Jak si vedli mechanici týmů F1 během Velké ceny Malajsie? Kdo se z klasifikovaných pilotů v boxech zdržel nejméně a jaké strategie jim byly naordinovány?
Nejrychlejší zastávku Velké ceny Malajsie předvedli mechanici vítězného týmu, když Sebastiana Vettela v 25. kole odbavili za 3,4 sekundy. Pochvalu zaslouží i za práci na Webberově voze - průměr všech čtyř Australanových zastávek se vlezl pod 3,7 sec.
Bleskurychlí byli také u Mercedesu při přezouvání Michaela Schumachera a u McLarenu při práci na Buttonově voze. Průměr těchto zastávek činil 3,72, resp. 3,79 sec. Ferrari potřebuje v této oblasti zabrat: ani jednu zastávku nezvládli pod čtyři vteřiny, v případě Alonsa dokonce ani ne pod 4,7. Touto slabinou trpěla Scuderia i v minulém závodě.
Nejvíce času v boxech strávili pochopitelně piloti jedoucí na čtyři zastávky, vůbec nejvíce Alonso - více než 1:38 min. Nejkratší dobu tam strávil Jaime Alguersuari, sotva poloviční dobu - 46 vteřin. Největší rozdíl mezi piloty stavějícími třikrát byl mezi Schumacherem a Buemim - přes 13 sec.
V Sepangu jsme viděli rozmanité strategie: čtyři z klasifikovaných 17 pilotů zvolili pouze dvě zastávky, tři z nich stavěli čtyřikrát. Zbylých 10 pilotů se během závodu v boxech objevilo třikrát, jak předvídalo Pirelli.
Výjimečně všichni startovali na měkké sadě pneumatik a také během prvních zastávek si nechali nasadit opět měkkou, které byla o 1,2 sec rychlejší než ta tvrdší. Nejdelší první stint odjel Kobajaši s Glockem - 17 kol. Vůbec nejdelší úsek bez zastávky předvedli Sutil, Buemi a Alguersuari - posledních 24 kol, tj. 43 % závodu, ujel první jmenovaný na měkké, piloti Toro Rosso na tvrdší směsi.
Hamilton byl jediným pilotem, kterému třikrát mechanici během závodu nasadili tvrdší směs, na které také ujel nejdelší vzdálenost. Po kvalifikaci mu zbyla jediná použitelná směs, na té poslední, s níž zajel v sobotu své nejlepší kolo, musel startovat. Jeho poslední zastávka nebyla v plánu, protože se však často musel tvrdě bránit a vyjíždět mimo ideální stopu, rozhodl se 4 kola před cílem pro dodatečnou zastávku.
McLaren sice chtěl, aby na trati vydržel, podle Lewise by na tak sjetých pneumatikách do cíle nedojel. Že to na nich jinak šlo, dokázali Buemi s Alguersuarim, kteří na nich vydrželi ve stejné fázi závodu ještě o 9 kol déle.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.