Šéf McLarenu Martin Whitmarsh viní z nedostatku předjíždění konfiguraci okruhů. K čemu je spektakulární podívaná na pohádkové prostředí v Abú Zabí, když tento okruh nabízí nudné závodění?
:Na letištním okruhu jako je Cleveland, kde jsou široké zatáčky s více než jednou možnou stopou, byste viděli, jak je to snadné," říká Whitmarsh v rozhovoru pro Motor Sport.
"Když přijedete do Abú Zabí a vidíte, kolik peněz se tam proinvestovalo, pak máte špatné svědomí, když kritizujete okruh - je přece dobré, když lidé investují tolik peněz do sportu, který milujeme.
Na druhé straně můžete jen zaplakat nad promarněnou příležitost, když je jedna z nejdelších rovinek ve Formuli 1 zakončena šikanou, v níž je možná pouze jedna stopa, protože v tomto případě je předjíždění nevyhnutelně obtížné."
Z Velké ceny Kanady 2010
Šéf McLarenu krátce informuje o výsledcích analýzy předjížděcích manévrů: "Pokud detailně analyzujete předjíždění v uplynulých pěti letech, vyplyne z toho, že se 90 % skutečných předjížděcích manévrů odehrálo ve 12 zatáčkách. Nejedná se pouze o zatáčky, v nichž dochází k samotnému předjetí, ale také o zatáčky, které jim předcházejí.
Dobrým příkladem je Brazílie. Zázemí je katastrofální, ale závody jsou fantastické. Naproti tomu v Abú Zabí máme fantastické zázemí, ale přestože hostí finále šampionátu, každý kvůli povaze okruhu očekává jen průměrné závody.
Když začínáte budovat okruh v poušti bez zjevných stavebních a finančních omezení, pak je škoda, že nejdeme jednodušší cestou a neokopírujeme některé z nejskvělejších zatáček na světě," kritizuje Whitmarsh nové okruhy v kalendáři.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.