Předjíždění v letošní sezóně bude podle Fernanda Alonsa navzdory novým pravidlům týkajícím se používání nastavitelného zadního křídla stejně obtížné, jako minulý rok.
Piloti tuto novinku budou moci v závodech využívat pouze 600 m před koncem nejdelší rovinky, nebudou-li navíc ztrácet na vůz před sebou více než jenu vteřinu. Někteří měli obavy o to, aby předjížděcích manévrů nebylo příliš, podle Fernanda Alonsa to však stále nebude jednoduché dostat se před soupeře.
"Pokud je vůz před vámi pouze o desetinu pomaleji než vy, pak nastavitelné zadní křídlo nebude stačit," uvedl Alonso pro Gazzettu dello Sport.
"Může být užitečné při předjíždění vozu, který je o jednu či dvě vteřiny pomalejší. Záměrem nových pravidel je možná usnadnit předjíždění, aby nebyl zničen závod nemožností předjet mnohem pomalejší vozy, jak se to stalo například mě s Petrovem v Abú Zabí. Předjíždění mezi jezdci na čele bude obtížné i v roce 2011," dodává pilot Ferrari.
S tím v podstatě souhlasí i technický ředitel Williamsu Sam Michael: "Nemyslím si, že by [vzdálenost 600 m] byla moc efektivní. Musela by být podstatně delší."
"Aby byla efektivní, musela by jí představovat celá rovinka. Záleží však na tom, co chcete udělat. Jestli chcete umožnit předjížděcí manévr, který je nyní nemožný, pak to bude stačit. Nemyslím si ale, že se někdy dostanete do pozice, kdy se budou lidé jednoduše prohánět kolem, tak silné to zas není," cituje Michaela Autosport.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.