Vedoucí představitel Williamsu Adam Parr obhajuje přechod k efektivnějším 1,6 l čtyřválcové turbomotory. Změna plánovaná na rok 2013 je podle něj pro sport nezbytná.
"Sport by brzy ztratil zájem, pokud by si lidé mysleli, že se nerozvíjí. Technologie je zastaralá, nedrží krok s tím, co se děje v reálném světě," uvádí Parr. Zachovat současné V8 motory by podle něj vytvořilo "obrovskou, obrovskou překážku pro vstup nových partnerů a rozvoj sportu."
Změna, kterou schválila Mezinárodní automobilová federace v prosinci 2010, se však vůbec nezamlouvá Ferrari. Jeho prezident Luca di Montezemolo ji nedávno označil za "poněkud ubohou." Obavy z ní má i Bernie Ecclestone, který se bojí, že F1 přijde o svůj zvuk.
Mercedes se pro změnu bojí vysokých finančních nákladů na vývoj nových motorů v době, kdy se týmy snaží omezovat zdroje a motosport se ještě nezotavil z celosvětové ekonomické krize.
V8 motor Cosworthu pro F1
Takovou kritikou si však dle Parra všichni hlídají pouze vlastní zájmy: "Formule 1 je hlavně o technologiích a jejich neustálém vývoji, ať už na straně šasi či motoru - je to základní vlastností tohoto sportu.
Ti, kteří odmítají změnu, se z různých důvodů domnívají, že budou ve výhodě, pokud se nic nezmění. Existují lidé, kteří byli prudkými odpůrci KERSu, ale nyní jsou jeho velkými podporovateli - včetně Ferrari. Svět se mění, musíme se [také] měnit," vysvětluje Parr.
O výkon se podle něj nemusíme obávat: KERS má být čtyřikrát výkonnější a pohonné jednotky "ze čtyř válců dostanou s přehledem přes 800 koní. Myslím, že budou znít fantasticky. Boxovou uličkou budou jezdit jen na elektřinu," dodává.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.