Který tým byl nejrychlejší při přezouvání svých vozů v boxech? Jaké týmy volily strategie a směsi během Velké ceny Austrálie?
Vůbec nejkratší dobu se v boxech zdržel Sergio Pérez, který všechny překvapil jedinou zastávkou. Sám mladý Mexičan uvedl, že to původně nebylo v plánu, ale když viděli, jak pneumatiky drží, rozhodli se upravit strategii.
Absolutně nejrychlejší zastávky předváděl v Melbourne Red Bull: ve 14. kole přezul Sebastiana Vettela za 3,3 vteřiny, stejně tak Marka Webbera ve 26. kole. Nejblíže jim byl McLaren v případě první zastávky Jensona Buttona v 19. kole krátce poté, co si v 17. odpykal penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou (drive-through penalty).
U strategií krom Sauberu volilo 11 z klasifikovaných pilotů (mezi něž jsem započítal i Buttona, naopak jsem vyřadil Glocka, který stál více než 9 min v boxech) dvě zastávky, pouze 4 piloti zavítali v průběhu závodu v Melbourne k mechanikům třikrát, z toho oba jezdci Ferrari.
Dvouzastávkové strategie počítaly s prvním přezutím průměrně v 16. kole, další plánovali o 21 kol později, přičemž do konce závodu jim zůstala stejná část - 21 kol.
Kromě Péreze a Sutila startovali všichni piloti na měkčí směsi, na poslední stint si většina (56 %) nechávala tvrdší sadu. Blíže můžete taktiku prozkoumat z tabulky níže.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.