Renault F1 dnes potvrdil, že v závodech letošní sezóny nahradí zraněného Roberta Kubicu Nick Heidfeld. Své zaměstnanecké povinnosti ve voze si začne plnit již od pátku, kdy začínají testy v Barceloně.
Angažmá Nicka Heidfelda po dobrých výkonech během testování v Jerezu není překvapivé. Německý pilot se do práce dostaví již tento týden v Barceloně, kde bude testovat s vozem Renault R31 v pátek a v pondělí.
"Do Formule 1 bych se byl býval vrátil raději za jiných okolností, jsem však hrdý na tuto šanci, která mi byla poskytnuta. Vše se seběhlo tak rychle, byl jsem ale velmi dojat tím, co jsem zatím viděl - mám na mysli zařízení a horlivost lidí v Enstone.
Testování minulý týden v Jerezu jsem si opravdu užil a docela jsem se dobře seznámil s kluky na trati. Mám dobrý cit pro vůz, který je celkem inovativní. Jsem extrémně motivovaný, už se nemůžu dočkat začátku sezóny," uvádí šťastný Heidfeld.
Heidfeld bude závodit po boku Vitalije Petrova, dokud se Kubica nezotaví ze zranění, která utrpěl v rally.
"Tým prožil pár velmi obtížných týdnů a my jsme museli rychle reagovat. Dali jsme Nickovi šanci v Jerezu minulý týden a on na nás opravdu udělal dojem. Je rychlý, zkušený a technicky velmi silný ve své zpětné vazbě a porozumění vozu," komentuje novou dohodu šéf týmu Eric Boullier.
"Vždy jsme tvrdili, že prioritou je mít zkušeného pilota ve voze a cítíme, že on je ideálním mužem pro tuto práci. Je nám potěšením přivítat Nicka v týmu a těšíme se s ním a s Vitalijem na silný start do sezóny v Bahrajnu."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.