Vedoucí představitel Williamsu Adam Parr obhajuje přechod k efektivnějším 1,6 l čtyřválcové turbomotory. Změna plánovaná na rok 2013 je podle něj pro sport nezbytná.
"Sport by brzy ztratil zájem, pokud by si lidé mysleli, že se nerozvíjí. Technologie je zastaralá, nedrží krok s tím, co se děje v reálném světě," uvádí Parr. Zachovat současné V8 motory by podle něj vytvořilo "obrovskou, obrovskou překážku pro vstup nových partnerů a rozvoj sportu."
Změna, kterou schválila Mezinárodní automobilová federace v prosinci 2010, se však vůbec nezamlouvá Ferrari. Jeho prezident Luca di Montezemolo ji nedávno označil za "poněkud ubohou." Obavy z ní má i Bernie Ecclestone, který se bojí, že F1 přijde o svůj zvuk.
Mercedes se pro změnu bojí vysokých finančních nákladů na vývoj nových motorů v době, kdy se týmy snaží omezovat zdroje a motosport se ještě nezotavil z celosvětové ekonomické krize.
V8 motor Cosworthu pro F1
Takovou kritikou si však dle Parra všichni hlídají pouze vlastní zájmy: "Formule 1 je hlavně o technologiích a jejich neustálém vývoji, ať už na straně šasi či motoru - je to základní vlastností tohoto sportu.
Ti, kteří odmítají změnu, se z různých důvodů domnívají, že budou ve výhodě, pokud se nic nezmění. Existují lidé, kteří byli prudkými odpůrci KERSu, ale nyní jsou jeho velkými podporovateli - včetně Ferrari. Svět se mění, musíme se [také] měnit," vysvětluje Parr.
O výkon se podle něj nemusíme obávat: KERS má být čtyřikrát výkonnější a pohonné jednotky "ze čtyř válců dostanou s přehledem přes 800 koní. Myslím, že budou znít fantasticky. Boxovou uličkou budou jezdit jen na elektřinu," dodává.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.