Z Velké ceny Austrálie přivezl Vitajil Petrov vynikající třetí místo, ovšem zůstává realistou. Ví, že ke zopakování takového výsledku se bude muset hodně snažit.
Petrovův černozlatý Renault za sebou po celý závod držel vozy Ferrari i McLarenu, přesto si však Rus není jistý, jak na tom Renault doopravdy je. Už v Sepangu totiž vše může být jinak.
"Nevíme co od Sepangu očekávat," říká šestadvacetiletý Rus. "Narozdíl od Melbourne jde o permanentní okruh. Stupně vítězů nebudou snadným cílem, protože Red Bull, Ferrari i McLaren mají rychlá auta. Ale kdo ví, možná s pomocí vhodné strategie zajedeme výsledek podobný tomu z Austrálie. Nezatracoval bych ani Mercedes, i když se jim v Melbourne moc nedařilo."
Petrov je navíc velice kritický ohledně používání systému DRS. Podle pravidel se smí během tréninků a kvalifikace použít kdykoliv, ale podle Petrova to akorát zvyšuje pravděpodobnost, že se někdo dostane do hodin, jako v Melbourne Adrian Sutil.
"V zatáčkách číslo 5 a 12 bude používání DRS asi trochu nebezpečné. Vlastně ani nevím, proč jezdíme s tímto systémem i kvalifikaci, nevidím k tomu jediný důvod."
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace