Šéf HRT Colin Kolles nevidí důvod, proč by jeho tým měl zaostávat za loňskými nováčky - Lotusem a Virginem. Věří, že jejich nový vůz F111 bude moderním vozem odpovídajícím současným designovým trendům v F1.
Hispania s novým vozem F111 ještě neujela ani kilometr, pouze ukázala pár renderovaných obrázků. Na jeho stavbu dohlíží bývalý člen týmů Williams, BAR, Honda a Red Bullu - Geoff Willis, Kollesova tajná zbraň. Auto před dvěma týdny prošlo crash-testy FIA a blíží se dokončení.
"Na voze pracují zkušení lidé. Určitě jsme neprožili optimální zimu, ale máme úplně nové auto. Budeme na něm pracovat a zkusíme je vylepšit," uvádí Kolles v rozhovoru poskytnutém Autosportu.
"Auto nevypadá nikterak špatně - vypadá jako moderní vůz F1. Uvidíme, jak na tom jsme, momentálně to nedokážu říct. Myslím, že na tom budeme výkonnostně lépe než minulý rok, takové máme v této fázi náznaky.
Musíme čelit realitě. Není to jen o tom, mít nové auto. Musíme vědět, co si s ním počít v budoucnu. Myslím, že máme stanovený dobrý CFD program, velmi silný. Uvidíme, jak na tom budeme. Musíte mít efektivní vývojový program.
Jednou věcí, která mě loni překvapila, bylo to, že se ztráta se stále stejným vozem snižovala a ne zvyšovala. Nedokážu to vysvětlit. Možná naši piloti jezdili lépe. To je fakt, můžete se podívat na to, jak se snižovala procenta, o kolik jsme byli pomalejší.
Myslím, že pokud budeme mít čas a vhodný program, Lotus pro nás nebude problém. Ani Virgin. Protože věřím lidem, které máme, a také množství lidí, které máme. Nemám vůbec obavy," dodává směle šéf HRT.
Připustil, že na tom nejsou finančně nejlépe, ale podle něj v paddocku existují týmy, které jsou na tom hůře než oni: "Myslím, že ostatní týmy mají větší problémy než my, to zaprvé. Nevím, proč dostáváme pořád tutéž otázku. Budu se opakovat: myslím, že z pohledu rozpočtu, požadavků na rozpočet, dluhů atd. jsme ve velmi dobrém stavu ve srovnání s jinými. Naší hlavní strategií je dlouhodobé působení v F1."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.