Whitmarsh z nedostatku předjíždění viní okruhy

McLaren
McLaren, foto: McLaren
PH 7. března 2011 08:25
Sdílej:

Šéf McLarenu Martin Whitmarsh viní z nedostatku předjíždění konfiguraci okruhů. K čemu je spektakulární podívaná na pohádkové prostředí v Abú Zabí, když tento okruh nabízí nudné závodění?

:Na letištním okruhu jako je Cleveland, kde jsou široké zatáčky s více než jednou možnou stopou, byste viděli, jak je to snadné," říká Whitmarsh v rozhovoru pro Motor Sport.

"Když přijedete do Abú Zabí a vidíte, kolik peněz se tam proinvestovalo, pak máte špatné svědomí, když kritizujete okruh - je přece dobré, když lidé investují tolik peněz do sportu, který milujeme.

Na druhé straně můžete jen zaplakat nad promarněnou příležitost, když je jedna z nejdelších rovinek ve Formuli 1 zakončena šikanou, v níž je možná pouze jedna stopa, protože v tomto případě je předjíždění nevyhnutelně obtížné."

Z Velké ceny Kanady 2010

Šéf McLarenu krátce informuje o výsledcích analýzy předjížděcích manévrů: "Pokud detailně analyzujete předjíždění v uplynulých pěti letech, vyplyne z toho, že se 90 % skutečných předjížděcích manévrů odehrálo ve 12 zatáčkách. Nejedná se pouze o zatáčky, v nichž dochází k samotnému předjetí, ale také o zatáčky, které jim předcházejí.

Dobrým příkladem je Brazílie. Zázemí je katastrofální, ale závody jsou fantastické. Naproti tomu v Abú Zabí máme fantastické zázemí, ale přestože hostí finále šampionátu, každý kvůli povaze okruhu očekává jen průměrné závody.

Když začínáte budovat okruh v poušti bez zjevných stavebních a finančních omezení, pak je škoda, že nejdeme jednodušší cestou a neokopírujeme některé z nejskvělejších zatáček na světě," kritizuje Whitmarsh nové okruhy v kalendáři.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.