Šéf McLarenu Martin Whitmarsh viní z nedostatku předjíždění konfiguraci okruhů. K čemu je spektakulární podívaná na pohádkové prostředí v Abú Zabí, když tento okruh nabízí nudné závodění?
:Na letištním okruhu jako je Cleveland, kde jsou široké zatáčky s více než jednou možnou stopou, byste viděli, jak je to snadné," říká Whitmarsh v rozhovoru pro Motor Sport.
"Když přijedete do Abú Zabí a vidíte, kolik peněz se tam proinvestovalo, pak máte špatné svědomí, když kritizujete okruh - je přece dobré, když lidé investují tolik peněz do sportu, který milujeme.
Na druhé straně můžete jen zaplakat nad promarněnou příležitost, když je jedna z nejdelších rovinek ve Formuli 1 zakončena šikanou, v níž je možná pouze jedna stopa, protože v tomto případě je předjíždění nevyhnutelně obtížné."
Z Velké ceny Kanady 2010
Šéf McLarenu krátce informuje o výsledcích analýzy předjížděcích manévrů: "Pokud detailně analyzujete předjíždění v uplynulých pěti letech, vyplyne z toho, že se 90 % skutečných předjížděcích manévrů odehrálo ve 12 zatáčkách. Nejedná se pouze o zatáčky, v nichž dochází k samotnému předjetí, ale také o zatáčky, které jim předcházejí.
Dobrým příkladem je Brazílie. Zázemí je katastrofální, ale závody jsou fantastické. Naproti tomu v Abú Zabí máme fantastické zázemí, ale přestože hostí finále šampionátu, každý kvůli povaze okruhu očekává jen průměrné závody.
Když začínáte budovat okruh v poušti bez zjevných stavebních a finančních omezení, pak je škoda, že nejdeme jednodušší cestou a neokopírujeme některé z nejskvělejších zatáček na světě," kritizuje Whitmarsh nové okruhy v kalendáři.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.