Šéf McLarenu Martin Whitmarsh viní z nedostatku předjíždění konfiguraci okruhů. K čemu je spektakulární podívaná na pohádkové prostředí v Abú Zabí, když tento okruh nabízí nudné závodění?
:Na letištním okruhu jako je Cleveland, kde jsou široké zatáčky s více než jednou možnou stopou, byste viděli, jak je to snadné," říká Whitmarsh v rozhovoru pro Motor Sport.
"Když přijedete do Abú Zabí a vidíte, kolik peněz se tam proinvestovalo, pak máte špatné svědomí, když kritizujete okruh - je přece dobré, když lidé investují tolik peněz do sportu, který milujeme.
Na druhé straně můžete jen zaplakat nad promarněnou příležitost, když je jedna z nejdelších rovinek ve Formuli 1 zakončena šikanou, v níž je možná pouze jedna stopa, protože v tomto případě je předjíždění nevyhnutelně obtížné."
Z Velké ceny Kanady 2010
Šéf McLarenu krátce informuje o výsledcích analýzy předjížděcích manévrů: "Pokud detailně analyzujete předjíždění v uplynulých pěti letech, vyplyne z toho, že se 90 % skutečných předjížděcích manévrů odehrálo ve 12 zatáčkách. Nejedná se pouze o zatáčky, v nichž dochází k samotnému předjetí, ale také o zatáčky, které jim předcházejí.
Dobrým příkladem je Brazílie. Zázemí je katastrofální, ale závody jsou fantastické. Naproti tomu v Abú Zabí máme fantastické zázemí, ale přestože hostí finále šampionátu, každý kvůli povaze okruhu očekává jen průměrné závody.
Když začínáte budovat okruh v poušti bez zjevných stavebních a finančních omezení, pak je škoda, že nejdeme jednodušší cestou a neokopírujeme některé z nejskvělejších zatáček na světě," kritizuje Whitmarsh nové okruhy v kalendáři.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.