Lewis Hamilton po dnešních jízdách uvádí, že tým musí hodně zabrat, aby mohl letos bojovat o titul. Monopost MP4-26 na to zatím podle něj není připravený.
"Jestli věřím, že mám momentálně auto schopné vyhrát světový šampionát? Ne. Nemám," odpověděl dnes otevřeně novinářům. "Ale to neznamená, že se z něj nestane auto, které by nemohlo vyhrát šampionát."
"S vylepšeními, která ode dneška máme, se to může zlepšovat, pokud budeme vývoj tlačit správným směrem. Nové věci, které připravujeme pro několik závodů, nám snad umožní snížit ztrátu a bojovat o vítězství.
Pokud v prvních závodech nasbíráme dost bodů, pak nebudeme na míle daleko. Pokud například budeme mezi pěti nejrychlejšími v prvních třech či čtyřech závodech, získáme ty body a pokud pak budeme mít auto schopné vítězit, pak to stále bude možné. Takže zatím tento rok definitivně neodepisuji. Stále je o co hrát," uvádí Hamilton. Aby ne, když sezóna ještě ani nezačala!
"Nedělám si starosti, protože už nějakou dobu závodím. Kdyby se tedy měl jet závod zítra, sednu do auta a pojedu, to není problém. Můžu se kvalifikovat, odjet tréninky, žádný problém. Jak dlouho ale může ten stroj jezdit z hlediska spolehlivosti a skutečné rychlosti, to je pro nás neznámou, protože během doby, kterou jsme měli, jsme nebyli schopni získat z věcí maximum.
Není to ničí chyba, jen problémy, které zažíváte během testování - a toto je testování, o tom to je: nalézt vaše slabiny, abyste na nich mohli pracovat a opravit je. Soustředíme se na ně, určitě však máme několik problémů, které není jednoduché tak snadno opravit, jak jsme doufali."
Pilot McLarenu dnes nebyl opět schopen ujet kvůli problémům vzdálenost závodů. Věří ale, že připravovaná vylepšení jim pomohou: "Byl to těžký den v tom, že jsme neujeli dostatečný počet kilometrů. Přijel jsem zde a doufal jsem, že ujedu více kol - stovku kol a závodní vzdálenost.
V tomto období obvykle zkoušíme zastávky a jednu či dvě závodní simulace denně, ale tomu jsme se ani nepřiblížili. Takže to dnes bylo jako na houpačce, nebyl to pro nás skvělý den, ale v tom, jak se auto chovalo, to bylo zlepšení díky některým novým dílům, které máme. Takže alespoň něco pozitivního, není vše jen negativní."
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.