).
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.