Šéf stáje Mercedes, Ross Brawn, má ohledně předního křídla Red Bullu jasno. Bude potřeba okopírovat jejich systém vysokého zadního zavěšení, které umožňuje, aby vznikla výhoda předního křídla, které tak je níže u země než zadní část monopostu.
Poté, co FIA několikrát otestovala přední přítlačné křídlo stáje Red Bull a nikdy nezjistila porušení pravidel má Ross Brawn jasno. Týmy nejspíše nebudou mít na vybranou a budou muset přijít se stejným řešením větší světlé výšky na zadní nápravě. Tedy pokud se chtějí Red Bullu vyrovnat.
"Nařízení FIA říká, že karoserie musí být pevná," říká Brawn. "Jelikož ale vědí, že to v praxi není možné, jelikož se každá část nějakým způsobem hýbe, stanovili testy, které mají určit, co je v pořádku a co ne. A dokud těmi testy procházíte, tak je vše v pořádku a auto je legální.
Tyto testy se samozřejmě mění, přes zimu je FIA trochu upravila, ale Red Bull znovu prošel. Mají určitou filozofii vývoje vozu. To je nejspíše jeden z důvodů, proč mají před ostatními takovou výhodu. A pokud to tak opravdu je, pak se je musíme snažit co nejlépe napodobit. Samozřejmě musíme dávat pozor, aby náš vůz byl současně dost rychlý i aby prošel testy FIA."
Red Bull už velice pozorně sleduje i Eric Boullier, šéf Renaultu. Na základě pozorování pak zváží, jestli by se vývoj u Renaultu měl ubírat stejným směrem.
"Red Bull vyvíjí svůj vůz tak, že zadní část má větší světlou výšku. Oproti nim máme odlišnou filozofii. Stále je ale sledujeme, protože jsou momentálně nejrychlejším týmem v poli. Nemůžu teď ale říct, jestli se vydáme stejnou cestou jako oni nebo ne," řekl Boullier.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.