Předjíždění v letošní sezóně bude podle Fernanda Alonsa navzdory novým pravidlům týkajícím se používání nastavitelného zadního křídla stejně obtížné, jako minulý rok.
Piloti tuto novinku budou moci v závodech využívat pouze 600 m před koncem nejdelší rovinky, nebudou-li navíc ztrácet na vůz před sebou více než jenu vteřinu. Někteří měli obavy o to, aby předjížděcích manévrů nebylo příliš, podle Fernanda Alonsa to však stále nebude jednoduché dostat se před soupeře.
"Pokud je vůz před vámi pouze o desetinu pomaleji než vy, pak nastavitelné zadní křídlo nebude stačit," uvedl Alonso pro Gazzettu dello Sport.
"Může být užitečné při předjíždění vozu, který je o jednu či dvě vteřiny pomalejší. Záměrem nových pravidel je možná usnadnit předjíždění, aby nebyl zničen závod nemožností předjet mnohem pomalejší vozy, jak se to stalo například mě s Petrovem v Abú Zabí. Předjíždění mezi jezdci na čele bude obtížné i v roce 2011," dodává pilot Ferrari.
S tím v podstatě souhlasí i technický ředitel Williamsu Sam Michael: "Nemyslím si, že by [vzdálenost 600 m] byla moc efektivní. Musela by být podstatně delší."
"Aby byla efektivní, musela by jí představovat celá rovinka. Záleží však na tom, co chcete udělat. Jestli chcete umožnit předjížděcí manévr, který je nyní nemožný, pak to bude stačit. Nemyslím si ale, že se někdy dostanete do pozice, kdy se budou lidé jednoduše prohánět kolem, tak silné to zas není," cituje Michaela Autosport.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.