Martin Whitmarsh má za to, že je Kimi velmi podceňovaným pilotem. Šéf McLarenu také odhalil, že zhruba před rokem to byl právě Kimi, kdo málem získal druhý kokpit McLarenu.
Ve Formuli 1 Räikkönen vždy platil za plnokrevného závodníka. Například legendární Stirling Moss Fina označil za nejrychlejšího pilota vůbec. Jenže na jeho hlavu se snášela také kritika. Kimiho zpětná vazba nebyla podle mnoha příliš dobrá a také se mu vytýkalo, že nedokáže využít potenciál týmu.
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh si myslí, že lidé Kimimu křivdí a podceňují ho: „Jsem velký fanoušek Kimiho a nebojím se to otevřeně přiznat. Myslím, že je podceňovaný. Ne v otázce rychlosti, to každý ví, jak je Kimi rychlý, ale spíše v tom, že málo kdo ví, jak chytrý Kimi je. Také jeho zpětná vazba inženýrům je na velmi vysoké úrovni.“
„Vyhrál jedno mistrovství, ale já si myslím, že toho mohl dosáhnout mnohem víc,“ říká Martin. Také přiznal, že svého dlouholetého pilota snažil před rokem získat do McLarenu zpět: „Před minulou sezonou jsme vedli jednání. Ta byla iniciována z mé strany. Přišel jsem za ním a měl o jeho služby zájem. Já jsem s Kimim vycházel vždy velmi dobře, byla by to skvělá výzva, kdybychom ho měli zpět v týmu.“
„Naše jednání již byla v docela pokročilém stádiu. Nakonec to ale nevyšlo, protože jsem zjistil, že je volný i Jenson. Učinil jsem Buttonovi nabídku, kterou překvapivě přijal. To mě velmi těší.“
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.