Nelson Piquet, jr. přiznává, že má dveře do Formule 1 zavřené. Jeho kariéra v ní skončila po roce a půl, když ho z týmu Flavio Briatore vyhodil po odhalení singapurského skandálu "Crashgate."
Pětadvacetiletý Piquet pro O Estado de S. Paulo uvedl, že se tehdy snažil v F1 udržet. "Hovořil jsem s chlápkem, který koupil Toyotu," odkazuje na Srba Zorana Stefanoviče, který se pokusil založit tým po odkoupení některých částí Toyoty po jejím odchodu z F1.
"Bernie mi také pomáhal. Vedl jsem s ním [Stefanovičem] rozhovory až do nového roku, myslel jsem si, že je seriózní. Bylo to poté, co jsem si řekl: 'OK, už jsem dostatečně realistický.' Mým snem nebylo být pouze součástí F1 kvůli jejímu kouzlu - chtěl jsem to dělat správně a stát se šampionem. To se nestalo," odhaluje mladý Piquet.
Jak to vidí se svým návratem do F1? "To je velmi složité, i pro takového chlapa, jako je Michael Schumacher. Není tak jednoduché na to myslet. Chci se vrátit a čelit hloupým řečem a politikaření? Ne. F1 je parádní, když jí sledujete v televizi, nyní však myslím pouze na NASCAR."
Měl Alonso podle něj podíl na tehdejším skandálu v Singapuru? "Ne. To, co se stalo, nebyla jeho chyba."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.