Šéf stáje Mercedes, Ross Brawn, má ohledně předního křídla Red Bullu jasno. Bude potřeba okopírovat jejich systém vysokého zadního zavěšení, které umožňuje, aby vznikla výhoda předního křídla, které tak je níže u země než zadní část monopostu.
Poté, co FIA několikrát otestovala přední přítlačné křídlo stáje Red Bull a nikdy nezjistila porušení pravidel má Ross Brawn jasno. Týmy nejspíše nebudou mít na vybranou a budou muset přijít se stejným řešením větší světlé výšky na zadní nápravě. Tedy pokud se chtějí Red Bullu vyrovnat.
"Nařízení FIA říká, že karoserie musí být pevná," říká Brawn. "Jelikož ale vědí, že to v praxi není možné, jelikož se každá část nějakým způsobem hýbe, stanovili testy, které mají určit, co je v pořádku a co ne. A dokud těmi testy procházíte, tak je vše v pořádku a auto je legální.
Tyto testy se samozřejmě mění, přes zimu je FIA trochu upravila, ale Red Bull znovu prošel. Mají určitou filozofii vývoje vozu. To je nejspíše jeden z důvodů, proč mají před ostatními takovou výhodu. A pokud to tak opravdu je, pak se je musíme snažit co nejlépe napodobit. Samozřejmě musíme dávat pozor, aby náš vůz byl současně dost rychlý i aby prošel testy FIA."
Red Bull už velice pozorně sleduje i Eric Boullier, šéf Renaultu. Na základě pozorování pak zváží, jestli by se vývoj u Renaultu měl ubírat stejným směrem.
"Red Bull vyvíjí svůj vůz tak, že zadní část má větší světlou výšku. Oproti nim máme odlišnou filozofii. Stále je ale sledujeme, protože jsou momentálně nejrychlejším týmem v poli. Nemůžu teď ale říct, jestli se vydáme stejnou cestou jako oni nebo ne," řekl Boullier.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.