Z Velké ceny Austrálie přivezl Vitajil Petrov vynikající třetí místo, ovšem zůstává realistou. Ví, že ke zopakování takového výsledku se bude muset hodně snažit.
Petrovův černozlatý Renault za sebou po celý závod držel vozy Ferrari i McLarenu, přesto si však Rus není jistý, jak na tom Renault doopravdy je. Už v Sepangu totiž vše může být jinak.
"Nevíme co od Sepangu očekávat," říká šestadvacetiletý Rus. "Narozdíl od Melbourne jde o permanentní okruh. Stupně vítězů nebudou snadným cílem, protože Red Bull, Ferrari i McLaren mají rychlá auta. Ale kdo ví, možná s pomocí vhodné strategie zajedeme výsledek podobný tomu z Austrálie. Nezatracoval bych ani Mercedes, i když se jim v Melbourne moc nedařilo."
Petrov je navíc velice kritický ohledně používání systému DRS. Podle pravidel se smí během tréninků a kvalifikace použít kdykoliv, ale podle Petrova to akorát zvyšuje pravděpodobnost, že se někdo dostane do hodin, jako v Melbourne Adrian Sutil.
"V zatáčkách číslo 5 a 12 bude používání DRS asi trochu nebezpečné. Vlastně ani nevím, proč jezdíme s tímto systémem i kvalifikaci, nevidím k tomu jediný důvod."
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.