Hospodářské výsledky mateřského Protonu velmi negativně ovlivňuje nákladná realizace plánů Danyho Bahara, vůdčí osobnosti skupiny Lotus. Akcie Protonu se po oznámení ztráty ve výši 19,6 mil. dolarů za třetí čtvrtletí roku 2010 propadly na čtrnáctiměsíční minimum.
V listu The Star analytická společnost OSK Research z většiny současných problémů Protonu viní právě skupinu Lotus. Ta od letošní sezóny figuruje jako hlavní sponzor závodního týmu Renaultu. Tento nápad Danyho Bahara sebral malajské automobilce Proton šanci na dosažení zisku. Její výsledky mohou být napjaté i v dalších letech.
Analytici z OSK Research uvádějí: "Vedení znova zdůraznilo, že v krátkodobém až střednědobém horizontu čekají Proton další výdaje související s restrukturalizací Lotusu, což zahrnuje marketingové náklady včetně výpadu do F1, ve výši 15 - 20 mil. ringitů [87 - 116 mil. Kč] ročně. Během několika následujících let si plán obchodní transformace Lotusu, výzkum a vývoj vyžádají průměrné kapitálové výdaje ve výší 800 mil. - 1 miliardy ringitů [4,6 - 5,8 mld. Kč], přičemž budou financovány převážně úvěry."
Ve Formuli 1 bude Group Lotus v letošní sezóně reprezentovat také Nick Heidfeld
Poradce Protonu Mahathir Mohamed připustil, že potřeba restrukturalizace skupiny Lotus sehrála svou roli ve čtvrtletní ztrátě společnosti, podle něj však budou stále schopni dosáhnout za rok zisk.
"Proton nehospodaří se ztrátou," řekl pro agenturu Bernama. "V podstatě je ziskový, zisk byl ale umazán ztrátami Lotusu. Než podstoupíme restrukturalizaci, ztrátám se rozhodně nevyhneme."
(Tip: Jak se vede konkurenčnímu týmu Lotus? Více informací zde).
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.