Který tým byl nejrychlejší při přezouvání svých vozů v boxech? Jaké týmy volily strategie a směsi během Velké ceny Austrálie?
Vůbec nejkratší dobu se v boxech zdržel Sergio Pérez, který všechny překvapil jedinou zastávkou. Sám mladý Mexičan uvedl, že to původně nebylo v plánu, ale když viděli, jak pneumatiky drží, rozhodli se upravit strategii.
Absolutně nejrychlejší zastávky předváděl v Melbourne Red Bull: ve 14. kole přezul Sebastiana Vettela za 3,3 vteřiny, stejně tak Marka Webbera ve 26. kole. Nejblíže jim byl McLaren v případě první zastávky Jensona Buttona v 19. kole krátce poté, co si v 17. odpykal penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou (drive-through penalty).
U strategií krom Sauberu volilo 11 z klasifikovaných pilotů (mezi něž jsem započítal i Buttona, naopak jsem vyřadil Glocka, který stál více než 9 min v boxech) dvě zastávky, pouze 4 piloti zavítali v průběhu závodu v Melbourne k mechanikům třikrát, z toho oba jezdci Ferrari.
Dvouzastávkové strategie počítaly s prvním přezutím průměrně v 16. kole, další plánovali o 21 kol později, přičemž do konce závodu jim zůstala stejná část - 21 kol.
Kromě Péreze a Sutila startovali všichni piloti na měkčí směsi, na poslední stint si většina (56 %) nechávala tvrdší sadu. Blíže můžete taktiku prozkoumat z tabulky níže.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.