Mistr světa z let 1998 a 1999, Fin Mika Häkkinen, si myslí, že zisk titulu Sebastiana Vettela změnil. Prý k lepšímu.
Mika Häkkinen, také přezdívaný Létající Fin, má ohledně Sebastiana Vettela jasno. Zisk titulu mistra světa mladému Němci hodně pomohl. Má nyní větší sebedůvěru. Vettel vyhrál dva ze tří dosavadních závodů letošní sezony, pokaždé získal pole position. Před druhým v pořadí, Lewisem Hamiltonem, má náskok 19 bodů. To může podle Häkkinena Vettelovi zvýšit sebedůvěru při obhajování titulu.
"Zisk titulu vám opravdu dodá sebevědomí," říká Häkkinen, který byl ve stejné situaci na začátku sezony 1999. "Pak už nemáte na ramenou takovou váhu, protože víte, že titul už máte. Můžete se tak více soustředit na detaily. Ten pocit jistoty si opravdu užíváte, i když ostatní možná nevědí, jak to děláte. Nejste pak pod takovým tlakem, protože už to znáte."
Häkkinen současnou Vettelovu situaci velice dobře zná, sám na tom byl po zisku svého prvního titulu stejně.
Häkkinen přiznává, že po zisku titulu se od každého pilota očekává víc než předtím, zároveň ale ví, že současná F1 se od té, kterou v roce 2001 opustil, hodně liší.
"Po roce 1998 bylo vše složitější, měl jsem hodně marketingových povinností. Buď jsem závodil, testoval, nebo plnil své povinnosti vůči partnerům týmu. Dnes je to jiné, během sezony se nesmí testovat, ale marketing také funguje jinak než v roce 1998, je složitější, takže do toho musíte vkládat víc energie," řekl Häkkinen, který momentálně spolupracuje s výrobcem alkoholických nápojů, Johnnie Walker.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.