Trať Silverstone má nové zázemí a konečně tak byly dokončeny úpravy, které by měly oblíbený okruh znovu dostat mezi nejlepší na světě.
Trať doznala změn už v loňském roce, kdy byl vybudován nový sektor, který je za zatáčkou Abbey. Nyní jdou šéfové okruhu ještě dál a chtějí mít tu nejlepší trať na světě.
Úpravy stály 27 milionů liber a zahrnují nové boxy a paddock, které jsou vybudovány na rovince mezi zatáčkami Club a Abbey. Okruh bude nově měřit 5,9 km a oficiálně bude otevřen 17. května. Paddock má celkově 16 500 metrů čtverečních a je o 30% větší než starý paddock.
"Chceme, aby byl okruh Silverstone světovou jedničkou," říká generální manažer okruhu, Richard Phillips. "Nové zázemí přinese zkvalitnění požitku pro diváky. Snažíme se pro ně vytvořit co nejlepší podmínky. Nechceme, aby se nudili. Prostě chceme, aby během závodního víkendu prožili tři dny plné zábavy. Nyní by měli mít lepší výhled na trať.
Novinkou je Rádio Silverstone, které spustíme tento měsíc a které bude pomocí internetu celosvětově přenášeno všem zájemcům. Bude se v něm mluvit hlavně o motorsportu a událostech na okruhu. Bereme to velice vážně."
Vizualizace nových boxů, nějak takto budou od letoška vypadat
Podle Phillipse bude velice důležité dostat na okruh více fanoušků. "Budeme se snažit přilákat více lidí než v minulosti. Zázraky se nedějí přes noc, ale když bude někdo chtít přijít a užít si, bude se moct spolehnout na Silverstone."
S tím, že okruh Silverstone bude nyní konkurencí pro nejlepší okruhy světa, souhlasí i Christian Horner, šéf Red Bullu.
"Je to fantastické," řekl Horner. "Díky úpravám se Silverstone zařadí mezi nejlepší okruhy na světě. To, co zde bylo vybudováno během tak krátké doby je prostě ohromující. Okruh byl v minulosti často kritizován, ale úpravy mu daly nový rozměr. Okruh si to zaslouží, protože je pro britský motorsport velice významný. Je známo, že okruh často kritizoval především Bernie Ecclestone, i to nejspíše přimělo majitele okruhu ke změnám. Podle toho, co jsem dnes viděl, bude Velká cena Británie prostě skvělá."
Silverstone je jedním z tradičních hostitelů Formule 1. První závod královny motorsportu se jel právě zde, v roce 1950. Okruh během své historie prodělal již 9 úprav, včetně té současné. Je to nejrazantnější zásah do okruhu od roku 1991, kdy byla trať prodloužena, zpomalena a vyskytla se například slavná esíčka Becketts. Po dlouhou dobu se v pořádání VC střídal s okruhem Brands Hatch, od roku 1987 se zde však jezdí nepřetržitě. Od loňské sezony měla být VC pořádána v Donningtonu, ovšem ten situaci finančně nezvládl a proto zůstala VC Velké Británie i nadále v Silverstone.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.