Týmy budou muset od Red Bullu kopírovat

Mercedes
Mercedes, foto: Mercedes AMG F1 Team
Pavel Šašek 8. dubna 2011 18:39
Sdílej:

Šéf stáje Mercedes, Ross Brawn, má ohledně předního křídla Red Bullu jasno. Bude potřeba okopírovat jejich systém vysokého zadního zavěšení, které umožňuje, aby vznikla výhoda předního křídla, které tak je níže u země než zadní část monopostu.

Poté, co FIA několikrát otestovala přední přítlačné křídlo stáje Red Bull a nikdy nezjistila porušení pravidel má Ross Brawn jasno. Týmy nejspíše nebudou mít na vybranou a budou muset přijít se stejným řešením větší světlé výšky na zadní nápravě. Tedy pokud se chtějí Red Bullu vyrovnat.

"Nařízení FIA říká, že karoserie musí být pevná," říká Brawn. "Jelikož ale vědí, že to v praxi není možné, jelikož se každá část nějakým způsobem hýbe, stanovili testy, které mají určit, co je v pořádku a co ne. A dokud těmi testy procházíte, tak je vše v pořádku a auto je legální.

Tyto testy se samozřejmě mění, přes zimu je FIA trochu upravila, ale Red Bull znovu prošel. Mají určitou filozofii vývoje vozu. To je nejspíše jeden z důvodů, proč mají před ostatními takovou výhodu. A pokud to tak opravdu je, pak se je musíme snažit co nejlépe napodobit. Samozřejmě musíme dávat pozor, aby náš vůz byl současně dost rychlý i aby prošel testy FIA."

Red Bull už velice pozorně sleduje i Eric Boullier, šéf Renaultu. Na základě pozorování pak zváží, jestli by se vývoj u Renaultu měl ubírat stejným směrem.

"Red Bull vyvíjí svůj vůz tak, že zadní část má větší světlou výšku. Oproti nim máme odlišnou filozofii. Stále je ale sledujeme, protože jsou momentálně nejrychlejším týmem v poli. Nemůžu teď ale říct, jestli se vydáme stejnou cestou jako oni nebo ne," řekl Boullier.

Témata:
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.