Renault F1 dnes potvrdil, že v závodech letošní sezóny nahradí zraněného Roberta Kubicu Nick Heidfeld. Své zaměstnanecké povinnosti ve voze si začne plnit již od pátku, kdy začínají testy v Barceloně.
Angažmá Nicka Heidfelda po dobrých výkonech během testování v Jerezu není překvapivé. Německý pilot se do práce dostaví již tento týden v Barceloně, kde bude testovat s vozem Renault R31 v pátek a v pondělí.
"Do Formule 1 bych se byl býval vrátil raději za jiných okolností, jsem však hrdý na tuto šanci, která mi byla poskytnuta. Vše se seběhlo tak rychle, byl jsem ale velmi dojat tím, co jsem zatím viděl - mám na mysli zařízení a horlivost lidí v Enstone.
Testování minulý týden v Jerezu jsem si opravdu užil a docela jsem se dobře seznámil s kluky na trati. Mám dobrý cit pro vůz, který je celkem inovativní. Jsem extrémně motivovaný, už se nemůžu dočkat začátku sezóny," uvádí šťastný Heidfeld.
Heidfeld bude závodit po boku Vitalije Petrova, dokud se Kubica nezotaví ze zranění, která utrpěl v rally.
"Tým prožil pár velmi obtížných týdnů a my jsme museli rychle reagovat. Dali jsme Nickovi šanci v Jerezu minulý týden a on na nás opravdu udělal dojem. Je rychlý, zkušený a technicky velmi silný ve své zpětné vazbě a porozumění vozu," komentuje novou dohodu šéf týmu Eric Boullier.
"Vždy jsme tvrdili, že prioritou je mít zkušeného pilota ve voze a cítíme, že on je ideálním mužem pro tuto práci. Je nám potěšením přivítat Nicka v týmu a těšíme se s ním a s Vitalijem na silný start do sezóny v Bahrajnu."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.