Hospodářské výsledky mateřského Protonu velmi negativně ovlivňuje nákladná realizace plánů Danyho Bahara, vůdčí osobnosti skupiny Lotus. Akcie Protonu se po oznámení ztráty ve výši 19,6 mil. dolarů za třetí čtvrtletí roku 2010 propadly na čtrnáctiměsíční minimum.
V listu The Star analytická společnost OSK Research z většiny současných problémů Protonu viní právě skupinu Lotus. Ta od letošní sezóny figuruje jako hlavní sponzor závodního týmu Renaultu. Tento nápad Danyho Bahara sebral malajské automobilce Proton šanci na dosažení zisku. Její výsledky mohou být napjaté i v dalších letech.
Analytici z OSK Research uvádějí: "Vedení znova zdůraznilo, že v krátkodobém až střednědobém horizontu čekají Proton další výdaje související s restrukturalizací Lotusu, což zahrnuje marketingové náklady včetně výpadu do F1, ve výši 15 - 20 mil. ringitů [87 - 116 mil. Kč] ročně. Během několika následujících let si plán obchodní transformace Lotusu, výzkum a vývoj vyžádají průměrné kapitálové výdaje ve výší 800 mil. - 1 miliardy ringitů [4,6 - 5,8 mld. Kč], přičemž budou financovány převážně úvěry."
Ve Formuli 1 bude Group Lotus v letošní sezóně reprezentovat také Nick Heidfeld
Poradce Protonu Mahathir Mohamed připustil, že potřeba restrukturalizace skupiny Lotus sehrála svou roli ve čtvrtletní ztrátě společnosti, podle něj však budou stále schopni dosáhnout za rok zisk.
"Proton nehospodaří se ztrátou," řekl pro agenturu Bernama. "V podstatě je ziskový, zisk byl ale umazán ztrátami Lotusu. Než podstoupíme restrukturalizaci, ztrátám se rozhodně nevyhneme."
(Tip: Jak se vede konkurenčnímu týmu Lotus? Více informací zde).
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.