Soukromý jezdec Citroënu, Kimi Räikkönen, je potěšen startem do sezony. Fin ale vidí určité rezervy ve svém rozpisu.
Bývalý mistr světa F1, Kimi Räikkönen, odstartoval před týdnem a něco do své druhé sezony v MS WRC. Fin získal ve Švédsku umístění v TOP10, konkrétně 8. místo, za což získal 4 body do tabulky jezdců. Takový začátek Kimiho potěšil. Bývalý jezdec McLarenu nebo Ferrari v F1 však ví o jistých slabinách: rozpisu.
„Ano, na rozpis se budeme muset v budoucnu více koncentrovat. Není příliš mnoho míst, kde by byl náš rozpis až tak nepřesný, ale pokaždé po prvních průjezdech jednotlivými zkouškami ho musíme opravovat. Když máte chybu v poznámkách, tak velmi lehce neudržíte auto na trati. Práce s rozpisem je rozhodně velká výzva,“ řekl Kimi.
„Každopádně mě závodění opět hrozně bavilo. Neměli jsme žádné problémy a jezdcům vepředu jsme se dokázali o kousek přiblížit. I přes velmi složité povětrnostní podmínky, které ve Švédsku panovaly, to pro nás byla velmi jednoduchá rally. Před Švédskem jsme testovali pouze jeden den, takže je toho stále dost, co se musíme naučit.“
Kimi na trati Švédské rally s novým Citroënem DS3 WRC
„Nové auto se chová dobře. Po prvním závodu má každý z nového vozu určitý dojem. Pro mě bylo důležité získat ve Švédsku co možná nejvíc zkušeností a zlepšit se oproti loňsku. Byl to dobrý start do sezony. Další soutěží v našem programu je Portugalsko. Předtím nás ale ještě čeká šotolinový test. Musíme si na vůz na tomto povrchu rychle zvyknout,“ zakončil Kimi.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.