Alonso: Předjíždění bude letos stejně obtížné

Ferrari
Ferrari, foto: Scuderia Ferrari
PH 14. února 2011 13:35
Sdílej:

Předjíždění v letošní sezóně bude podle Fernanda Alonsa navzdory novým pravidlům týkajícím se používání nastavitelného zadního křídla stejně obtížné, jako minulý rok.

Piloti tuto novinku budou moci v závodech využívat pouze 600 m před koncem nejdelší rovinky, nebudou-li navíc ztrácet na vůz před sebou více než jenu vteřinu. Někteří měli obavy o to, aby předjížděcích manévrů nebylo příliš, podle Fernanda Alonsa to však stále nebude jednoduché dostat se před soupeře.

"Pokud je vůz před vámi pouze o desetinu pomaleji než vy, pak nastavitelné zadní křídlo nebude stačit," uvedl Alonso pro Gazzettu dello Sport.

"Může být užitečné při předjíždění vozu, který je o jednu či dvě vteřiny pomalejší. Záměrem nových pravidel je možná usnadnit předjíždění, aby nebyl zničen závod nemožností předjet mnohem pomalejší vozy, jak se to stalo například mě s Petrovem v Abú Zabí. Předjíždění mezi jezdci na čele bude obtížné i v roce 2011," dodává pilot Ferrari.

S tím v podstatě souhlasí i technický ředitel Williamsu Sam Michael: "Nemyslím si, že by [vzdálenost 600 m] byla moc efektivní. Musela by být podstatně delší."

"Aby byla efektivní, musela by jí představovat celá rovinka. Záleží však na tom, co chcete udělat. Jestli chcete umožnit předjížděcí manévr, který je nyní nemožný, pak to bude stačit. Nemyslím si ale, že se někdy dostanete do pozice, kdy se budou lidé jednoduše prohánět kolem, tak silné to zas není," cituje Michaela Autosport.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.